آماده باش هتل‌های مشهد برای بیماران کرونایی

علی نژاد
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های مشهد برای اسکان بیماران مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان و در دوره نقاهت بیماری به حالت آماده باش هستند.
به گزارش صبح امروز محمدصادق براتی  روز گذشته در جلسه کمیته گردشگری و زائران ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استان با بیان این مطلب افزود: استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و اگر افراد بهبود یافته به منازل بروند ضریب انتشار ویروس افزایش می یابد.

همکاری خوب هتل ها و هتل آپارتمان ها در عبور از شرایط بحرانی استان
او ادامه داد: تاکنون بخش خصوصی همکاری بسیار خوبی در اجرای دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و عبور از شرایط بحرانی کنونی داشته است.
براتی افزود: فرم اعلام ظرفیت و همکاری برای هتل‌ها و هتل آپارتمان ها ارسال شده ، البته هتل‌های دولتی یا وابسته به دولت چنانچه اعلام آمادگی نکنند و نیاز باشد اجبارا از فضای آنها استفاده خواهد شد.

استفاده از هتل های دولتی و وابسته به دولت در گام نخست
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی یادآورشد: در صورت نیاز به ناچار در گام اول از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های بخش دولتی و در گام بعدی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
براتی یادآور شد: در14 نقطه از ورودی های استان طی هفته گذشته محدودیت و نظارت اعمال می شود و با وجود خواهش‌های مکرر از مردم سراسر کشور برای نیامدن به مشهد، متاسفانه هنوز هم برخی مسافران به مشهد می آیند.
افزایش دو برابری فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی

 قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های این ستاد اظهار کرد: وظایف و فعالیت‌های این ستاد با توجه به شرایط بحرانی استان دو برابر سال‌های گذشته است چون امسال امکان پذیرش مسافر وجود ندارد و هر مسافری که وارد مشهد شود احتمال ناقل بودن یا آلوده شدن او وجود دارد.
براتی با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی رسمی در استان یادآورشد: امسال با توجه به شرایط برخی از افراد که به توصیه و تاکیدها توجه نکرده و به مشهد مسافرت می کنند به سمت خانه مسافر‌های غیرمجاز خواهند رفت که باید نظارت بر اجرای دستورالعمل ‌های پیشگیری ، تشدید و برخوردهای بسیار جدی‌تر و شدیدتر از گذشته باشد.
او تاکید کرد: در برخورد با متخلفان هیچ گونه اغماض صورت نگیرد.
براتی با بیان این که تلاش می کنیم پروازهای ورودی به مشهد را از مبداء لغو کنیم، تصریح کرد: تاکنون بخش زیادی از مسافران ورودی از طریق راه آهن و پایانه از مبداء لغو شده است.

تشدید نظارت بر تاسسات گردشگری با 150 بازرس

هم چنین ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی با بیان این که دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در استان و کشور به طور کامل در تاسیساات گردشگری استان اجرا می شود، گفت: نظارت‌ها تشدید شده و بیش از 150 بازرس نظارت بر تاسیسات گردشگری را انجام می دهند.

برخورد با متخلفان حوزه گردشگری بدون هیچ گونه تعارفی

او تاکید کرد: سلامت مردم اولویت اصلی این اداره کل است بنا براین بدون هیچ گونه تعارفی با متخلفان برخورد خواهد شد.
مکرمی فر با بیان این که امیدواریم مردم برای حفظ سلامتی خود و مردم مشهد به این شهر سفر نکنند، گفت: نظارت بیشتر و رسیدگی به شکایات اولویت کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

تعطیلی 62 هزار تخت اقامتی در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها

هم چنین یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان‌رضوی اظهار کرد:ظرفیت هتل‌های استان 37هزار تخت و ظرفیت هتل آپارتمان‌های استان 25 هزار تخت است که در حال حاضر تعطیل است.

او با اشاره به 15 هتل دولتی و وابسته به دولت اظهار کرد: این هتل‌ها در اجرای این برنامه در اولویت هستند و در صورتی که تخت مورد نیاز بیش از ظرفیت این هتل‌ها نباشد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نخواهد شد.

بیکاری 20 هزار کارگر هتل و هتل آپارتمان
هم چنین امیر سزاوار رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه ای هتل داران استان خراسان رضوی نیز گفت: همکاری و خدمت رسانی به مردم را وظیفه خود می دانیم و جامعه حرفه‌ای هتل داران هیچ گونه همکاری را دریغ نخواهد کرد.
او به ضرورت حمایت دولت از طریق تامین اجتماعی و اداره کار از کارگران هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها‌ اشاره کرد و گفت: حدود 10 هزار کارگر در بخش هتل‌ها ئ 10 هزار کارگر در بخش هتل آپارتمان ها بیکار شده اند که درخواست داریم دولت برای سه ماه به آن ها حقوق پرداخت کند تا بعد از پایان این بحران در همان محل کار قبلی مشغول به کار شوند در غیر این صورت به ناچار در پایان اسفند پایان کار به آن ها خواهیم داد تا از تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *