روزهای رونق در انتظار ایران

محمدحسین روشنک

سال ۱۳۹۸ سالی بود که دنیا شرایط نه چندان مناسب و تازه‌ای سخت را تجربه کرد.
در این میان ایران اسلامی که در پسا برجام ۹۶ در تلاش بود تا قدم‌هایی در مسیر رفع مشکلات بردارد و فضای کسب و کار برای اهالی اقتصاد، جان تازه‌ای گرفته بود، با انتخابات آمریکا که سرمایه داران اسلحه ساز، آدم کش سرکش و قلدوری به نام ترامپ را بر دنیا تحمیل کردند و او با اقدام خارج از عقل و منطق و بر خلاف هنجارهای معمول انسانیت توافق‌نامه مورد تایید و تصویب سازمان ملل را باطل و تحریم‌های ظالمانه را بمنظور تسلیم مردم ایران اسلامی اعلام کرد، مواجه گردید و ملت ایران اسلامی را در وضعیتی قرار داد که در مقابل خود، دو راه بیشتر نداشت؛ تسلیم کامل در برابر خواسته استکبار جهانی و یا مقاومت جانانه. همان ابتدا برای همه مردم دنیا البته به جز ترامپیست‌ها، مشخص بود که مردم سرزمین ایران انقلابی، هیچ‌گاه تسلیم نخواهند شد و یقینا راه مقاومت را انتخاب می کنند که اینگونه نیز شد. البته ترامپیست‌های جمهوری خواه اسلحه فروش آمریکا، تصور می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران، حد اکثر ۶ ماه توان مقاومت دارد چرا که از یک طرف به تحریم ها و از طرف دیگر به مزدوران ایرانی خود دل بسته بودند. اکنون بعد از بیش از ۳۰ ماه با اینکه متوجه شده اند پیروان قرآن مجید در ایران، در صورت لزوم، ۱۲۰ ماه، در مقابل همه مشکلات و سختی ها مقاومت می‌کنند، به دلیل دعواهای حزبی داخلی خود، حاضر نیستند شکست خود را قبول کنند لذا با وجود درگیر شدن همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا و ایران به ویروس منحوس کرونا، همچنان بر طلب تحریم ها می‌ کوبد تا شاید در انتخابات آتی از این اقدام بیشرمانه محصول برداشت کند؛ هرچند که برخی معتقدند که این ویروس حاصل خیانت آمریکایی‌ها به دنیا است که البته حال خود نیز در آن گرفتار شده است .

حوادث و مشکلات مردم ایران اسلامی در سال های گذشته از جمله سال جاری، فقط مقامت در برابر تحریم‌ها و از آن بدتر توطئه های آمریکا نبوده بلکه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی گوناگون فسادها، اغتشاشات، سیل، زمین لرزه، شهادت بزرگ سرباز وطن شهید سلیمانی، سقوط هواپیما و حالا نیز ویروس کرونا، مواجه بوده است. با این وجود، توفیقاتی نیز حاصل شد که بزرگ ترین آن حمله به پایگاه‌های آمریکا بعد از هفتاد سال وشکستن شاخ گاوی به نام ترامپ و تحکیم محور مقاومت بوده است.البته در خراسان رضوی نیز با اجرای برنامه های محلی، « مثلث فرهنگی اقتصادی » اتفاقات خوب درحال رخ دادن بود که کرونا در آن اختلال ایجاد کرد.

به هرجهت باید اضافه کنم که در این بین، از یک طرف اقشار کم درآمد مثل کارگران، روستائیان و کارمندان درجه پائین از طرف دیگر و کارآفرینان و سرمایه گذاران که به فرموده مولا علی(ع) عموما از آرام‌ترین و منصف ترین انسان‌ها هستند، بیشترین سختی ها را تحمل کردند و خم به ابرو نیاوردند.

در این رابطه، حرف بسیار است اما چون می‌خواهم از کرونا و سال آینده نیز بنویسم، پس نوشتن بیشتر در این مورد را به وقت مناسب موکول می‌کنم .

کرونا که شاید بتوان گفت از بلایایی است که عمدی یا غیرعمدی توسط انسان‌ها رقم خورده، پایان سال ۱۳۹۸ را برای مردم همه دنیا از جمله ایران اسلامی به شدت تلخ کرد. به گونه‌ای که ایرانیان اکنون باید در دو جبهه سختی تحریم‌ها ، توطئه‌ها و کرونا در جنگ باشند و مقاومت کنند که بسیار دشوار است؛ اما این مهم از قدرت ملت اسلامی ایران خارج نیست. اگر مردم همان همکاری و مقاومتی را که در برابر تحریم ها و حوادث از خود نشان دادند، در برابر این ویروس منحوس نیز داشته باشند که حتما دارند و مسئولین نیز از دعواهای سیاسی خود دست بردارند و فسادها را سرکوب کنند، به لطف پروردگار متعال و عنایت خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام رئوفمان حضرت رضا (ع) که بستن اجباری درب حرم مطهرش برای حفظ جان عاشقان آن مهربان باعث جاری شدن اشک چشمان همه علاقمندان شده است از این بحران نیز با سربلندی خارج می‌شویم. البته سرعت این خروج متوجه رعایت توصیه های بهداشتی به خصوص در خانه ماندن از طرف مردم است .

به سال آینده بسیار امیدواریم چرا که می‌گویند فواره چون بلند شود، سرنگون شود. سختی های تحمیل شده به جهت آنچه که گفته شد، برای ایران و ایرانی آنچنان بلند بوده که وقت سرنگونی آن با عنایت ایزد منان نزدیک به نظر می‌رسد .

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *