معاون گردشگری خراسان رضوی تشریح کرد:

آخرین اخبار از وضعیت فعالیت‌ موزه‌های خراسان رضوی

علی علینژاد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در خصوص ساعات کاری موزه‌ها هیچ بخش‌نامه‌، بند خاص و یا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی نداشته‌ایم؛ لذا این مراکز دایر است و تنها باید از بازدیدهای گروهی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار این رسانه، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری در خصوص شرایط و تغییر ساعات فعالیت واحدهای موزه‌ای و اماکن تاریخی استان اظهار کرد: ما در حال حاضر در فصل غیر پیک قرار داریم و مسافران زیادی در مشهد حضور ندارند؛ اگر در گذشته نیز افرادی از اماکن موزه‌ای ما بازدید کرده‌اند، حداقلی بود و تجمعی را ایجاد نکرده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای فعالیت نکردن محل‌هایی که در آن‌ها تجمع صورت می‌گیرد، نیاز به دستور کشوری وجود دارد، ما پیگیر این موضوع هستیم اما در حال حاضر واحدهای موزه‌ای ما بازدید حداقلی داشته و همه دوستان در جریان اهمیت موضوع کرونا هستند و امیدواریم مشکلی در این خصوص نداشته‌ باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص فعالیت تاسیسات گردشگری افزود: همچنین همان‌گونه که از قبل اعلام شده، بر اساس بخش‌نامه‌ای که داریم، به تمام واحدها ابلاغ شده که هزینه‌ پرداخت‌ شده توسط افرادی که از اسفندماه مراکز اقامتی رزرو کرده‌اند را بدون هیچ جریمه‌ای بازپرداخت کنند.

بیدخوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش واحدهای اقامتی استان همکاری‌های لازم با مشتری‌ها صورت گرفته و هتل‌ها در گذشته نیز این کار را انجام داده‌اند و هر مراجعه‌ای که مبنی بر کنسلی داشته‌ایم، حل شده و بحمدالله مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: قرار است جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شود که این موضوع با بحث ستاد کرونای استان تلفیق شده‌ است؛ در این جلسه بر اساس دستورالعمل کشوری در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد. به طوری که همه‌ دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای تصمیمات گرفته‌ شده در خصوص کرونا و وضعیت ستاد اسکان‌های نوروزی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که من از مرکز دریافت کرده‌ام، در خصوص واحدهای اجرایی محدودیت‌هایی ایجاد شده و در خصوص مدارس استان نیز بنا بر آنچه مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرده‌، تقاضایی برای پذیرش نداریم و احتمالا جزو مواردی است که ممنوع اعلام می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *