گروکشی برای پرداخت یارانه معیشتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اصلاح مکانیسم پرداخت یارانه بنزین در جریان بررسی بودجه سال ۹۹ خبر داد.

علی اکبر کریمی با انتقاد از سازوکار دولت در پرداخت کمک معیشتی، گفت: مراجعات به نمایندگان به دلیل عدم دریافت کمک معیشتی بسیار است زیرا افرادی که از درآمدهای ناچیزی برخوردار هستند، نیز نتوانستند یارانه بنزین دریافت کنند.

ملاک‌های پرداخت یارانه بنزین به تجدیدنظر نیاز دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: شاخص‌ها و معیارهایی که برای تشخیص افراد مشمول دریافت یارانه بنزین بیان می‌شود، دقیق نیست و نمی توان با استفاده از این ملاک‌ها وضعیت مالی مردم را ارزیابی و یارانه به آن‌ها پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه با شاخص‌های فعلی علیرغم اینکه برخی نیازمند دریافت یارانه بنزین هستند، اما از آن محروم می‌شوند، اظهار کرد: دولت باید در ارزیابی وضعیت مالی مردم دقت بیشتری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم محروم کردن مردم از مکانیسم اعتراض برای عدم دریافت یارانه بنزین و نحوه رسیدگی به این اعتراض را ظلم مضاعف خواند و اضافه کرد: وجود دبیرخانه برای پاسخگویی به اعتراضات مردم در فرمانداری‌ها و ادارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها از الزامات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یکی از مواد قانون هدفمندی یارانه‌ها، کمیسیونی پیش‌بینی شده که افرادی که مستحق دریافت یارانه بوده اما از دریافت آن محروم هستند، می‌توانند اعتراض کنند و این کمیسیون موظف به رسیدگی به این اعتراضات است.

گروکشی برای پرداخت کمک معیشتی با تهدید به قطع یارانه نقدی

کریمی با بیان اینکه مکانیسم مشخصی برای اعتراض به عدم دریافت کمک معیشتی وجود ندارد، تصریح کرد: در جریان بررسی بودجه سال ۹۹ ساز و کار قانونی و مناسبی برای پرداخت یارانه بنزین پیش بینی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تهدید دولت به قطع یارانه‌های نقدی در صورت اعتراض برای عدم دریافت کمک معیشتی نوعی گروکشی و تضییع حقوق مردم است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *