ورود استانداری به مبحث پیشگیری و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا

مریم اصغری

استاندار خراسان رضوی گفت: با اشاره به اینکه خوشبختانه ایران در حوزه بهداشت بین المللی رنکینگ خوبی دارد، گفت: باید دستورالعمل پیشگیری از ویروس کرونا به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ شود.

به گزارش روزنامه “صبح امروز” علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت، زنان و خانواده که صبح روز یک‌شنبه در دفتر استاندار برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه از آنجایی که بحث ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته و از سوی معون اول رئیس جمهور هم به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده، افزود: خوشبختانه ایران در حوزه بهداشت بین المللی رنکینگ خوبی دارد با توجه به شرایط کشور و همسایگانی که داریم و به دلیل آموزش ها و شرایط بهداشتی کمتر در معرض بیماری ها قرار گرفته است اما عقل ایجاب می کند احتیاط های لازم را به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: آن چیزی که امروز می‌توانیم انجام بدهیم ابتدا دانشگاه علوم پزشکی مشهد حتما دستورالعمل‌های پیشگیری را به استانداری ارائه کند تا به تمامی دستگاه‌های اجرایی از سوی استانداری ابلاغ شود، صداوسیما هم در حوزه پیشگیری باید آموزش های لازم را از رسانه به مردم ارائه بدهد.

رزم حسینی اظهارداشت: ما نمی خواهیم جامعه را مشوش کنیم اما باید اطلاع رسانی های لازم را انجام دهیم، به مساجد و اماکن متبرکه هم باید ابلاغ شود تا موارد پیشگیرانه را رعایت کنند.

وی ادامه داد:اگر ویروس کرونا تلفات کمتری دارد اما سرعت انتشار فراوانی دارد که اگر پیشگیرانه عمل کنیم خسارت ها به مراتب کمتر است، ارائه آموزش‌های لازم به مدارس هم از اولویت بالایی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی گفت:در ایام پیش رو که داریم حجم زائرین افزایش می یابد لذا باید موارد احتیاطی را ادامه دار انجام داد همچنین دستورالعمل اجرایی پیشگیری از ویروس کرونا باید ابلاغ شود تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

پیگیری کرونا تنها از وزارت بهداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس کرونا قبلا هم مشابه داشته مانند سارس ولی کرونای جدید میزان خطری که دارد نسبت به ویروس های قبلی کمتر است، در ویروس های قبلی میزان مرگ تا حدود ۳۰ درصد است ولی این ویروس حدود ۳ درصد میزان مرگ را دارد.

محمد بحرینی در این جلسه نیز افزود: به دانشگاه‌های علوم پز شکی ابلاغ شده که نسبت به ویروس کرونا هیچ اطلاع رسانی ای نکنند و فقط از طریق وزارت بهداشت پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: چینی‌ها برای برخورد با بیماری که ویروس کرونا مبتلا است لباس های خاص استفاده می کنند که معنا ندارد و لباس‌های خاص فقط برای بیمارانی استفاده می‌شود که بیمار ترشح دارد، در طی روزهای گذشته هنوز مورد تایید شده‌ای از وجود ویروس کرونا در کشور نداریم لذا به شایعات توجه نکنیم.

وی ابراز کرد: بازدید مفصلی از ترمینال و فرودگاه هاشمی نژاد داشتیم، نیروها برای کنترل مسافرین  افزایش پیدا کردند، بازدیدی از آزمایشگاه جامع دانشگاه و بررسی امکانات را داشتیم، کیت های تشخیص این ویروس هنوز وارد کشور نشده و تا زمانی که کیت ها برسد آزمایشگاه جامع در کار تشخیصی آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه علو پزشکی مشهد تاکید کرد: درخواست کردیم جلسه ای با معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس داشته باشیم با توجه به نگرانی ای که نسبت به تردد در آن مکان داریم که هنوز موفق به تشکیل جلسه نشده ایم، چندین ویدئو کنفرانس هم با همکاران داشته ایم همچنین بیمارستان صحرایی با ۳۲ تخت هم آماده مقابله با ویروس کرونا است.

image_print
71 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *