برگزاری مدرسه تابستانه سلول های بنیادی در مشهد

دبیر ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: با هدف علاقمندی و ایجاد تعامل میان دانشجویان و اساتید بالین و پایه مدرسه تابستانه سلول های بنیادی در  دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار در دانشکده پزشکی در حال برگزاری است.

دکتر علی قاسمی با بیان این که برای نخستین بار است که چنین دوره آموزشی در مشهد برگزار می شود،گفت: در مجموع ۲۸۰ نفر از سراسر کشور جهت شرکت در این دوره نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مدرسه حضور دانشجویانی است؛ که در پایان ترم تحصیلی خود و پس از فارغ شدن از امتحانات به مدت پنج روز در این دوره که به صورت آموزشی و تئوری به بحث سلول های بنیادی می پردازد شرکت کنند.

دکتر قاسمی به بین رشته ای بودن رشته سلول های بنیادی اشاره و تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره از رشته های بیولوژی سلولی ملکولی، مهندسی نرم افزار، داروسازی، پزشکی، اتاق عمل، پرستاری، فیزیولوژی و… هستند.

 

اساتیدی از دانشگاه های مشهد در این دوره حضور دارند

دبیر ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکید کرد: در این دوره اساتید بالین و پایه از هر دانشگاهی می توانند شرکت کنند؛ که تا این لحظه بیشترین شرکت کنندگان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فردوسی و جهاد دانشگاهی بوده است.

دکتر قاسمی بیان داشت: این دوره از هفتم مرداد ماه جاری آغاز و تا چهارشنبه به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. در این مدت دانشجویان در زمینه استخراج، تمایز و زمینه کاربردی سلول های بنیادی اطلاعاتی را کسب و آموزش های لازم را می بینند.

 

۵۷ برگزیده در این مدرسه شرکت دارند

فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: از مجموع ۲۸۰ متقاضی در این دوره ۵۷ نفر گزینش نهایی شده اند.

دکتر قاسمی تصریح کرد: مقدمات سلول های بنیادی، سلول های بنیادی رویانی، مهندسی بافت، ارتجاعی سازی و سلول های بنیادی و سلول های بنیادی بالغین از جمله محورهای آموزشی، تئوری و آزمایشگاهی در این دوره است.

 

دانشجویان از تمامی مقاطع در این دوره ثبت نام کرده اند

دبیر ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در پایان این دوره تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در دوره را دریافت و این جای بسی خرسندی دارد که از تمامی مقاطع در این مدرسه شرکت و حتی شرکت کنندگانی از دیگر استان های کشور خود را به دوره رسانده اند.

وی گفت: در مراسم اختتامیه تلاش داریم تا بر محور بین رشته ای بودن سلول های بنیادی با محوریت همکاری بین رشته های مختلف در علم سلول های بنیادی تاکید کنیم.

دکتر قاسمی در پایان با اشاره به وضعیت ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می بریم؛ اما باید مقدمات راه اندازی اتاق تمیز در پژوهشکده بوعلی هر چه سریعتر فراهم شود تا تلاش دانشجویان و اساتید هدر نرود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *