معاون رییس جمهوری در امور زنان:

هم‌افزایی و بهره‌گیری از تجربه؛ راهکار توسعه کارآفرینی

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: با هم افزایی و بهره گیری از تجربه‌های یکدیگر می‌توان به زنانی که علاقمند به راه اندازی کسب و کار هستند کمک کرد تا موانع را کنار بزنند.

معصومه ابتکار روز سه شنبه در نخستین نشست شورای راهبردی کارآفرینان با بیان این که این نشست به صورت ادواری با هدف ارایه نتایج عملکردها و راهکارهای بهینه شدن مسیر توانمندسازی و ارتقای شاخص اشتغال زنان و دختران برگزار خواهد شد، افزود: تلاش می کنیم زنانی که نیاز به اشتغال دارند به این فرصت ها دست پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: کسب و کار پایدار هدف روشن ما است و به طور قطع هم امکانات و هم زمان محدود است، بر همین اساس با هم افزایی و بهره گیری از تجربه های یکدیگر می توان به فردی که علاقمند به راه اندازی کسب و کار است کمک کرد تا موانع را کنار بزند.
معاون رئیس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از تلاش هایی که در وزارتخانه های کار و کشور و دستگاه های فعال و مرتبط با حوزه کارآفرینی صورت می گیرد، تاکید کرد: گزارش ها حاکی است که با وجود اینکه در جاهایی روند کار کند پیش رفته است اما در مجموع حرکت قابل قبولی داشتیم.
ابتکار، سرعت مطمئنه را حایز اهمیت دانست و گفت: طرح زنان نسل تحریم و رای گیری آنلاین که مورد استقبال زنان قرار گرفته است از جمله برنامه های ارتقای توانمندی زنان است.
وی ادامه داد: رویکرد ما ماهیگیری یاددادن است اما برخی افراد در وهله اول نمی توانند امکانات لازم را تهیه کنند بر همین اساس با بانک ها در جهت ارایه تسهیلات کارآفرینی تعامل کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کماکان با سیستم بانکی در موضوع حمایت از زنان چه سرپرست خانوار و چه زنان دیگر در حال تعامل هستیم، افزود: همچنین ترمیم ساختار اشتغال در قالب تعاونی ها را هم با وزارت جهاد کشاورزی در برنامه قرار دادیم که کار در حال اجرا است.
ابتکار ابراز امیدواری کرد این اتفاق در تمام حوزه ها بیافتد و وارد چتر ساختار حمایتی قرار گیرند.  چرا که اگر می خواهیم موفقیت صورت گیرد طرح ساختار سازی و شبکه سازی موفق تر عمل می کند.
در این نشست، کارآفرینان گزارش های مختلفی از عملکردها، نتایج کارها و اثربخشی در حوزه اشتغال و کارآفرینی زنان ارایه دادند.
در معاونت امور زنان هم دو کارگروه در حوزه کارآفرینی فعال است که این کارگروه ها جنبه مشورتی دارند.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *