ورود استاندار به موضوع ثامن

رزم حسینی: هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و قضایی در اطراف حرم مطهر

هفته گذشته انتقاداتی نسبت به عملکرد شهرداری منطقه ثامن از سوی محمد حسین رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی مطرح شد و احمد نوروزی عضو شورای شهر از عملکرد منطقه ثامن دفاع کرد، اما محمد حسین روشنک نسبت به دفاعیات احمد نوروزی واکنش نشان داد و او را به گفت و گو در این باره در حضور رسانه ها دعوت کرد. اما چند روز بعد استاندار رضوی که در شورای اداری شهرداری مشهد حضور یافته بود با بیان نکاتی درباره بافت اطراف حرم مطهر رضوی(ثامن) اعلام کرد که هماهنگی لازم بین دستگاه اجرایی و قضایی وجود دارد.

به گزارش صبح امروز به نقل از استانداری خراسان رضوی، علرضا رزم حسینی با تاکید براینکه باید دست به دست هم بدهیم تا موافقت‌نامه طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اجرایی شود، گفت: هماهنگی لازم بین وزارت‌راه و شهرسازی، دستگاه قضایی، آستان قدس رضوی، فرمانداری، شهرداری و سرمایه‌گذاران پیرامون این طرح وجود دارد.

او در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز جبهه مقاومت اظهار کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تاریخ ایران بی‌نظیر بود چراکه بیش از 40 سال پوتین مجاهدت را از پایش خارج نکرد.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری مشهد می‌تواند در ارتقای حقوق شهروندان نقش‌آفرینی کند، تاکید کرد: شهر مشهد یک شهر استثنائی در منطقه بوده و میزبان میلیون‌ها زائر در سال است، لذا شهر مشهد می‌تواند در ارتقای حقوق شهروندی و اجرای آن پیشگام باشد.

دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولان برای ساماندهی حاشیه شهر جدی است
وی در خصوص تعیین تکلیف حاشیه‌ شهر مشهد گفت: دغدغه مقام معظم رهبری و مسولان برای ساماندهی حاشیه‌شهر مشهد بسیار جدی است، دراین راستا باید براساس سیاست‌های نظام، هم خدماتی به مردم حاشیه‌شهر ‌بدهیم و در کنارش از حاشیه‌نشینی هم جلوگیری کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح جهاد اجتماعی موسوم به نجات ویژه ساماندهی محلات حاشیه‌شهر مشهد، بیان کرد: در طرح نجات هشت محله حاشیه‌شهر مشهد مورد ساماندهی قرار گرفت و بنا به تقاضای شهرداری این وظیفه را به آن مجموعه واگذار کرده‌ایم.

ساماندهی حاشیه‌شهر مشهد از دغدغه‌های ما و از انتظارات مقام معظم رهبری است
رزم‌حسینی با تاکید براینکه بیش از 40 جلسه در سال جاری پیرامون ساماندهی حاشیه‌شهر مشهد برگزار کرده‌ایم، ادامه داد: ساماندهی حاشیه‌شهر مشهد از دغدغه‌های ما و از انتظارات مقام معظم رهبری است و در تلاش هستیم تا تحقق این مهم را دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: شهرداری مشهد از توان مالی خوبی برخوردار است، در این راستا دولت سال گذشته مبلغ 4 هزار و 400 میلیارد تومان را تهاتر مالی کرد و خراسان رضوی تنها استانی بود که از این قانون استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوی با ذکر این نکته مهم که آثار پیشرفت و توسعه‌یافتگی صرفا داشتن مترو نیست، خواستار شد: شهرداری مشهد در راستای مناسب‌سازی مسیر تردد جانبازان و معلولین در سطح شهر اقدام کند.
رزم‌حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ساماندهی محدوده‌ کشف‌رود مشهد، خاطرنشان کرد: محدوده کشف‌رود مربوط به شهرداری مشهد است؛ ساماندهی آن هم کار بزرگی است و این امر دنبال خواهد شد.

نمی‌توانیم حقوق مکتسبه مردم را نادیده بگیریم
وی با ابراز امیدواری از تعیین تکلیف طرح فرسوده بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، تاکید کرد: در این دوره پیرامون طرح اطراف حرم مطهر رضوی اتفاق خوبی افتاد و هم‌افزایی مطلوبی صورت گرفته است، همه مسوولان در این حوزه پای کار هستند؛ نمی‌توانیم حقوق مکتسبه مردم را نادیده بگیریم و از طرفی هم دستگاه قضایی به این حقوق معتقد است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه باید دست به دست هم بدهیم تا موافقت‌نامه طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اجرایی شود، اظهار کرد: هماهنگی بین وزارت‌راه و شهرسازی، دستگاه قضایی، تولیت آستان قدس رضوی، فرمانداری، شهرداری و سرمایه‌گذاران پیرامون این طرح وجود دارد.

تقدیر از اقدامات پارسال شهرداری
رزم‌حسینی در پایان از اقدامات زیباسازی شهر مشهد در سال گذشته توسط شهرداری تقدیر کرد و خواستار تداوم این اقدامات در نوروز سال جدید شد.

برنامه عملیاتی مبنای کار مدیریت شهری

هم چنین شهردار مشهد ضمن اشاره به اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته در مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد: برنامه عملیاتی سال 97الی1400 مبنای کار مدیریت شهری در تمامی حوزه ها بوده است.

محمدرضا کلائی امروز گفت: ما برای فعالیت های خود در شهرداری یک مبنای اساسی با عنوان برنامه عملیاتی چهارساله 97-1400 است. برنامه ای چهارساله ای که 13مضمون اصلی را در حوزه های حمل و نقل عمومی، فضای سبز، مدیریت پسماند، هوشمند سازی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری و سایر موارد پیگیری می کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر پس از گذشت دو سال از زمان اجرایی شدن این برنامه درسال های 97 و 98 بررسی هایی انجام شده که نشان می دهد به جز در دو یا سه مورد که شاهد عقب ماندگی حدود 5 درصد بوده ایم (که این عقب ماندگی جزئی نیزعموما به دلیل تغییرات و افزایش شدید قیمت ها بوده است) در سایر حوزه ها ازبرنامه عقب نیستیم.
کلائی تصریح کرد: همان مواردی هم که از برنامه عقب است به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا عقب ماندگی جبران شود، لذا با این شرایط امیدورایم در پایان دوره کاری پنجم در سال 1400 به اهداف خود دراین زمینه دست پیدا کنیم.

سه مساله برنامه عملیاتی
شهردار مشهد با بیان این که برنامه عملیاتی 97-1400 شهرداری مشهد، سه مساله را به صورت جدی دنبال می کند اظهارکرد: مساله اول این است که شهر مشهد در حوزه اقتصادی، شهری توانمند و قدرتمند باشد و عملا بتواند فعالیت های اقتصادی را بهبود ببخشد و درپی آن شغل ایجاد شده و مردم بتوانند رفاه و آسایش بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: مساله دوم، افزایش کیفیت میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) ومساله سوم نیزجایگاه شهرمشهد درآینده است.

کلائی با اشاره به این که درسال 98 تمام توان خود را گذاشتیم تا از سه مساله جلوگیری کنیم، افزود: مساله اول این بود که به دلایل اقتصادی فعالیت های مرتبط با توسعه شهری متوقف نشود که خوشبختانه با افتخار می توانیم بگوییم یک پروژه که حتی یک روزبه دلیل مسائل مالی تاخیرداشته باشد، نداریم.
شهردارمشهد اضافه کرد: مساله دوم تسهیل کارشهروندان بود که تا حدود زیادی با رویکردهای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن تعداد زیادی از خدمات، توانسته ایم در این مسیر گام های خوبی برداریم، البته می پذیریم که 100سال است که مردم در لبه تماس با مدیریت شهری هستند ومدیریت شهری عملا نسبت به آنها یک موضع پاسخگویی داشته وهمیشه نارضایتی هایی دراین زمینه وجود داشته اما سعی کرده ایم که این موضوع را با مبارزه با فساد وشفاف سازی کم کنیم.
وی تصریح کرد: مساله سوم نیز درسال 98 تامین منابع مالی برای اتمام کارهایی است که در حال اجرا داریم، درمجموع درسال 98 استانداری درتامین مالی کمک های زیادی به مدیریت شهری کرده است که تشکر می کنیم و امیدواریم این حمایت درحوزه های بانکی و مالی ادامه داشته باشد.
کلائی به صحبت های استاندار خراسان رضوی در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد اشاره و اضافه کرد: اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری درحاشیه شهر درحال انجام است اما در برخی موضوعات دچارنقص هستیم و اختلاف نظرهای بین بخشی وجود دارد که دراین مسیر نیز می توان از الگوی کشف رود استفاده کرد لذا درخواست داریم جلسه ای از ستاد تدبیر به مشکلات مدیریت شهری اختصاص داده شود.
شهردار مشهد افزود: امسال باید در بحث استقبال از بهار به مناطق حاشیه شهر توجه بیشتری شده و استقبال از بهار درمناطق کم برخوردار پر رنگ تر از سال های گذشته باشد.

توجه ویژه به اطلاع رسانی
وی به اطلاع رسانی مناسب درخصوص اجرای پروژه های شهری اشاره کرد و افزود: نحوه نگاه مردم به پروژه ها و اطلاع رسانی به آنها درجریان اجرای پروژه و آگاه شدن مردم از تاثیراتی که اجرای پروژه بر زندگی آنها خواهد داشت موثرترخواهد بود لذا در دو ماه پایانی سال باید به موضوع اطلاع رسانی درخصوص پروژه های در حال اجرا توجه شود.
وی ادامه داد: از ابتدای سال شاهد آغاز و افتتاح تعداد زیادی پروژه شهری بوده ایم که در دو ماه آینده نیز این روند بیشتر خواهد شد اما در این میان آنچه در کنار برگزاری مراسم ضرروی است، زمینه سازی روانی تاثیرات پروژه برای مردم و همچنین اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به ضرورت اجرای آن است تا مردم بدانند با اجرای پروژه چه مشکلاتی رفع شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *