دستگیری 3500 معتاد متجاهر در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد گفت: طی نیمه نخست امسال سه هزار و 500 معتاد متجاهر در این شهر دستگیر شدند.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: در این مدت سه تن و 640 کیلو گرم مواد مخدر در مشهد کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 203 درصد افزایش دارد. همچنین در این مدت 750 خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند و 400 پاتوق فروش مواد مخدر هم پلمپ شد.

وی گفت: پاکسازی و ارتقای امنیت بوستان ها و کاهش جرایم خشن و شرارت ها محور عمل این فرماندهی بوده و با اقدامات انجام شده میزان شرارت ها 15 درصد و نزاع های دسته جمعی نیز 9 درصد کاهش داشته است. با ایجاد دوایر مشاوره در کلانتری ها آمار پرونده های ارجاعی به کلانتری ها طی 6 ماه گذشته کاهش محسوس یافته و 70 درصد این پرونده ها به صلح و سازش منجر شده است.

وی با بیان اینکه 80 درصد جرایم در مشهد مربوط به معتادان به مواد مخدر می باشد اظهار کرد: 55 درصد جرایم سرقت نتیجه سهل انگاری و بی توجهی مردم به هشدارهای انتظامی بوده است.
وی آمار نزاع و درگیری طی 6 ماه امسال در مشهد را 25 هزار فقره ذکر کرد و گفت: در این مدت مردم این شهر 860 هزار تماس با فوریت های پلیسی 110 داشته اند که بیشترین حجم تماس ها با 110 پس از تهران است. روزانه چهار هزار و 500 تماس از طریق 25 خط فعال صورت می گیرد که بیش از 50 درصد آنها منجر به عملیات می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *