شفافیت مالی 80 درصد کاندیداهای مشهدی

فرماندار مشهد گفت: در خصوص شفافیت مالی، ۷۰ درصد کاندیداها در استان و ۸۰ درصد در مشهد وضعیت مالی و نماینده‌ مالی خود را معرفی کردند.

محمدرضا هاشمی دوشنبه، ۲۸ بهمن ماه، در نشست خبری گزارش آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مشهد و کلات در دفتر فرماندار، اظهار کرد: در ۲ اسفند رخداد سیاسی بسیار مهمی پیش رو داریم که امیدواریم با تلاش و کوشش همه شاهد حماسه‌آفرینی باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه مشهد در گذشته ۱۴ منطقه بوده که ۱۹ منطقه تعریف کردیم و ۱۵۲۰ شعبه اخذ رای در مناطق ۱۹گانه تقسیم شدند، بیان کرد: دو منطقه در بخش مرکزی و یک منطقه سیار است. ۱۶ منطقه در شهر مشهد بوده، ۵ منطقه بیش از ۱۰۰ شعبه و ۱۴ منطقه کمتر از ۱۰۰ شعبه دارد. بیشترین منطقه ما با 123 شعبه، منطقه ۱۳ و کمترین منطقه، منطقه سیار با ۲۴ شعبه اخذ رای است. در هر منطقه ستادی پیش‌بینی کردیم که مستقر هستند.

2 میلیون و 370 هزار نفر افراد واجد شرایط رای در مشهد

فرماندار مشهد بیان کرد: ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر افراد واجد شرایط برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۱۲۳ هزار نفر رای اولی داریم. سن رای‌دهندگان باید قبل از ۲ اسفند ۸۰ باشد و باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رای سال جاری را نسبت به دور قبل ۳۸ درصد افرایش دادیم، تصریح کرد: وزارت کشور اعلام کرده بود که حوزه‌ها باید ۳ درصد شعب اخذ رای خود را افزایش دهند، اما ۳۵ درصد بیشتر از دستور وزارت کشور افزایش دادیم. تعداد شعب اخذ رای از ۱۱۰۹ مورد در دوره دهم به ۱۵۲۰ شعبه و ۴۱۱ شعبه نسبت به دوره دهم افزایش یافته است. برای هر منطقه مسئول ناحیه تعیین کردیم که به ازای ۸.۷ شعب یک مسئول ناحیه قرار دارد و تعداد آنها ۱۷۳ نفر است.

فعالیت 33 هزار و 520 نفر نیروی انسانی در انتخابات

هاشمی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۵۲۰ نفر به صورت مستقیم در روز جمعه درگیر انتخابات هستند که با نیروهای ستاد ۳۶ هزار نفر می‌شوند، عنوان کرد: از 1520 شعبه اخذ رای، هزار شعبه 7 عضو داشته و الباقی 5 عضو دارند. ۱۵۲۰ نفر نمایندگان فرماندار، ۹۶۰۰ نفر منشی صندوق، 1520 نفر کاربر رایانه، 1520 نفر رئیس صندوق، ۱۵۲۰ نفر راننده و ۴۴۸۰ نفر نیروی انتظامی هستند.

فرماندار مشهد افزود: کاری که امسال انجام گرفت این بود که برای هر منطقه‌ای علاوه بر مسئول منطقه و نماینده نظارت، فرمانده ارشد نیز تعیین کردیم. اکنون ۱۹ پرسنل نیروی انتظامی داریم که درجه سرگرد و سرهنگ دارند. در برخی شعب احتمال دارد که از نیروی بسیج به عنوان نیروی کمکی استفاده کنند، اما صفر تا 100 امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است. تعرفه‌ها بر اساس شعبه تقسیم و بسته‌بندی شده که داخل کارتن گذاشتیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تخلفات افرادی که تبلیغات غیر مجاز داشتند توسط بازرسی، ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و کمیته امحا جمع‌آوری شده و به آنها تذکر می‌دهیم، عنوان کرد: دیروز به چند داوطلب تذکر دادیم. تاکنون‌ تخلف شفاف و روشنی که نگرانی ایجاد کرده باشد، نداشتیم. برخی نامزدها زنگ می‌زنند که فلان نامزد تخلف کرده است. شهرداری بیش از هزار نقطه برای نصب پوستر و بنر مشخص کرده است. در خصوص شفافیت مالی، استان ۷۰ درصد و مشهد ۸۰ درصد وضعیت مالی و نماینده‌ مالی خود را معرفی کردند. تخلفات فضای مجازی را نیز رصد کردیم و پلیس فتا و ستاد پیشگیری رصد می‌کنند. مواردی نیز تذکر داده شده است.

وی در خصوص شمارش آرا، گفت: شعار ما از روز اول اصل بی‌طرفی و رعایت قانون بوده، ما مکلف به امانتداری مردم هستیم. تلاش خود را به کار می‌بریم تا حقی ضایع نشود. در شمارش آرا با روندی که داریم درصد خطا بسیار پایین است. به ما اعلام کردند که در دوره گذشته بیش از ۲۰۰ شعبه اشکال داشته است. در تجمیع ۲۰ نفر انسان شایسته نظارت می‌کنند، بنابراین اتفاقی نمی‌افتد، برخی نگران بیرون‌حوزه رای هستند، اما نگرانی نداشته باشید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *