رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین، یک پیام مشترک به آمریکا بود 

مشاور وزیر و مدیر کل اطلاعات استانی صبح روز یکشنبه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و شیعه شهرستان تایباد گفت: دشمن در حال هزینه کردن ثروت برای تضعیف اقتدار ایران، است. مدیر کل اطلاعات استان در این جلسه هم اندیشی که با عنوان «مسجد و بصیرت افزایی در گام دوم انقلاب» و برگزار شد، با تشریح مفهوم دینی و اجتماعی «بصیرت» گفت: معنای دقیق بصیرت، دیدن عمق مسئله و انتخاب راه بهتر در فرض بد و بدتر است.

به گزارش صبح‌امروز، این مقام امنیتی با تبیین جایگاه جمهوری اسلامی و دشمنان آن در معادلات منطقه ای و جهانی، در توضیح وضعیت مناسبات بین المللی و نقش ایران در هژمونی جدید شکل گرفته در دنیا گفت: امروز مقامات رژیم صهیونیستی به موفقیت راهبردی ایران تصریح کرده و اذعان دارند که مقامات اسرائیلی به خاطر ایران حتی در دل فلسطین اشغالی امنیت ندارند.

وی با اشاره به مانور نظامی اخیر بین ایران، روسیه و چین ادامه داد: همه می دانند این رزمایش یک پیام مشترک به آمریکاست. مدیر کل اطلاعات استان با بیان این که دشمن چه با جنگ، چه با کودتا و چه با مشکلات اقتصادی نتوانسته جلوی پویایی و پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرد، ادامه داد: امروز دیگر سرنگونی جمهوری اسلامی برای آمریکایی ها ممکن نیست و صاحب نظران آمریکایی می گویند جنگ با ایران همه ظرفیت های ما را تحت تاثیر قرار می دهد. وی افزود: هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا مجدداً تأکید کرد تنها راه شکست نظام ایران این است که مردم را در مقابل آن قرار دهیم.

مشاور وزیر اطلاعات با اشاره به سه عامل اسلام، مقام معظم رهبری و خانواده به عنوان عناصر اقتدار ایران، هدف قرار دادن اعتقادات دینی در کالاهای فرهنگی و ترویج این محصولات مضر را موجب قوی کردن دشمن دانست و گفت: دشمن برای تضعیف اقتدار ایران، در حال هزینه کردن ثروت است.

این مقام مسئول، شخصیت قوی مقام معظم رهبری را دومین و نهاد خانواده را سومین عامل قدرت ایران و پیش برنده انقلاب اسلامی عنوان کرد و با هشدار نسبت به تضعیف نهاد خانواده گفت: علما باید این سه نهاد مهم را تقویت و حمایت کنند.

مدیر کل اطلاعات استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج خشونت و غارت گری در اعتراضات به عنوان راهبرد اصلی دشمن افزود: این مسئله در رویکرد منافقین و آموزش های آنان به صراحت دیده می شود، اما خود آنها اذعان دارند که همبستگی مردم و اقتدار ایران، مانع موفقیت آنان شده است، به عنوان نمونه در اغتشاشات اخیر در استان، هم مردم با نظام همراهی کردند و هم نیروهای حافظ امنیت با معترضان مدارا کردند.

وی در انتها ضمن پاسخگویی به پرسش های حاضران، خطاب به علمای شیعه و سنی گفت: وظیفه ما مسئولان حل مشکلات مردم، برخورد با فاسدان اخلاقی و مفسدان اقتصادی است اما وظیفه شما علما، حراست از سنگر فکری و اعتقادی مردم است و این مسئله شیعه و سنی نمی شناسد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام فرجام، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های خراسان و مولوی غلام‌نبی توکلی امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز بر مسئله محوریت مسجد در تمام اقدامات لازم در گام دوم انقلاب تأکید کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *