صبح امروز وضعیت کالای گرمایشی را بررسی می‌کند:

در عرضه مشکلی نداریم

روزهای زمستان که به شب‌های برفی می‌رسد، سرمای آن بیشتر حس می‌شود و به دنبال آن وسایل گرمایشی پر فشارتر می‌شوند. کشور ما در زمینه تولید و ساخت محصولات گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ توانمندی کافی دارد اما اقتصاد ضعیف زورش به صنعت می‌رسد و همواره آن را تهدید می‌کند، همین‌طور که در سال گذشته شنیدیم عرضه در کالای گرمایشی شوفاژ کاهش یافته است. در همین راستا به سراغ مسئول مربوطه رفتیم و از ایشان شرایط کالاهای گرمایشی را جویا شدیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان و نصب کنندگان شوفاژ و تهویه مطبوع در خصوص کاهش عرضه در سال گذشته گفت: در سال گذشته میزان تولید بسیار کم بود به طوری که جوابگوی بازار نبود، اما از ابتدای سال جاری شرایط روبه بهبودی رفت و اکنون نیز تمام کالاها به مقدار فراوان و با قیمت مصوب، در اختیار مصرف کننده وجود دارد.
به گزارش صبح امروز، شاهرخ فداکار در مصاحبه با خبرنگار این رسانه افزود: یکی از دلایل کاهش عرضه در سال گذشته افزایش قیمت دلار بود، دلیل دیگر آن عدم ترخیص کالا و نرسیدن آن به دست کارخانه دار بود ، در نتیجه تولیدی انجام نمی شد.
وی ادامه داد: این روند باعث ایجاد وقفه در روند عرضه کالا شد که این وقفه با آغاز فصل سرما همزمان شد، به همین دلیل کالایی که تولید می شد جواب نیاز بازار را نمی داد، اما این وقفه بسیار سریع رفع شد و نیاز بازار تامین گردید.
فداکار تصریح کرد: در آن زمان با ورود و نظارت تعزیرات، بازرگانی، سازمان صدا وسیما و اتاق اصناف، از احتکار جلوگیری شد و کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده رسید و مشکل خاصی وجود نداشت، تنها مشکل عدم فراوانی کالا بود که به سرعت رفع شد.
خدمات کالاهای ایرانی مطلوب تراست
وی ابراز کرد: بیشتر لوازم مصرفی برای تولید کالاها ازجمله دیگ های چدنی آن ایرانی است ، در خصوص پکیج نیز هم ایرانی وجود دارد و هم خارجی ، اما خدمات پس از فروش پکیج های ایرانی بهتر است، تنها مشکلی که وجود دارد بحث تامین قطعات است زیرا برخی از این قطعات در ایران تولید نمی شود و باید وارد شود؛ این واردات قطعه در روند تولید گذشته وقفه ایجاد کرده بود که اکنون این مشکلات رفع شده است.
شاهرخ فداکار با بیان اینکه رکود در بازار مسکن برای این صنف مشکلی ایجاد نکرده است، گفت: میزان فروش نسبت به سال گذشته کمی ضعیف تر شده است ،اما مشکل خاصی ایجاد نکرده است و ما فروش خود را داریم.
خرید از واحد های صنفی بدون مجوز ممنوع
وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان باید کالای مورد نظر خود را از واحد های دارای مجوز تهیه کنند، تشریح کرد: کسانی که عضو اتحادیه هستند و مجوز رسمی یا همان پروانه کسب دارند، می توانند کالای خود را به مصرف کنندگان واقعی بفروشند، اما افرادی که مجوز ندارند هر لحظه ممکن است واحد صنفی آنان پلمپ شود ، نحوه پلمپ شدن این واحد ها نیز به این صورت است که بازرسان اتحادیه بعد از بازدید میدانی، به واحد هایی که پروانه کسب ندارند طی در مرحله اخطار می دهند که اخطار اول ۱۰ روزه و اخطار دوم ۲۰روزه است که در نهایت متصدی آن واحد صنفی ظرف مدت ۳۰ روز باید پروانه کسب خود را اخذ نماید، در غیر این صورت پلمپ خواهد شد‌.
ادعای اخذ رشوه صحت ندارد
رئیس اتحادیه فروشندگان و نصب کنندگان شوفاژ و تهویه مطبوع در پایان سخنان خود وجود شایعاتی مبنی بر اخذ رشوه از سوی اتحادیه هیچ گاه چنین کاری انجام نمی‌دهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *