سرآسیایی جایگزین گل‌محمدی در تیم مشهدی؛

هدایت شهرخودرو به سرمربی بدون مدرک سپرده شد!

مجتبی سرآسیایی به عنوان سرمربی جدید شهرخودرو معرفی شد.

سرانجام مطرح شدن چند نام مختلف حول نیمکت شهر خودرو، یک گزینه بومی برای جانشینی یحیی انتخاب شد.

پس از جدایی پرماجرای سرمربی شهر خودرو، مالک جوان آنها وعده داد همچنان و در روزهای بدون یحیی تلاش می‌کند تا در روی پاشنه موفقیت برای مشهدی‌ها بچرخد؛ اولین چالش مهم، انتخاب جانشین یحیی گل محمدی بود. همانطور که پیش بینی می‌شد علی رغم مطرح شدن نام‌هایی چون علیرضا منصوریان و پائولو سرجیو، مجتبی سرآسیایی سرپرست شهر خودرویی‌ها به عنوان سرمربی جدید آنها منصوب شد.

دستیار سابق والتر زنگا در شهرخودرو

حمیداوی وعده داده است تا یک دستیار قدرتمند و بادانش، برای کمک به سرمربی جوان مشهدی‌ها که جز یک تجربه درون استانی آن‌هم در سالهای دور دیگر تجربه سرمربیگری را در کارنامه خود ندارد به مشهد بیاورد؛ گزینه‌ای که استفان کوزین خواهد بود که سابقه حضور و همکاری در تیم های النصر امارات، الشباب عربستان، در قبرس و البته تیم ملی کامرون را دارد و دستیار سابق والتر زنگاست.

در کنار جذب یک دستیار خارجی، مصطفی صداقت دستیار مشهدی گل محمدی که همراه او به پرسپولیس نرفته دیگر عضو کادرفنی شهر خودرو خواهد بود و به احتمال زیاد، ناصر شریف پور دستیار سابق سرآسیایی در امور اداری باشگاه، به عنوان جانشین او در سمت سرپرست منصوب خواهد شد.

نکته مهم اما این‌که سرآسیایی نمی‌تواند به عنوان سرمربی فعالیت خود را دنبال کند؛ او که در دوران حضور میثاقیان روی نیمکت پدیده تا حوالی انتصاب به عنوان دستیار اول او پیش رفت اما منتفی شد، مدرک مربیگری A آسیا که لازمه صدور کارت سرمربیگری‌ست را ندارد و به احتمال فراوان کارت سرمربی به نام مصطفی صداقت دستیار او، صادر خواهد شد.

بدون شک نقش بازیکنان بزرگ‌تر شهر خودرو به ویژه مهدی رحمتی و اکبر صادقی در راه موفقیت سرآسیایی بسیار پررنگ خواهد بود؛ به ویژه آن‌که او هیچ تجربه سرمربیگری در سطوح بالا را هم ندارد البته در عوض، از بدو تاسیس در کنار پدیده بوده و شناخت خوبی نسبت به تمامی ارکان باشگاه دارد.

باید دید سرآسیایی در ادامه راه شهر خودرو در پلی آف آسیا و لیگ نوزدهم که عبارت مربی در پیشوند نامش به جای مدیر تیم قرار می‌گیرد، با تفکرات خود چه نتایجی را برای مشهدی‌ها به ارمغان می‌آورد و با حضور او، آیا رویای آسیایی شدن شهر خودرو با عبور از دو مرحله سخت پلی‌آف تحقق پیدا می‌کند یا خیر؟

نکته جالب این‌که، پس از احد شیخ لاری حالا مجتبی سرآسیایی دومین سرپرست و مدیر تیم لیگ نوزدهم است که در نیمه راه به جرگه مربیان لیگ اضافه شده است.

سرآسیایی بهترین گزینه است

فرهاد حمیداوی مالک شهرخودرو در حاشیه مراسم معارفه‌ سرمربی جدید این تیم اظهار داشت: بعد از 3 ساعت جلسه دوشنبه شب و 6 ساعت جلسه روز سه شنبه هیات مدیره به جمع بندی رسیدیم که مجتبی سرآسیایی جوان و سرمایه استان خراسان بهترین گزینه است. به خاطر نزدیک بودن به تفکرات یحیی گل محمدی و اینکه او دستیار گل محمدی بوده و به بازیکنان نزدیک است.

وی ادامه داد: او 6 سال است که کنار تیم بوده، با بازیکنان ارتباط خوبی دارد و فکر می‌کنم بهترین گزینه برای ما بود، ضمن اینکه استفان کوزین از ایتالیا به عنوان دستیار اول در چند روز آینده به جمع ما اضافه خواهد شد. او در رزومه‌اش دستیار اول زنگا بوده و در النصر و الاهلی امارات و الشباب عربستان سرمربیگری کرده، ضمن اینکه در یک تیم قطری و همچنین در قبرس هم کار کرده است.

حمیداوی در مورد قرارداد سرآسیایی عنوان کرد: با او قرارداد یک سال و نیمه داریم و کار را با او ادامه خواهیم داد.

مالک باشگاه شهرخودرو در مورد اتفاقاتی که به واسطه جدا شدن یحیی گل‌محمدی رخ داد، اظهار داشت: دوست دارم از این موضوع بگذرم اما باید خدمت شما بگویم مجموعه شهر خودرو دلشکسته است، اما ما سفت و محکم با 5-4 بازیکن جدید کارمان را ادامه می‌دهیم. کادر خوبی داریم. یک مهاجم اوکراینی هم در 2 روز آینده به ما اضافه می‌شود، همچنین یک مربی ایتالیایی هم اضافه خواهد شد تا کارمان را برای شروع مسابقات پیش ببریم.

وی افزود: ما دو سهمیه آزاد دیگر داریم. بازیکن اوکراینی ما تا قبل از 12 شب کارش انجام نشد و نرسید. آن دو سهمیه دیگر ما هم حتما اضافه می‌شود. مجتبی سرآسیایی بعد از اعلام دستیار ایتالیایی‌اش و بازیکن اوکراینی، یک گزینه دیگر هم که فکر می‌کنم یک مهاجم برزیلی باشد به جمع ما اضافه خواهد شد.

حمیداوی در مورد اینکه آیا سرآسیایی می‌تواند روی نیمکت بنشیند، گفت: فکر می‌کنم او مدرک B آسیا را دارد اما دستیارش A آسیا را دارد و مشکلی نخواهد بود.

مالک باشگاه شهرخودرو در مورد اینکه گفته می‌شود مسئولان باشگاه امام رضا(ع)‌ نمی‌خواهند این باشگاه را برای بازی‌های آسیایی در اختیار شهر خودرو قرار دهند، عنوان کرد: خدا را شکر از وقتی که وارد مشهدالرضا شدم فقط وحدت و اتحاد بوده، این اتفاق همچنان ادامه‌دار خواهد بود و این وحدت و اتحاد باعث برافراشته شدن هر چه بیشتر امام رضا(ع) و خراسان کبیر می‌شود. همیشه حمایت‌ها پشت تیم و پشت نماینده استان بوده و خواهد بود.

وی در مورد انتخاب سرپرست شهر خودرو تصریح کرد: ما دو گزینه داریم که در 48 ساعت آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید. این مسئولیت هیات مدیره نیست و آقایان وطنخواه و علیپور باید در مورد آن صحبت کنند. دو گزینه را به ما اعلام کردند، یکی از این دو نفر انتخاب و اعلام می‌شود. این گزینه حتما بومی خواهد بود. من از روزی که آمدم فکر می‌کنم هیچ گزینه‌ای غیربومی نبوده و همین‌طور ادامه خواهد داشت.

کار سخت است

مجتبی سرآسیایی، سرمربی جدید شهرخودرو پس از قبول هدایت این تیم اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که حضور به عنوان سرباز در این مجموعه برایم مهم است که در هر جایی که لازم است، کمک کنم. با تصمیم مدیریت قرار شد من وظیفه سرمربی‌گری را به عهده بگیرم و اطاعت کردم. شفاف باید بگویم کار سخت است، جا دارد از آقایان حمیداوی، وطنخواه و اعضای شهرخودرو تشکر کنم که به من اعتماد کردند.

وی افزود: امیدوارم با حمایت بازیکنان و کادرفنی، روزهای خوبی را رقم بزنیم.

او درباره دستیاران و کادر فنی تیمش گفت: چند نفر را بررسی کردیم، در نهایت دستیار اول من، ایتالیایی خواهد بود. رزومه او را دیدیم و شرایطش را آنالیز کردیم. باشگاه هم پیگیر است تا به زودی به ما اضافه شود. مصطفی صداقت از قبل با ما بوده و همراه‌مان است. داوود سیدعباسی هم به ما اضافه شد و هم‌چنین آریانی به عنوان مربی بدنساز کنار ماست. یک مربی گلر نیز به زودی به ما اضافه می‌شود.

سرآسیایی در ادامه افزود: جا دارد از زحمات برادر بزرگ‌ترم، یحیی گل‌محمدی که زحمت زیادی برای فوتبال این شهر کشید تشکر کنم. از تک‌تک کمک‌ مربی‌های او ممنونم، آن‌ها زحمات زیادی کشیدند و انرژی زیادی گذاشتند. حتما در ادامه راه از یحیی گل‌محمدی مشورت می‌گیرم. در مسیری می‌رویم که بتوانیم موفق باشیم.

سرمربی جدید شهرخودرو خاطرنشان کرد:‌ باید برای موفقیت، انرژی خیلی خوبی از سوی مدیریت شهری و استانی بگیریم. دلیل موفقیت سال گذشته ما همین بود، امسال هم امیدوارم با وجود همه مشغله‌ای که دارند، هم حضور داشته‌باشند و گرمای حضورشان را بگیریم، هم این که جاهایی، فقط آن‌ها می‌توانند مشکل ما را حل کنند. اگر حمیداوی دلسرد شود، دوباره همه چیز به سمت بحران‌های سابق می‌رود و فشار فوتبال روی دوش نهادها خواهدبود، پس الان که می‌شود قلب مردم را به شکل راحت‌تری شاد کرد، مبادا دریغ کنیم.

او گفت: بدون شک کمک‌هایی شده که تیم به اینجا رسیده، نیاز اصلی ما مباحث سخت‌افزاری ست. مدیرکل ورزش و جوانان، کمک کردند و هفته‌ای ۲، ۳ جلسه زمین ثامن را در اختیارمان گذاشتند. آستان قدس هم در خصوص زمین کمک کرده، اما گاهی دستش بسته است. باشگاه باید در بهترین حالت‌ها به سر ببرد. استان خراسان، استانی غنی است.

رونمایی از ترکیب کامل شهر خودرو در نیم فصل دوم

مدیران شهر خودرو درصدد آن هستند تا همچنان با استفاده از سهمیه FIFA بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند.

مشهدی‌ها با از دست دادن کادرفنی و البته خرید های خود در بازار تابستانه همچون سروش رفیعی، فرشاد محمدی مهر و… تعطیلات پر سر و صدایی را گذراندند.

بازیکنان ورودی شهر خودرو در نیم فصل: حسن جعفری، میلاد سرلک، روح الله سیف اللهی، علی طاهران، محمدرضا خلعتبری، یک مهاجم اوکراینی (احتمالی)، محمد قاضی (احتمالی).

بازیکنان خروجی شهر خودرو در نیم فصل: فرشاد محمدی مهر، محمدحسین اکبرمنادی، سروش رفیعی، یونس شاکری، سینا زامهران، رضا صدری، روح الله باقری.

لیست کامل شهر خودرو برای نیم فصل دوم به شرح ذیل است:

سید مهدی رحمتی، ابوالفضل عباسی، محمدحسین مرادمند، علی نعمتی، حسن جعفری، احمدرضا جلالی، محمدعلی فرامرزی، امید منصوری، محمدجواد کیا، میلاد سرلک، علی طاهران، اکبر صادقی، علی نبی زاده، امین قاسمی نژاد، حسین مهربان، متین صفاییان، جواد محمدزاده، روح الله سیف اللهی، مرتضی خراسانی، کارلوس آلبرتو رودریگز، علیرضا اسدآبادی، محمد محمدزاده، سعید صادقی، محمد آقاجانپور.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *