مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

۶۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند

انسیه سروش
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون با ۷۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد تماس گرفته ‌شده که ۳۸۰ واحد از آن‌ها به کلینیک صنعت مراجعه و از بین آن‌ها ۶۴ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.
مسعود مهدی‌زاده مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار صبح امروز گفت: تلاش بر این است که واحد‌های راکد فعال شوند و واحدهایی که با ظرفیت کمتر در حال کار هستند به سطح ظرفیت‌های واقعی خود برسند. در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همه شرایط تولیدکنندگان بررسی و تاحد امکان تسهیل می‌شود.
وی افزود : کلینیک صنعت که چند سالی است فعالیت خود را آغاز کرده‌است، از اردیبهشت امسال با تاکید استاندار به صورت جدی‌تر به مشکلات واحدهای صنعتی رسیدگی می‌کند. وظیفه پیگیری طرح‌های راکد برعهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت و مسئولیت واحدهای راکد و نیمه راکد به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده‌است.
مهذی‌زاده مقدم خاطر نشان کرد: سعی همه دستگاه‌ها بر این است که حداکثر همکاری و مساعدت با واحدهای تولیدی انجام شود، به طور مثال بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی از تقسیط در ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش پیدا کرده‌است که این خود فرصت خوبی برای تولیدکنندگان است. البته قوانینی هم وجود دارد که باید با توجه به شرایط تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود که در شورای گفت‌و‌گو مطرح و به تهران انعکاس داده می‌شود تا شرایط کسب‌و‌کار بهبود یابد.
وی تصریح کرد: تاکنون از ۷۶۰ واحد صنعتی دعوت شدن و حدودا ۳۸۰ واحد راکد یا نیمه راکد در جلسه‌ای که با حضور مشاورین صنعتی و نخبه‌های زمینه صنعت و دانشگاه شرکت کرده‌اند. واحدهای صنعتی در ابتدا فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و با آن‌ها مصاحبه می‌شود و ادامه فرآیندهای تکمیلی بهبود براساس تشخیص مشاورین انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: واحدهای صنعتی راکد و یا نیمه راکد که با ظرفیت کمتر از پنجاه درصد فعالیت می‌کنند، می‌توانند جهت بهبود وضعیت واحد تولیدی خود به معاونت صنایع کوچک در کلینیک کسب‌و‌کار واقع در شهرک صنعتی توس مراجعه کنند. درخواست آن‌ها بررسی و زمان جلسه با حضور مشاورین تعیین و به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.
وی اذعان داشت: رکود واحدهای صنعتی به دلایل متعددی مثل مشکلات مالی و نیاز به تسهیلات، نیاز به خدمات مشاوره تخصصی و تکمیلی، نیاز به بهبود و بازسازی ماشین‌آلات و… است که با حضور مشاورین کلینیک صنعت، این مشکلات شناسایی و جهت بهبود و رفع به کارگروه مربوطه معرفی می‌شوند. خوشبختانه تاکنون ۶۴ واحد تولیدی راکد به چرخه صنعت بازگشته‌اند و تعدادی از واحدهای صنعتی نیز در حال بررسی جهت افزایش ظرفیت، کاهش ضایعات و افزایش بهره‌مندی به واسطه دریافت تسهیلات و یا اصلاح روش‌ها هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *