صبح امروز از اصلاح مهندسی در  سه راه بعثت گزارش می دهد: 

اصلاحات با گردش در کندرو

زهرا  حسن پوران

به گزارش صبح امروز از چندی قبل گردش به راست خیابان منتظری به سمت بولوار بعثت با هدف کاهش بار ترافیک از این سه راه به سمت میدان جمهوری اسلامی منتقل شده اما این که بار ترافیک چه تغییری کرده است را باید مردم قضاوت کنند.

در این تغییر ایجاد شده مسیر کندرو خیابان منتظری که از آن برای عبور عابر پیاده یا دوچرخه استفاده می شد به سه لاین اصلی خیابان منتظری اضافه شده است.

با رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد به گفت و گو نشستیم. محمد هادی  مهدی نیا در این باره  گفت: معمولا شهرداری ها با همکاری پلیس راهور متناسب با گره های ترافیکی سطح شهر و حجم لود پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی دست به اصلاح هندسی خیابان ها می زنند. در جلساتی که به این منظور برگزار می شود پیشنهادات اصلاح هندسی ارائه می شود.

تداخل ترافیک دلیل اصلاحات در منتظری

وی افزود: یکی از دلایل اصلی اصلاحات خیابان منتظری تداخل ترافیکی بعد از پمپ بنزین به سمت خیابان ناصرخسرو و بار ترافیک پشت چراغ راهنمایی و رانندگی سه راه بعثت به دلیل گردش به راست خودروها بوده است. با وجود این مسائل تصمیم گرفتیم ورودی به خیابان کوهسنگی بعد از پمپ بنزین مسدود شود و لاین کندرو به مسیر گردش به راست اختصاص یابد. قائدتا باید با این تغییر ترافیک کمتر شود. احساس من این است که ترافیک کمتر شده است.

مهدی نیا ادامه داد: این تغییر باعث شده زمان ایستادن پشت چراغ راهنمایی و رانندگی سه راه بعثت کمتر شود و به خاطر اضافه شدن لاین کندرو به مسیر تندرو و چهار لاینی شدن خیابان سطح سرویس دهی بالاتر رفته است.

نقش مسیر کندرو

وی با اشاره به اختلاف نظر در کاربرد مسیر کندرو گفت: بعضی معتقدند لاین کندرو نقش پیاده رو و محل عبور دوچرخه را داشته است. بعضی دیگر بر این باورند که این مسیر مختص خودروها بوده اما حجم ترافیک در آن وجود نداشته است. تبدیل این مسیر دسترسی به مسیر عبوری یک چالش است.

کاهش 30 درصدی ترافیک با اصلاحات هندسی  

در ادامه با رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت و گو کردیم. مجتبی بهاروند در این باره اظهار کرد: یک سری اصلاحات هندسی در شهر مشهد انجام شده که به گفته مردم تا سی درصد باعث کم شدن ترافیک شده است. از جمله این اصلاحات تقاطع خیابان جانباز و فرامرز عباسی و تقاطع خیابان منتظری و بعثت است.

از بار ترافیکی سه راه بعثت کاسته شده است

وی ادامه داد: خود بنده هرگاه از این مسیر عبور می کردم دقایق طولانی را در ترافیک این سه راه سپری می کردم، با این اصلاح انجام شده دیگر درصد بالایی از خودروها که می خواهند به سمت خیابان بعثت بروند پشت چراغ راهنمایی و رانندگی سه راه بعثت نمی مانند. این خودروها قبل از چراغ قرمز به سمت راست گردش می کنند و از لاین کندرو وارد خیابان بعثت می شوند که خود از بار ترافیک کاسته است. بعد از این اصلاح من بارها از این مسیر عبور کردم و دیگر این سه راه ترافیک چندانی ندارد.

بهاروند افزود: اجرای هر طرح در ابتدا باعث سردرگمی می شود اما اکنون مردم به خوبی مسیر را می شناسند. بهتر آن است که خودروهایی که از میدان جمهوری اسلامی به خیابان منتظری وارد می شوند بدون معطلی با استفاده از لاین کندرو وارد خیابان بعثت شوند تا این که مدتی را پشت چراغ راهنمایی و رانندگی بمانند و بعد به سمت بعثت بروند و ترافیک بیشتر شود.

خودم بارها شاهد کاهش ترافیک بوده ام

وی با اظهار بی اطلاعی از آمار دقیق کاهش یا افزایش ترافیک پس از اجرای این طرح گفت: در مورد آمار حضور ذهن ندارم اما کاملا مشخص است که هدایت خودروهایی که قصد گردش به راست را دارند به یک لاین مجزا از ترافیک پشت چراغ راهنمایی و رانندگی می کاهد. خود بنده بارها شاهد کاهش ترافیک بوده ام. می توانید از افرادی که از این لاین تردد می کنند بپرسید تا ببینید میزان رضایت چه قدر است. قطعا تمام این افراد ابراز رضایت می کنند.

بهاروند ادامه داد: البته قبلا که در لاین کندرو تردد زیادی صورت نمی گرفت کسبه و اهالی محل به راحتی خودروهایشان را در این لاین پارک می کردند اما اکنون دیگر این امکان وجود ندارد. ممکن است این مسئله باعث نارضایتی این افراد شده باشد و به دلایل شخصی با آن مخالفت کنند اما ما همیشه سعی می کنیم رضایت اکثریت مردم را جلب کنیم.

نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد از اجرای اصلاحات هندسی در تقاطع بعثت رضایت دارند و آن را موجب کاهش بار ترافیکی می‌دانند باید قضاوت درباره بار ترافیکی و نتیجه این اصلاحات را به مردم سپرد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *