مربی تیم توس: شانس زیادی برای فینالیست شدن داریم

اهدای مدال‌های کشتی‌گیر آذربایجانی به موزه آستان قدس

کشتی‌گیر شیعه آذربایجانی مدال‌هایش را به موزه آستان قدس اهدا می‌کند.

جبرئیل حسن‌اُف، کشتی‌گیر مسلمان و شیعه تیم ملی جمهوری آذربایجان که در لیگ برتر کشتی آزاد، برای تیم «تا ثبت جهانی توس» کشتی می‌گیرد تصمیم دارد مدال‌هایش را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کند.

حسن‌اُف مدال برنز المپیک 2016 ریو، 2 مدال نقره (2018 و 2019) و 2 مدال برنز (2010 و 2011) جهان در کشتی آزاد را در کارنامه دارد.

حسن‌اُف شیعه است

مجید خدایی، سرمربی تیم کشتی آزاد توس در این رابطه گفت: حسن‌اُف شیعه است و به خاطر ارادتی که به امام رضا (ع) دارد، ثبت جهانی توس را انتخاب کرد. او از چند تیم دیگر هم پیشنهادات خوبی داشت، اما به خاطر علاقه‌ای که به امام رضا (ع) داشت تیم ما را انتخاب کرد. از طرفی این اتفاقی مهم می‌تواند باشد چرا که حسن‌اُف به اولین ورزشکار غیرایرانی تبدیل می‌شود که مدال‌هایش را به موزه آستان قدس اهدا خواهد کرد.

همچنین حسین رنگرز مربی تیم کشتی «تا ثبت جهانی توس» گفت: عشق به امام رضا مختص ما ایرانی‌ها نیست و تمام شیعیان دنیا آرزوی قلبی‌شان به ایران بیایند و به پابوس امام رضا(ع) سفر کنند.

حسین رنگرز، در خصوص اهدای مدال‌های جبرئیل حسن‌اُف به آستان قدس رضوی اظهار داشت: از آنجایی که جبرئیل حسن‌اف صاحب مدال جهانی و المپیک  است و ارادت خاصی هم به امام هشتم شیعیان دارد تصمیم گرفت تا مدال‌هایش را به موزه آستان قدس رضوی تقدیم کند. او حتی سه سال پیش هم با خانواده‌اش سفری زیارتی به مشهد داشت.

اولین کشتی‌گیر خارجی

وی ادامه داد: هنگامی که او با تیم «تا ثبت جهانی توس» قرارداد امضا کرد ارادت قلبی‌اش به امام رضا(ع) بیشتر از گذشته شد و پس از آن هم که فهمید حسن یزدانی مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرده او هم ابراز تمایل کرد تا این کار را انجام دهد. ریاضی رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی پیگیری‌های لازم را انجام داد تا زمانی که او به مشهد می‌آید به عنوان اولین کشتی‌گیر خارجی مدالش را به آستان قدس اهدا کند. عشق به امام رضا(ع) مختص ما ایرانی‌ها نیست و تمام شیعیان دنیا آرزوی قلبی‌شان به ایران بیایند و به پابوس امام رضا(ع) سفر کنند.

مربی تیم کشتی «تا ثبت جهانی توس» تصریح کرد: جامعه ورزش و علی‌الخصوص جامعه کشتی که به نوعی سمبل اخلاق‌مداری هستند همیشه در تمام موضوعات پیش‌قدم بوده‌اند. ما در جلسه‌ای که با جبرئیل حسن‌اُف داشتیم رئیس هیئت کشتی خراسان بابت اهدای مدال‌های یزدانی به آستان قدس رضوی از او تجلیل کرد و همین عاملی شد تا این کشتی‌گیر هم چنین کار ارزشمندی را انجام بدهد.

رنگرز ادامه داد: تیم‌های دیگری هم در لیگ کشتی بودند که خواهان امضای قرارداد با حسن‌اُف بودند اما اتفاقات به شکلی رقم خورد که او تصمیم گرفت به تیم ما بیاید. حتی خودش در جمعی اعتراف کرده بود شاید قسمت این بوده به تیم ما بیاید تا متعاقب آن مدال‌هایش را به آستان قدس رضوی اهدا کند. این کاری که او انجام داد یک حرکت دلی بوده است.

شانس حضور در فینال

رنگرز در خصوص شرایط تیم «تا ثبت جهانی توس» خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت‌های خوبی از تیم ما صورت گرفته و با حضور نفرات عنوان‌داری که در ترکیب تیم ما حضور دارند شانس زیادی برای حضور در فینال فصل جاری لیگ برتر کشتی خواهیم داشت. خوشبختانه شرایط تیم ما خوب است و هیچ‌گونه مصدومی نداریم. کشتی‌گیران ما عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا کشتی‌های قابل قبولی را برای تیم «تا ثبت جهانی توس» بگیرند. هنگامی که قرعه‌کشی مسابقات لیگ کشتی صورت گرفت قرعه تیم ما هشت اعلام شد و اتفاق خیلی جالبی برای ما بود. مطمئن هستیم حمایت امام رضا(ع) پشت سر تیم ما خواهد بود و با این اتفاق امیدوارم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *