در نشست خبری مسابقات جایزه بزرگ کشوری اعلام شد؛

رقابت ركابزنان در جام مهرگان

نشست خبری چهارمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ کشوری، جام مهرگان ظهر ديروز برگزار شد. در این نشست که با حضور فخارزاده، سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی، نکاحی، شهردار شاندیز، سعیدی، رییس اداره ورزش و جوانان طرقبه‌وشاندیز، کارگزار و بنا، مسئولان هیات دوچرخه‌سواری شهرستان، سرهنگ ایزدی، رییس پلیی طرقبه و شاندیز، نصیری، مدیریت قصر مهرگان و اسپانسر مسابقات و … برگزار شد، فخارزاده اظهار کرد: مسابقه جایزه بزرگ، از ساعت ۸ صبح روز جمعه، از میدان بسیج آغاز خواهدشد كه این مسابقه در دو مرحله برگزار خواهدشد.

وی افزود: در مرحله نخست، متقاضیان شرکت در مسابقه، از ساعت ۸ صبح پس از ثبت نام و ورود به مسابقه، باید ساعت ۹ دوراهی طرقبه‌شاندیز، واقع در انتهای بلوار وکیل‌آباد مشهد باشند تا مسابقه از فرم کنترلی خارج شده و به شکل ماراتون‌گونه استارت زده‌شود.

فخارزاده تصریح کرد: پایان مسیر، مقابل قصر مهرگان است. در کل دوچرخه‌سوار باید مسافتی حدودا ۳۰ الی ۳۵ کیلومتری را رکاب بزند. این مسابقات در دو بخش کورسی و کوهستان، در دو رده جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری در خصوص پیش‌بینی از تعداد شرکت‌کنندگان گفت: تا صبح مسابقه نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد. البته نباید فراموش کرد که اردوهای تیم ملی در حال برگزاری‌ست و دانشور و محمدآبادی، دوچرخه‌سواران خراسانی و ملی‌پوش نیز در اردو حضور دارند و طبیعتا در مسابقات غایب خواهند بود.

وی در خصوص محل اسکان دوچرخه‌سواران غیربومی در مسابقات گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با توجه به نزدیکی محل استارت مسابقه با مجموعه تختی، خوابگاه این‌ مجموعه ورزشی برای دوچرخه‌سواران مهمان در نظر گرفته‌شده‌است، همچنین یک وعده غذایی نیز به دوچرخه‌سواران ساکن در خوابگاه اختصاص خواهدیافت.

جایزه ۱۶ میلیونی برای نفرات نخست

نصیری، اسپانسر مسابقات در اين نشست اظهار کرد: سعی کردیم اجازه ندهیم با وجود مشکلات مالی موجود، چراغ این مسابقات خاموش شود. به ۵ نفر برتر هر بخش، جوایزی اهدا خواهد شد و در مجموع ۱۶ میلیون به اضافه لوح و مدال تقدیم می‌شود.

به افق‌های بین‌المللی فکر می‌کنیم

سعیدی، رییس اداره ورزش و جوانان طرقبه‌شاندیز گفت: خوشحالیم که موفق شدیم با همراهی و همکاری دوستان، شاهد برگزاری چهارمین دوره مسابقات جایزه بزرگ قصر مهرگان باشیم. امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد برگزاری این مسابقات، در فرم و کلاس بین‌المللی باشیم‌.

شاندیز، شهر دوچرخه‌هاست

نکاحی، شهردار شاندیز نیز با اشاره به پروژه‌ای که برای آینده شاندیز تصویر شده، اظهار کرد: می‌خواهیم شاندیز را به عنوان شهر دوچرخه‌ معرفی کنیم. گرچه فاصله درازی تا رسیدن به هدف نهایی داریم، اما تلاش‌ می‌کنیم تا هرچه زودتر فضایی مناسب و ایمن برای دوچرخه‌سواری در شهر توریستی و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان شاندیز فراهم شود.

وی افزود: همچنین به دنبال این هستیم تا با هماهنگی‌های انجام‌شده، اتوبوس‌هایی را فراهم کنیم تا در مسیر بازگشت، دوچرخه‌سواران آسیب‌دیده یا ورزشکارانی که مایل هستند راه برگشت از نقطه پایانی مسابقه را با وسیله نقلیه برگردند، با این اتوبوس‌ها بازگردند. همچنین برخی اتوبوس‌های منطقه را به باربند دوچرخه‌ مجهز می‌کنیم تا مشکلی از بابت حمل‌ونقل دوچرخه‌ها پیش نیاید.

تحریم‌ها کار را سخت کرده‌است

بنا، دبیر هیات دوچرخه‌سواری طرقبه‌شاندیز و از پیشکسوتان دوچرخه‌سواری ایران در خصوص قرار نگرفتن جام قصر مهرگان در مسابقات رنکنیگ کشوری تصریح کرد: واقعیت این است که قرار گرفتن در رنکینگ و البته برگزاری مسابقه در فضای بین‌المللی نیاز به هزینه بیشتری دارد که با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور، رسیدن به چنین نقطه‌ای سخت شده‌است.

وی افزود: مسابقات صرفا در فضای جایزه بزرگ است، گرچه فدراسیون اطلاع کاملی از نحوه برگزاری مسابقات دارد اما در رنکینگ کشوری تاثیری ندارد. واقعیت این است که با توجه به هدیه ۲ میلیونی برای نفرات برتر هر بخش، هزینه رفت‌وآمد و حضور در مسابقات برای برخی از دوچرخه‌سواران از شهرهای دیگر مثل تبریز، صرفه ای ندارد.

اعمال محدودیت در مسیر شاندیز

سرهنگ ایزدی، در خصوص محدودیت اعمال‌شده در روز مسابقه در مسیر شاندیز گفت: کل فرآیند تامین نظم و امنیت مسابقه به عهده نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی‌ست. نیازی به حضور دوستان سایر واحدهای برقرارکننده امنیت با لباس شخصی اگر باشد، باید به ما ابلاغ شود ولی تابحال چنین موضوعی مطرح نشده‌است.‌

وی افزود: محدودیتی برای ایجاد نظم بیشتر در مسیر شاندیز از ساعت ۹ اعمال خواهد شد، برای امنیت بیشتر در راستای فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر، در تمام ایام هفته، بنرهایی به دوچرخه‌سوارانی که به قصد حضور در طرقبه و شاندیز، از سه راه می‌گذرند، هدیه می‌دهیم. از همکاری دوچرخه‌سواران در تمام سطح شهر با ماموران پلیس تشکر می‌کنم. باید مناطق پرخطر و حادثه‌خیزی مثل سه‌راهی طرقبه‌شاندیز با همکاری نهادهای مختلف برای دوچرخه‌سواران ایمن شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *