نباید انتظار استانی شدن انتخابات مجلس یازدهم را داشته باشیم

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: از آنجایی که زمان‌بندی انتخابات شروع شده، انتخابات یازدهمین دوره مجلس باید با قوانین قبلی برگزار شود.

حسین مقصودی در بررسی وضعیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید از دو محور مورد توجه قرار دهیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که انتخابات مجلس یازدهم به صورت استانی برگزار شود، بیان کرد: یکی از این محورها، تشدید مجازات جرائم انتخاباتی، مدیریت تبلیغات، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و استانی و تناسبی شدن انتخابات مجلس است که در طرح استانی شدن انتخابات مجلس مورد توجه قرار گرفته بود، اما از آنجایی که زمان‌بندی انتخابات شروع شده، انتخابات یازدهمین دوره مجلس باید با قوانین قبلی برگزار شود.

قانون انتخابات برای ادوار بعدی اصلاح شود

وی افزود: نکته دوم این است که اگر می‌خواهیم ایرادات و شبهات قانونی انتخابات برطرف شود و شاهد برگزاری انتخابات به صورت استانی و الکترونیکی باشیم باید تمرکز خود را بر این بگذاریم که قانون انتخابات برای ادوار بعدی اصلاح شود و از همین حالا اقدامات لازم را شروع کنیم.

مقصودی ادامه داد: ایرادات شوراری نگهبان باید مورد توجه قرار گیرد و در کمیسسیون بررسی و سپس در صحن مجلس رای گیری شود، اگر می‌خواهیم انتخابات استانی شود باید ایرادات این طرح اساسی و جزئی آن رفع شود تا نهایتا در اواخر مجلس دهم یا ابتدای مجلس یازدهم به نتیجه برسد.

سال آخر مجلس زمان مناسبی برای اصلاح قانون انتخابات نیست

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادوار هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی همواره وقتی به سال انتخابات می‌رسیم، قوانین انتخاباتی را می‌خواهیم اصلاح کنیم اما به نتیجه نمی‌رسیم زیرا شورای نگهبان و خواص جامعه ایراد می‌گیرند و کاندیداها نیز فضاسازی می‌کنند و به همین جهت نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استانی شدن انتخابات مجلس باید از زمان فعلی شروع کنیم، بیان کرد: مخالف روش سابق استانی شدن انتخابات مجلس بودم و اگر قانون را صحیح تدوین کنیم من نیز موافق استانی شدن هستم.

خراسان امام رضا(ع) میزبان جا ماندگان اربعین حسینی(ع)

نماینده مردم سبزوار در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برپایی ۱۲۰۰ موکب در خراسان بزرگ برای استقبال از زوار امام رضا(ع) در ایام عزای ماه صفر، این حرکت را در ادامه مسیر اربعین حسینی و موجب وحدت جهان اسلامی و سرافکندگی دشمنان برشمرد.

مقصودی با اشاره به برگزاری موفق راهپیمایی با شکوه عبادی سیاسی اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: مراسم اربعین در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه محور همبستگی و وحدت جهان تشیع شده است در کنار بُعد زیارتی خود، ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را هم به دنبال دارد که می‌‎توان از همه این جوانب با برنامه‌ریزی درست، بهره کافی را برد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل مثلث شوم عربستان، اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در این شرایط که این جبهه خطرناک، قصد متفرق کردن جهان اسلامی به واسطه داعش و طالبان را دارد و به دنبال جا انداختن ایران هراسی و شیعه هراسی در دنیا است، اربعین نماد همبستگی، وحدت، قدرت، مهربانی و سخاوت شیعیان است که می‌تواند فتنه‌های شوم دشمن را خنثی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اضافه کرد: در ادامه حرکت با شکوه اربعین حسینی(ع)، طی روزهای آینده مردم خراسان بزرگ به ویژه مردم سبزوار از سه منطقه داورزن، منطقه جوین و جغتای و منطقه ششتمد و روداب میزبان زائران پای پیاده امام رضا(ع) هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *