در جلسه شورای شهر مشهد مطرح شد:

گفت‌وگو؛ نسخه رئیس شورا برای کاهش تنش ها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در فضای کنونی، رویکرد گفت‌وگو، نگاهی بسیار مهم برای کاهش‌ تنش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا حیدری در هفتاد و دومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد با اشاره به 30 شهریور روز گفت‌وگوی تمدن‌ها، اظهار کرد: موضوع گفتگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام شناخته می‌‎شود که به تاریخ صدر اسلام برمی‌گردد و در هیأت‌های اعزامی نبی‌اکرم(ص) به مناطق مختلف و پس از آن هم در آموزه‌های دینی و قرآن کریم و احادیث و روایات نیز تجلی پیدا کرده و تاکید شده است.

وی ادامه داد: موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها برای نخستین بار از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور دولت اصلاحات دقیقاً زمانی که تئوری جنگ تمدن‌ها شکل گرفته بود، مطرح شد.

حیدری تصریح کرد: اهمیت این موضوع به نحوی بود که دبیرکل سازمان ملل متحد، سال 2001 را با سال گفت‌وگوی تمدن‌ها نام‌گذاری کرد و به همین مناسبت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز 30 شهریورماه به همین عنوان، نامیده شده است.

وی افزود: در فضای کنونی، رویکرد گفت‌وگو، نگاهی بسیار مهم برای کاهش‌ تنش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است و امیدواریم در راستای عزت و حکمت و مصلحتی که برای دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان سه رکن اساسی مطرح شده، گفت‌وگو تمدن‌ها همچنان محور این مباحث موجود در عرصه بین‌المللی باشد، چراکه می‌تواند آثار ارزشمندی به جای بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با اشاره هفته دفاع مقدس، گفت: امیدواریم در برنامه‌هایی که برای این هفته پیش‌بینی شده، با تکیه بر نوآوری و کارهای خلاقانه و معرفی جلوه‌های ایثار و فداکاری که مبتنی بر ایستادگی و مقاومت و آزادگی و عدالت است، فضای انسجام کشور را در برابر تهدیدهای احتمالی تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مدیریت شهری برای این هفته نیز باید با رویکرد نوآورانه و خلاقانه همراه باشد و فرهنگ دفاع مقدس را از این طریق به نسل جدید معرفی کرد تا عموم مردم در مسیر زندگی و فرهنگ اجتماعی و سیاسی خود استفاده کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *