در جلسه علنی شورای شهر مشهد تصویب شد:

تخفیف الیت به رانندگان خود اظهار

شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه روز گذشته مصوبه کرد که در صورت خوداظهاری استفاده‌کنندگان از پارک‌های مجاز حاشیه‌ای دارای حق توقف، در سامانه نرم‌افزاری« شهر من»، تخفیفی به آن‌ها داده می‌شود، هم چنین در این جلسه لایحه صدور مجوز برگزاري مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودرو سازان منتخب به منظور تامين ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز تصویب شد.

به گزارش ایسنا، تشویق به خوداظهاری استفاده‌کنندگان از پارک‌های حاشیه‌ای معابر یکی از دستور کارهای هفتاد و دومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد.

بر این اساس به شهرداري مشهد اجازه داده مي‌شود، در صورت خوداظهاری استفاده‌کنندگان از پارک‌های مجاز حاشیه‌ای دارای حق توقف، در سامانه نرم‌افزاری« شهر من» به عنوان تشویق، نسبت به اعمال ۱۰ ساعت امکان پارک رایگان -مازاد بر نیم‌ساعت اول- در هر ماه و ۳۰ درصد تخفیف در حق توقف وسایل نقلیه برای این فضاهای پارک اقدام کند.

باتوجه به حضور و فعالیت پارکبان به عنوان ناظر در حاشیه معابر، در صورت مشاهده عدم خوداظهاری از سوی استفاده‌کنندگان از پارک‌های حاشیه‌ای، حق توقف براساس تعرفه ملاک عمل -بدون تخفیف- محاسبه و دریافت خواهد شد.

شهرداری مشهد مکلف است، ضمن اطلاع‌رسانی کامل مفاد این مصوبه، گزارش اقدامات و میزان استقبال مردمی از آن را 6 ماه پس از ابلاغ قانونی مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ قانونی مصوبه نسبت به هوشمندسازی پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای تحت مدیریت خود و لحاظ تمهیدات لازم در سامانه نرم‌افزاری «شهر من» اقدام کند.

تخفیف مندرج در این مصوبه برای پارک‌های حاشیه‌ای برای پلاک‌هایی منظور خواهد شد که فاقد بدهی باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد دراین باره گفت: برای پیاده سازی فرایند هوشمندسازی باید مشوق هایی را ارائه کنیم.
شهریار آل شیخ افزود: از این رو تصمیم بر آن شد شهروندان در صورت استفاده از نرم افزار “شهر من” و خوداظهاری در استفاده از توقفگاه‌های حاشیه ای از ۳۰ درصد تخفیف در حق توقف وسایل نقلیه برخوردار شوند.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با این طرح گفت: دادن مشوق امکان توقف رایگان خودرو به شهروندان در مقابله با تشویق آنان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: این طرح و مشوق ها به خودروهای دارای بدهی تعلق نمی گیرد.
خلیل ا… کاظمی افزود: هم اکنون از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در مشهد ۸۰ هزار خودرو بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به شرکت الیت (ساماندهی توقفگاه های حاشیه ای) بدهی دارند.
در ادامه این نشست طرح مزبور با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد.
نرم ‌افزار “شهر من” مهر ماه امسال با مشارکت فعال بخش خصوصی رونمایی می شود، در این نرم‌ افزار خمات بخش دولتی، خصوصی و عمومی قرار گرفته که در آن تأکید بر اجرا و ارائه خدمات توسط بخش خصوصی است.
خدمات و فعالیت‌ های داخل این‌ نرم‌افزار به صورت شبکه‌ای به هم متصل و رفتارهای کاربر را در سرویس باشگاه شهروندی سازماندهی می‌کند.

تصویب لایحه خرید 500 دستگاه اتوبوس گاز سوز

لایحه صدور مجوز برگزاري مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودرو سازان منتخب به منظور تامين ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز شهري در شورایاسلامی  شهر مشهد تصویب شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، یکی از دستور کارهای هفتاد و دومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، بررسی و تصویب لایحه صدور مجوز برگزاري مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودرو سازان منتخب به منظور تامين ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز شهري بود.

بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به انعقاد قرارداد خرید اتوبوس گازسوز شهری تا سقف ۵۰۰ دستگاه با شرکت‌های تولید‌کننده مورد تایید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با رعایت ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های ابلاغی مربوط به طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری‌یافته به کلان‌شهرها اقدام کند.

شهرداری مشهد موظف است، مطابق «اصلاحیه مصوبه شورای اقتصاد ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری 19هزار دستگاه اتوبوس درون شهری پایه گازسوز» به منظور دریافت سقف 142 هزار و 200 دلار کمک دولت برای هر دستگاه اتوبوس اقدام کند.

مبلغ معادل ۱۰ درصد بهای اتوبوس می‌بایست توسط متقاضی -شهرداری یا در صورت توافق، بخش خصوصی- پرداخت شود. چنانچه بهای اتوبوس مازاد بر 142 هزار و 200 دلار باشد، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مابه‌التفاوت آن نیز به عهده متقاضی خواهد بود.

همچنین شهرداری مشهد موظف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ و بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کند.

قراردادهای منعقده با بخش خصوصی -بهره‌بردار- می‌بایست به تأیید کمیسیون مشترک عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و حقوقی شورای اسلامی شهر برسد.

همچنین در ادامه این جلسه  لایحه الحاق يك تبصره به مصوبه تسهيلات نوسازي ناوگان تاكسيراني به تصویب رسید.

بر این مبنا به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، ضمن رعایت مفاد مصوبه، درصورت عدم امکان دریافت تسهیلات توسط تاکسیران، نسبت به اعطای تسهیلات مربوط، به دو نفر از بستگان درجه یک تاکسیران و درصورت عدم امکان دریافت بخشی از تسهیلات، نسبت به اعطای آن بخش از تسهیلات به یک نفر از بستگان درجه یک ایشان اقدام کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *