معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح کمتر از سایر اقشار مرتکب جرم می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد نیروهای مسلح کمترین میزان ارتکاب جرم را نسبت به سایر اقشار جامعه مرتکب می شوند و این بدان خاطر است که در فضایی انسانی و اسلامی خدمت می کنند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم مهران فر روز شنبه در مراسم  افتتاح دفتر دادسرای نظامی منطقه تربت حیدریه افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم حساسیت خدمت در نیروهای مسلح آن قدر زیاد است که حتی یک جرم هم شایسته این نهاد نیست.

وی ادامه داد: افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این است که با وجود مشکلات زیاد، با دانش فراوان و در عین حال بی ادعا، مخلص و تحت لوای فرماندهی کل قوا مشغول پاسداری از مرزهای خاکی، آبی  و هوایی کشورمان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: بر این اساس اگر امروز می بینیم دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران کاری از دستشان بر نمی آید نه به این خاطر است که نمی خواهند بلکه به این علت است که نیروهای مسلح ما به آنها اجازه هیچ اقدامی را نمی‌دهند.

مهران فر افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز بر خود لازم می داند به منظور حفظ این سلامت و صیانت از نیروهای مسلح موجب عزت و اقتدار این قشر باشد و تحقق این امر در گرو اقداماتی است که سازمان باید انجام دهد که یکی از آنها تحقق عدالت کیفری است.

وی ادامه داد: پشتیبانی از حقوق جامعه و افراد و تحکیم مبانی نظم و انضباط در بین نیروهای مسلح از دیگر وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح در قبال نیروهای نظامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: این سازمان به رعایت یک سری ارزش ها و اصول اخلاقی پایبند است که شامل حفظ کرامت انسانی، التزام به حقوق شهروندی، حفظ اسرار مردم و نیروهای مسلح می شود و در این راستا تعامل بین نیروهای مسلح با سایر دستگاه ها نیز در اولویت است.

مهران فر با اشاره به اینکه رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح در دو بعد پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرم است افزود: بر این باور هستیم که علت اصلی وقوع جرم در بین نیروهای مسلح، آشنا نبودن با قوانین و مقررات است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *