معاون سیاسی وزیر کشور:

مجریان انتخابات رفتار شائبه برانگیز انجام ندهند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رفتار دست اندرکاران برگزاری انتخابات پیش چشم مردم است؛ لذا نباید رفتاری انجام دهند که شائبه طرفداری از فرد یا نهاد خاصی ایجاد شود.

جمال عرف در جلسه هم اندیشی روسای ستاد انتخابات چهار استان خراسان های رضوی، شمالی، جنوبی و قزوین که در مشهد  برگزار شد، بعد از استماع گزارش روسای ستادهای انتخابات استان های مذکور اظهار کرد: ما موظفیم همه تحرکات انتخاباتی را رصد کرده و با تخلفات احتمالی مقابله کنیم.

عرف با بیان اینکه طبق قانون، همه دستگاه ها و نهادها باید در برگزاری انتخابات با مجریان و برگزارکنندگان انتخابات همکاری کنند، افزود: در ستاد امنیت انتخابات، کارگروه ویژه برای فضای مجازی تشکیل شده، چون همان طور که فضای مجازی فرصت های بسیاری فراهم می کند، به هر حال تهدیدهای فراوانی نیز دارد، لذا اگر نتوانیم این مسئله را مدیریت کنیم، چالش هایی خواهیم داشت.

وی در ادامه به دیدار مشترک خود و استاندار خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد اشاره کرد و گفت: همان طور که ما مدت هاست تاکید داریم دو اصل بی طرفی و قانون‌مداری باید سرلوحه همه اقدامات و فعالیت های مجریان انتخابات باشد ایشان نیز تاکید داشتند که بی‌‎طرفی مجریان باید در عین اقتدار و اجرای قانون، در رفتار آنان مشهود باشد.

عرف افزود: ما هم معتقدیم که همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات پشت ویترین و پیش چشم مردم این کار انجام می دهند، لذا نباید هیچ رفتاری را که از آن شائبه طرفداری از یک فرد یا نهاد خاص به وجود آید انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات کشور خطاب به حاضرین در جلسه گفت: درست است که ما مجری برگزاری انتخابات هستیم ولی این پروژه، پروژه ای ملی است، لذا باید برای این مسئولیت به اندازه شان و آبروی جمهوری اسلامی و در تراز نظام، وقت و توان بگذاریم.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: لازم است با رعایت این قید که استقلال خود را فدا نکنیم، عملیات اعتماد سازی را میان مجریان انتخابات با آحاد مردم و سایر نهادها انجام دهیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *