در نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان مطرح شد؛

لزوم توسعه پایدار سینمای کودک و نوجوان

هادی کربلایی قهرمان

نشست خبری سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در دفتر معاونت هنری مجتمع فرهنگی امام رضا(ع)، با حضور محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

محمدی ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه به توضیحاتی پیرامون برگزاری جشنواره از تاریخ سی‌ویک مرداد لغایت چهارم شهریور در سینما سیمرغ مشهد پرداخت. وی گفت: این جشنواره به معرفی آثار برتر سینمای کودک ونوجوان ملی و بین‌المللی می‌پردازد و امسال، هشت فیلم بلند داخلی و دو فیلم خارجی در پنج شب و دو سانس در ساعت‌های 18 و 20 اکران خواهدشد.

محمدی گفت: یکی از اهداف مورد نظر برای جشنواره، زمینه‌سازی و توسعه پایدار سینمای کودک و نوجوان در کشور است. همچنین بهره‌برداری از تجربیات کارگردان‌های دیگر کشورها و همین‌طور برگزاری ورکشاپ‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تور دوره برگزاری از دیگر اهداف این جشنواره است. در ادامه، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان و همه ارکان زنجیره تولید، عرضه و ترویج زمینه فرهنگی و هنری در سطح کشور را نیز مدنظر داریم. به همین جهت، برای ارتقای کیفی و گسترش سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی تلاش‌هایی را انجام می‌دهیم. بحث مهم دیگر در برگزاری این طرح محل برگزاری جشنواره است و با رایزنی‌هایی که در کارگروه و شورای سیاست‌گذاری جشنواره صورت گرفته‌است، سینما سیمرغ برای این موضوع انتخاب و در این زمینه مدیریت این سینما، آقای امیرحسین دبیرزاده حامی ما خواهدبود.

وی در راستای تبلیغات شهری، محیطی و اقدامات جذب مخاطبان بیان کرد: قرار است با همکاری شهرداری، چهار دستگاه اتوبوس را با بنرهای تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر مستقر کنیم. همچنین در رابطه با تبلیغات محیطی، با همکاری سینما سیمرغ و بیمه آرمان، پانزده بیلبورد در سطح شهر نصب شده‌است که البته احتمالا شهرداری هم 30 رول‌آپ را در اختیار تبلیغات جشنواره خواهدگذاشت. همین‌طور از امروز تیزر تبلیغاتی در تلویزیون‌های شهری اکران خواهدشد و با صدا و سیما برای زیرنویس در شبکه هماهنگ شده‌است.

معاون هنری ارشاد در رابطه با داوری جشنواره و فیلم‌های منتخب اذعان داشت: در حوزه داوری جشنواره در استان با توجه به دستورالعمل وزارت‌خانه و سازمان سینمایی، پانزده نفر ازداوران در طول جشنواره دو فیلم را انتخاب و در اختتامیه اعلام و در نهایت نتیجه داوری استانی به تهران ارسال خواهدشد.

محمدی در پایان از طرح سینما سیار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی خبر داد و گفت: در این طرح فیلم‌های خاطره‌ساز برای کودکان مناطق محروم و حاشیه‌های شهرهای استان، اکران خواهد‌ شد و در مجموع 143 شهر و روستا را در 26 استان کشور در برمیگیرد. همچنین نزدیک به دو هفته است که فیلم‌های روی پرده توسط سینما سیار در حاشیه شهر مشهد به جهت حمایت از این قشر و به صورت رایگان اکران می‌شود. در راستای حمایت از کودکان کار و با همکاری سینما سیمرغ، پخش فیلم‌های سینمایی را در دستور کار داریم و قرار است به زودی این اتفاق را در سطح استان شاهد باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *