منازعات بین مشهد و طرقبه شاندیز در مسیر گفت و گو

نشست هم اندیشی مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان طرقبه و شاندیز که در هتل پارک حیات طرقبه برگزار شد و  رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر حل منازعات به صورت محلی  را چاره ساز رفع مشکلات عنوان کرد و شهردار مشهدنیز بر ایجاد کارگروه عملیاتی بین شهرهای مشهد و طرقبه شاندیز به منظور حل و فصل مسایل مرتبط تاکید کرد.
به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلایی با بیان این مطلب در این نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان طرقبه و شاندیز با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوعاتی که بین شهرستان‌های مشهد و طرقبه شاندیز وجود دارد، دارای ابعاد مختلفی است که باید با نگاه برد-برد به آن نگریست.
وی افزود: اگر کارگروه عملیاتی بین شوراهای مشهد و طرقبه شاندیز شکل گیرد که وارد حوزه اجرایی صرف شود، می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.
شهردار مشهد بر موضوع ایجاد دسترسی‌ها و رفع گره‌های ترافیکی تاکید کرد و گفت: فرقی نمی‌کند که مردم از مشهد عازم طرقبه شاندیز باشند، یا بالعکس. مهم آن است که منافع درگیر است و وظیفه ما مدیران شهری است که به مردم خدمت رسانی کنیم.
کلایی خاطرنشان کرد: اولین دستور کار این کارگروه نیز می‌تواند بررسی نحوه ایجاد مسیرهای دسترسی باشد.
گفتنی است کارگروه تخصصی پیشنهادی شهردار مشهد به تصویب اعضای شرکت کننده در این نشست هم اندیشی رسید و مسولیت پیگیری این کارگروه بر عهده ریس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گذاشتهشد.

فرصت طلایی عزم مدیریت شهری در هم افزایی با مدیران و رفع مشکلات مردم

هم چنین رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: هم اکنون فرصت طلایی به وجود آمده و عزم مدیریت شهری بر هم افزایی با مدیران و رفع مشکلات مردم است.
محمدرضا حیدری اظهار کرد: توسعه همه جانبه و متوازن شهر مشهد مورد تاکید است و با توجه به رویکردها و برنامه های پیش رو، باید گفت عزم مدیریت شهری نیز بر این امر است. این عزم، فرصت طلایی است که به وجود آمده و باید از آن بهره برد.
وی در ادامه بیان کرد: شاید چنین فرصت طلایی در دوره های بعدی پیش نیاید و ضرورت دارد مدیران شهرهای طرقبه و شاندیز از این فرصت بهره برده و مسایل موجود را حل و فصل کنند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه این هم افزایی دارای پیام است، افزود: این مهم نشاندهنده انسجام، اراده و تصمیم مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات مردم است.
حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به منافع و با گفتگو و رایزنی می توان مشکلات را حل و فصل کرد. چه اینکه فراتر از مرزهای کنونی موجود میان طرقبه و شاندیز و مشهد، مدیران رسالتی بر دوش دارند که باید بر اساس آن به مردم خدمت رسانی کنند.
وی ادامه داد: اینکه مردم برای رفتن به ییلاقات و طبیعت اطراف شهر، ۲ ساعت در ترافیک بمانند، بر خلاف خواست ما در کاهش آلودگی هوا است.
حیدری گفت: رفع آلودگی هوا و روانسازی ترافیک دغدغه ما است و امید است بتوانیم با همراهی و همدلی سایر مدیران، در یک رابطه برد برد مسایل را حل و فصل کنیم.
حل منازعات به صورت محلی چاره ساز رفع مشکلات است
هم چنین رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه حل منازعات به صورت محلی چاره ساز رفع مشکلات است، گفت: اگر قرار بود مسائل به صورت جزیره ای حل و فصل شود و یا به شکل دیکته ای از بالا به پایین مرتفع شود، تاکنون بسیاری از مسائل حل می شد. اما امروزه ادبیات حل منازعات نشان داده، شیوه حل مسائل به صورت محلی مسیر است.
محمدهادی مهدی نیا افزود: اگر مشکلی باشد، همه آن را به حساب نظام یا مدیریت شهری می گذارند. مردم نمی گوید مشکل از شورای شهر طرقبه است، یا شورای شهر شاندیز، یا شورای شهر مشهد. بلکه وضعیت کلی را مشاهده و نتیجه گیری می کنند. چراکه همه در یک کشتی نشستیم و مسائل از هم قابل تفکیک نیست.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: این مرز بندی ها بین مشهد و طرقبه-شاندیز در واقع برای بهتر شدن گردش کار دولتی است و از حیث اجتماعی، انفکاکی وجود ندارد.
هم چنین رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست، گفت: این که بگوییم همه کارهای کارشناسی شده بی عیب و نقص است، درست نیست. اما اگر بر روی اشتراکات کار کنیم، هر 2 طرف برنده می شوند. این در حالی است که تعارضات جز از بین رفتن فرصت ها و منابع عایدی دیگری به دنبال ندارد.
احمد نوروزی اظهار کرد: خوب است در مورد پلاک 176 نیز تشریک مساعی صورت گیرد. موضوعی که 14 هکتار از اراضی موجود را در مسیر قرار داده و باید حل و فصل شود و  رفع این مشکل با کار مشترک امکان پذیر است.

تلاش در رفع گره ترافیکی مشهد طرقبه با بکارگیری ۳ راهبرد

هم چنین فرماندار طرقبه شاندیز بر تلاش در رفع گره ترافیکی مشهد طرقبه با بکارگیری ۳ راهبرد تاکید کرد.
سید حسن حسینی با بیان این مطلب در این نشست اظهار کرد: ارتقای مسیر‌های دسترسی برای رفع گره ترافیکی ۲ راهی طرقبه شاندیز، براساس مطالعات امکان‌سنجی برنامه‌ریزی شده و بدین ترتیب می‌توان مسیری از سمت میدان نمایشگاه به سمت بولوار فرمانیه و جاده حسن‌آباد ایجاد کرد.
وی در ادامه بیان کرد: بولواری در سمت شرقی طرقبه با اسم کوهساران وجود دارد که امتداد آن به قسمت پشت بندگلستان و سپس اتصال آن به یکی از مسیرهای ارتفاعات جنوبی می تواند گره‌گشا باشد.
فرماندار طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن یک معبر موجود به ۳ معبر، مقرر شد هزینه ۲۵ درصد مسیر را شهرداری مشهد، ۲۵ درصد را طرقبه شاندیز و ۵۰ درصد از محل منابع ملی تامین شود.
حسینی بر سرعت بخشی به احداث بزرگراه مشهد چناران به عنوان گزینه سوم تاکید کرد و گفت: به این منظور در حال تحصیل حریم و اجرای این پروژه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود گفت چون اجرای این مسیرها تحریک‌پذیری جمعیت را به دنبال دارد، پس مردم ۲ ساعت در ترافیک بمانند و این معضل باید هر چه سریعتر رفع شود.
فرماندار طرقبه شاندیز  گفت: شهرستان طرقبه شاندیز در جوار مشهد است و مکمل چرخه زیارت محسوب می‌شود و اگر همجوار مشهد نبود، شاهد این حجم گردش مالی در این ۲ شهرستان نبودیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *