شناسایی 20 محله اولویت دار در توسعه محلی مشهد

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: 20 محله اولویت‌دار مشهد به منظور بازآفرینی شهری و توسعه محلی مشهد شناسایی شدند.
به گزارش صبح امروز، مجتبی شاکری‌روش با بیان این مطلب در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف شهری استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 66 محله هدف در بازآفرینی شهری شناسایی شده که از این تعداد 20 محله به عنوان محلات اولویت دار مشهد شناسایی شدند که دارای سکونتگاه هستند.
وی در ادامه بیان کرد: محله شهید آوینی، آبکوه، دروی، امام هادی(ع)، دروی، شهرک شیرین، آقا مصطفی خمینی، مهرآباد، عباس‌آباد، پورسینا، شهید قربانی و … از جمله این محلات هستند و از این بین 5 محله امام هادی(ع) پورسینا، شهید قربانی، مهرآباد و عباس‌آباد برای راه‌اندازی دفاتر توسعه محله با اولویت نخست اقدام انتخاب شد.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه تلاش شده ورود به این محله ها تحقق‌پذیر شود، بیان کرد: اولویت‌بندی براساس محلات صورت گرفت تا بتوانیم به استراتژی خروج دست یابیم. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم به نرخ بالاتری در تحقق‌پذیری دست یابیم.
شاکری‌روش در ادامه گفت: در محدوده تاریخی شهرها، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد یا بافت‌های میانی دارای طرح مصوب هستیم اما شناسنامه‌ای از این محلات نداشتیم.
وی توضیح داد: از این رو نام پهنه، گونه بافت، مناطق در برگرفته، جمعیت کل سکونتگاه، جمعیت پهنه محله، مساحت پهنه، جمعیت شاغل زن، جمعیت شاغل مرد، جمعیت بیکار مرد و جمعیت بیکار زن به عنوان شناسنامه محله یا پهنه مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در عین حال اطلاعات مسکن شامل نوع اسکلت و مصالح، مسکن آپارتمانی و غیرآپارتمانی، مساحت و نوع مالکیت نیز دیگر آیتم های شناسنامه محله شناخته می شود.
شاکری‌روش در ادامه گفت: همچنین وضعیت سکونتگاه 8 پهنه شهر شامل التیمور، گلشهر، خواجه‌ربیع، قلعه ساختمان، جاده قدیم، دروی، سیس‌آباد و سیدی نیز بررسی شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم مشارکت نهادهای دست اندرکار امر در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: 27 نهاد موثر در حوزه بازآفرینی حضور دارند که به این منظور نشست‌هایی با این دستگاه‌ها برگزار شد. اما 11 نهاد کلیدی در این زمینه باید همراهی بیشتری با شهرداری مشهد داشته باشند که بدون همکاری آنان اگر نگوییم کار ناممکن می‌شود، اما ادامه کار بسیار دشوار خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی چون آستان قدس، فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، معاونت دادستان عمومی و انقلاب در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اداره بهزیستی مشهد، بسیج، آموزش فنی و حرفه ای استان و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان نهادهای کلیدی در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *