رضایت نوعروسان از اقدام جدید این سازمان مبنی بر انتخاب سلیقه‌ای جهیزیه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‘ره' استان خراسان رضوی 50 گفت: ازدواج آسان و کمک به زوج‌ها در تهیه جهیزیه سیاست اجرایی کمیته امداد است.

به گزارش روزنامه “صبح امروز” روز گذشته حبیب‌الله آسوده در مراسم اهدای ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان که صبح روز شنبه در محل اردوگاه ثامن‌الائمه برگزار شد افزود: سیاست کمیته امداد ازدواج آسان و کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش، با استفاده از کمک های خیرین و یا از محل اعتبارات کمیته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در جهت تامین منابع مالی لازم برای توانمند سازط افراد تحت پوشش نیازمند حضور خیرین در این سازمان بوده تا بتوانند با شناسایی افراد خدمات لازم را به آن‌ها ارائه داد.

آسوده بیان کرد: هرساله کمیته امداد ده‌ها سری جهیزیه  تهیه کرده و به نوعروسان شناسایی شده تقدیم میشد اما امسال با حضور یک خیر و تقبل بیش از نیمی از مبلغ جهیزیه کارت هدیه‌ای تهیه شد که نوعروسان با مراجعه به فروشگاه‌های مربوطه ضمن حفظ کرامت انسانی طبق سلیقه خود به خرید جهیزیه اقدام کرده و از تخفیف قابل توجهی نیز بهره‌مند می‌شوند.

آسوده ادامه داد: در سالهای گذشته نیز سیاست کمیته امداد بر پرداخت مبلغی به نوعروسان بوده است و این افراد با سلیقه خود دست به خرید زده اما اجرایی شدن این طرح رضایت افراد را به دنبال داشته چرا که به نوعروسان اختیار در انتخاب کالا میدهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان رضوی با تاکید بر سه اصل صداقت صراحت و تاب آوری در زندگی مشترک به نوعروسان حاضر در مراسم اعلام کرد: فراز و نشیبهای زیادی در زندگی وجود دارد و شما نوعروسان باید بتوانید با توکل بر خدا و کمک گرفتن از باورهای دینی در شرایط سخت،زندگی خوبی بسازید.

وی مطرح کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی شما نوعروسان باید بتوانید به همسرانتان در زمینه کار کمک کنید تا زندگی پر خیر و برکتی بسازید. طبق روایات معصومین تلاش برای تامین معاش خانواده اجری بالاتر از جهاد فی سبیل ا… دارد و شما نوعروسان باید قدردان مادران و همسرانتان باشید.

آسوده توضیح داد: امروز ۵۰ سری جهیزیه هر کدام به ارزش ۶ میلیون تومان به افراد شناسایی شده اعطا شد که مبلغ ۲ میلیون تومان را کمیته تقبل کرده و باقی مبلغ مورد نیاز توسط خیر عزیز تامین شده‌است.

در این مراسم مجید مراد، خیری که بخشی از هزینه جهیزیه را بر عهده گرفته بود گفت: در ابتدا قرار بود به نیت معصومین 14 عروس را به خانه بخت بفرستیم؛ اما این توفیق نصیب ما شد که در نهایت 50 عروس در دهه کرامت راهی خانه بخت شوند.

مجید مراد افزود:  سعی کنید در اوج سختی ها زندگی شیرینی را بسازید و با حسن ظن، بقیه مسائل را بر عهده خداوند گذاشته و ایمان داشته باشید که خداوند بهترین یاریگر است.

گفتنی است در این مراسم 50 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی به همراه مادران شان شرکت کردند و مولودی خوانی و اجرای استندآپ کمدی از دیگر برنامه های آن بود. در پایان نیز لوح یادبودی به پاس قدردانی به مجید مراد خیر تامین کننده بخشی از مبلغ جهیزیه اهدا شد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *