سفرهای خارجی مدیران شهری «فاش» می شود

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به زودی اطلاعات سفرهای های خارجی در مجموعه شهرداری و شورای شهر از اوایل دهه 80 بر روی سامانه فاش بارگذاری خواهد شد.
به گزارش صبح امروز، بتول گندمی در سومین شب جشن مردمی شب فیروزه ای که به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام در بوستان کوهسنگی برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش مدیریت شهری این است که شهر مشهد همانند خانه ای که همیشه میهمان دارد، آماده باشد.
وی افزود: شهر مشهد به تمیزی، آراستگی و فضاهای سبز در بین کلانشهرها مشهور است و در این راستا سعی کردیم در ایام تلخ اقتصادی، کم و کاستی برای شهر نگذاریم.
گندمی به بودجه 9 هزار و 90 میلیارد تومانی سال 98 شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: امسال یکی از پرکارترین سالها را پیش رو داریم و تاکنون هرماه یکی از پروژه های کلان کلنگ زنی شده است و برخی از پروژه ها رو به پایان هستند که در شش ماهه دوم سال به بهره برداری می رسند.
وی در خصوص سامانه فاش شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که همواره شهروندان با مدیریت شهری داشته اند این است که می خواهند در جریان برنامه های شهر باشند و بدانند در شهر چه می گذرد و چه کسانی پروژه های شهری را اجرا می کنند، ضوابط شهرسازی و ساخت و سازها را بدانند که
با ایجاد سامانه فاش بخش زیادی از داده ها در حوزه شهرسازی، ضوابط طرح های تفصیلی، قوانین ساخت و سازها برروی این سامانه گذاشته شده است.
وی افزود: همچنین تمامی قراددادهای شهرداری در گذشته و اکنون با قید هزینه ها بر روی سامانه فاش بارگذاری شده است.
گندمی ادامه داد: به زودی اطلاعات سفرهای های خارجی از اوایل دهه 80 که در مجموعه شهرداری و شورا انجام شده است بر روی سامانه فاش بارگذاری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه همواره مقاومت های پنهانی برای اینکه مردم دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند وجود دارد، گفت: تلاش ما در حوزه شفافیت این بوده که شهروندان دسترسی آسان و آزادی به برنامه ها و اطلاعات مدیریت شهری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی پیوست محیط زیستی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، اظهار کرد: منطقه ثامن در طی دو سال گذشته تغییرات چشمگیری داشته است و سعی بر این بوده که مشهد برای مجاوران و زائران شرایط خوبی داشته باشد.
گندمی با اشاره به اینکه مشهد شهر آقا علی بن موسی الرضا (ع) است و ظرفیتهای زیادی در آن رشد کرده و مطرح شده است، گفت: مشهد آرامگاه فردوسی، اخوان ثالث و شفیع کدکنی است و ما مشهد را شهر ادبیات می شناسیم.
وی به ظرفیت‌های عالی گردشگری مشهد اشاره کرد و افزود: مشهد شهر غذاست و زائران می توانند بهترین غذاهای ایرانی را در مشهد سرو کنند در این راستل دوسال است که در نوروز خیایان غذا برگزار می‌کنیم که بازدید کنندگان زیادی داشته است.
گندمی زائران را به بازدید  بوستان های سطح شهر مشهد، آرامگاه فردوسی و آرامگاه خواجه ربیع مشهد دعوت کرد و افزود: تمام تلاشمان در مدیریت شهری این است که شرمنده مجاوران و زائران امام رضا علیه السلام نباشیم و به درستی میزبان و پذیرای آنان شویم

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *