صبحانه گرم برای 2100دانش آموز مشهدی

 

مدیر عامل بنیاد نیکوکاری ایرانیان گفت: با اجرایی شدن طرح «طلوع برکت» در بیش از ۱۳ مدرسه و با جمعیت ۲۱۰۰ دانش آموز از وعده صبحانه گرم برخوردار می‌شوند.

محمدجعفر کروژدهی در مراسم افتتاحیه طرح «طلوع برکت» که با حضور شهردار منطقه 5 مشهد و رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان افزود: هدف از طرح «طلوع برکت» ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تمرین کار مشارکتی در جامعه است و این طرح مقطعی نیست. در روز جشن نیکوکاری همزمان با افتتاح طرح «طلوع برکت» در دبیرستان خیامی، در بیش از ۱۳ مدرسه دیگر، حدود ۲۱۰۰ نفر دانش آموز از وعده صبحانه گرم برخوردار می‌شوند.

در ادامه طرح «طلوع برکت»، برنامه‌هایی به منظور کمک‌های تحصیلی، کلاس‌های کنکور، مشاوره مهارت‌های زندگی، شناسایی استعدادهای دانش آموزان اجرایی خواهدشد.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد از منطقه تبادکان حاشیه و فقط ۳۰ درصد آن روستایی و حدود ۱۰درصد تحت عنوان منطقه قند آبکو در حوزه شهر قراردارد و می‌بایست اقدامات موثری در حاشیه شهر مشهد انجام‌ شود.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاری ایرانیان اظهار کرد: در کنار طرح افتتاحیه «طلوع برکت» در هنرستان خیامی، از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان به همت شهرداری منطقه ۵ رونمایی می‌شود به مناسبت روز درختکاری با حضور رییس آموزش و پرورش منطقه ۵ و شهردار منطقه ۵ به صورت نمادین در هنرستان درخت کاشته می‌شود و همچنین اتاق فکر انجمن اولیا و مربیان نیز افتتاح می‌شود.

کروژدهی تاکید کرد: ورود به آموزش و پرورش کار بسیار سختی بود و بنیاد نیکوکاری ایرانیان اولین تشکلی است که توانست با امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، در زمینه آموزش و مشاوره  وارد شود.

وی اذعان کرد: با مشارکت شهرداری‌، آموزش و پرورش و تشکل‌ها می‌توان جامعه هدف دانش آموزی حاشیه را مورد حمایت قرارداد و از طریق کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی در آموزش و پرورش تبادکان، استعدادهای هنری، ورزشی، تحصیلی و فرهنگی نهفته آنان را شکوفا نمود. چرا که آینده کشور در دستان همین دانش آموزان است و فارغ از تخصیص بودج آموزش و پرورش و شهرداری، می‌توان با استفاده از اتاق فکر دانش‌آموزی، مشکلات خودمان را خودمان حل کنیم.

باید شادمانی را آموزش داد

در ادامه نشست رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: مناسبت‌های روز نیکوکاری، روز درختکاری، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بانوان محله، آیین افتتاحیه طرح «طلوع برکت» به همت بنیاد نیکوکاری ایرانیان، افتتاح اتاق فکر انجمن اولیا و مربیان  را در پیش رو داریم.

علی سعیدی در خصوص مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش ارتقای کیفی پیدا نخواهد کرد، مگر اینکه در زمینه‌های مختلف از مشارکت همگان نظیر دانش آموزان، معلمان، همکاران، اولیای دانش آموزان، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، سمن‌ها و خیریه‌ها  بهره گیرد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان با اشاره به مشارکت تقاضا محور در عرصه تعلیم و تربیت  و همیاری عرضه محور اذعان کرد: با نگاه به ضرورت تبیین هیجانات در مدرسه، باید واژه شادمانی را آموزش داد.

سعیدی ابراز کرد: برنامه‌هایی که امروز شاهد آن هستیم منشا شادی و نشاطی است که به صورت فردی و اجتماعی در تلاشیم تا به آن دست یابیم. شادی برپایه احساسات و لذت‌ها مانند خوردن و آشامیدن، تفریح، خرید و گذراندن اوقات با دوستان است و میانبری برای ایجاد شادی در وجودمان است.

وی تصریح کرد: اما شادی عمیق، اصیل، مانا نوع متفاوتی از فضیلت و خوشنودی درونی بوده که بر پایه مهربانی، روحیه بخشندگی،  کمک به هم‌نوعان و نیازمندان، کار نیک، وفاداری، خوش‌بینی، خوش اخلاقی و ایجاد روحیه سپاسگزاری نسبت به دیگران استوار است. این شادی دائمی بر مراحل مختلف زندگی انسان تاثیرگذار است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان خاطرنشان کرد: اقدامات مهرورزانه مانند عیادت از بیماران، در مقایسه با خوردن یک نوشیدنی از اصالت و عمق بالاتری برخوردار است. با نگاه به رویدادهای امروز، از همدلی و مهرورزی به شادمانی اصیل درونی می‌رسیم.

سعیدی در پایان گفت: زندگی خوب  بالاتر از زندگی لذت بخش، و زندگی معنادار بالاتر از زندگی خوب است. باید تلاش کنیم که در تمام عرصه‌ها به زندگی خود معنا بخشیم و این فقط با اتکال و اتصال به ذات مقدس باریتعالی میسر است.

 

ضرورت مشارکت سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی

شهردار منطقه ۵ مشهد با تشکر از همکاری و اقدامات منحصر به فرد بنیاد نیکوکاری ایرانیان گفت: در رابطه با مباحث توسعه، خصوصا در بخش مناطق کمتر توسعه یافته، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر، مردم، تشکل‌ها و سمن‌ها هستیم که در نتیجه مناطق حاشیه، پیرامونی و کمتر توسعه یافته نخواهیم داشت‌.

حسین عبدالله زاده با اشاره به ظرفیت مناسب شورای اجتماعی محلات افزود: با توجه به تراکم جمعیت در مناطق پیرامونی نسبت به سایر مناطق، ریزدانگی و مسائل زیرساختی کمتر است. در این راستا تا پایان سال از ۲۱ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف مانند مجموعه ورزشی و آبی در گلشهر بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: با حمایت شورای پنجم شهر در راستای خدمت رسانی به مردم، شهرداری با استفاده از این ظرفیت در زمینه امور نیکوکاری با آموزش و پرورش و بنیاد نیکوکاری ایرانیان همکاری می‌کند.

شهردار منطقه ۵ مشهد تاکید کرد: به مناسبت روز درختکاری، حدود ۱۲ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در بین شهروندان بصورت رایگان  توزیع شد که ۱۰هکتار از زمین‌های منطقه را پوشش می‌دهد.

عبدالله زاده خاطرنشان‌کرد: با بهره‌برداری از سه بوستان در سال جاری و تبدیل حدود ۷ هکتار از زمین‌های تحت تملک شهرداری به بوستان عمومی در سال آتی در این منطقه، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه فضای سبزخواهیم بود.

وی بیان کرد: این منطقه با مشکلات فراوانی نظیر جریان پس‌آب‌ها در خیابان‌ها، کنده‌کاری‌های متعدد، تردد از مسیرهای باریک، نبود ظرفیت‌های ورزشی و… مواجه‌ است.

شهردار منطقه ۵ مشهد اظهار کرد: شهرداری با همکاری سازمان آب و فاضلاب، شورای شهر و مردم محله در راستای دفع آب‌های سطحی، با لوله‌گذاری‌ها و احداث انشعابات اقدامات موثری را انجام داده‌است و امید است همکاری سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش و شهرداری در این منطقه ادامه یابد.

سمیه سادات حسینی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *