تصویب تسویه بدهی شهرداری با طلب از دولت

لایحه دو فوریتی تهاتر طلب شهرداری مشهد از دولت با بدهی شهرداری به بانکها به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال در شورای شهر مشهد تصویب شد. به گزارش “صبح امروز اعضای شورای شهر مشهد به لایحه دو فوریتی تهاتر طلب شهرداری مشهد مقدس از دولت با بدهی شهرداری به بانک‌ها به مبلغ 12000 میلیارد تومان رای مثبت دادند.

تصویب اصلاح بودجه 97

در ادامه کار اعضای شورای شهر با تصویب لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ شرکت قطارشهری، لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض، لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان پارک‌ها و فضای سبز و لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ادامه یافت.
اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان مدیریت پسماند، اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان فردوس‌ها، لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ موسسه فرهنگی شهرآرا، لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان زمین و مسکن، لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ شرکت نمایشگاه بین‌المللی، لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان فرهنگی و اجتماعی و تصویب لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان عمران از دیگر مواردی بود که اعضای شورای شهر آن را تصویب کردند.
گفتنی است لایحه تعیین ارزش معاملاتی ساختمان (k) نیز به تصویب رسید.

بالاترین رقم تفریغ بودجه در تاریخ معاونت اقتصادی شهرداری

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: تمام اعداد و ارقام لایحه تفریغ بودجه به ‌طور مفصل توسط گزارش‌ حسابرس‌های شورای شهر بررسی شدهاند؛ در حالی ‌که تا اواسط سال 96 نحوه مدیریت و عملکردها متفاوت بوده است، با حمایت‌های اعضای شورای شهر اتفاق‌های خوبی در این بخش افتاده و رقم تفریغ بودجه 96 به بالاترین رقم در تاریخ معاونت اقتصادی رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در پنجاه و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر در خصوص لایحه تفریغ بودجه سال 96 به بیان جزئیات بخش منابع و مصارف پرداخت و ادامه داد: در سال 96 در بخش معاونت اقتصادی 86 درصد، در بخش بودجه عمومی 60 درصد و در بخش بودجه اقتصادی 80 درصد منابع محقق شده است که به ‌نسبت رقمهای قبلی این معاونت عدد خوبی است.
وی در پاسخ به سوال رییس شورای شهر در خصوص اینکه چه ابزاری برای بررسی ارزش افزوده شورا وجود دارد، خاطرنشان کرد: خزانه استان هر ساله آمار دقیق و جزئی از عملکرد سازمان‌های شهرداری تهیه می‌کند و چند هفته‌ای هم می‏شود که شهردار مشهد به عضویت این شورا در آمده است و این منجر به بیان دقیق و به روزتر آمار شده است.
معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد درباره مهلت ارائه گزارش تفریغ اضافه کرد: براساس مصوبات قبلی شورا، گزارشات آماری باید تا 15 اردیبهشت ماه جمع و اعلام شود که در نهایت تا 31 تیرماه تمدید و آمارها ارائه می‌شوند.
گفتنی است؛ در پایان پنجاه و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس؛ لایحه تفریغ بودجه سال 96 شهرداری مشهد به تصویب رسید.

تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات پاکبانان و نیروهای فضای سبز

هم چنین محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر درابتدای پنجاه و سومین جلسه علنی شورا با مرور مناسبت های پیش رو از شهردار مشهد برای مرسام تقدیر از پاکبانان و کارگران فضای سبز قدر دانی کرد.

وی تاکید کرد:  مطالبه جدی شورای شهر مشهد از شهردار و معاونان وی در خصوص پرداخت به موقع حقوق به کارکنان است، اما مطالبه جدی‌تر ما پرداخت بدون وقفه مطالبات چهره‌های زحمتکش و کم‌ادعای شهر مانند پاکبانان و نیروهای فضای سبز و خدمات شهری است.

حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد با هم افزایی

همچنین حبیب ا… آسوده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضویدرجلسه علنی شورای شهر گفت: در استان خراسان رضوی، بیش از 10 هزارخانواده بی‌سرپرست با مشکلات فراوان زندگی می‌کنند که ساخت حدود  ۲۰۰۰واحد مسکونی در استان انجام شده است اما درشهر مشهد باید با خرید مسکن در بازه‌ای مشخص، خانواده‌ها را نجات داد.  

رئیس شورای شهر مشهد نیز گفت: در ارتباط با کمیته امداد امام خمینی بایدهم افزایی در بین دستگاه‌ها و نهادها ایجاد شود. با حمایت آستان قدس و شهرداری و کمیته امداد امام خمینی می‌توان مشکل مسکونی نیازمندان را حل کنیم و تا کنون حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی را به این طریق ساختیم.  

توضیحات حیدری درباره ابطال دریافت «عوارض از گردشگران خارجی»

رئیس شورای شهر مشهد گفت: هیئت حل اختلاف استان برخلاف نظر ما با گرفتن این عوارض مخالفت کردند و ما نیز دفاع کردیم. اعضای کمیته حل اختلاف استان علی‌رغم اینکه اذعان داشتند ما باید منابع پایداری داشته باشیم اما بر مبنای تشخیص و نگاه خود و تشخیص مصلحت زمان آن را رد کردند.

محمدرضا حیدری در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران، در خصوص رضایت از عملکرد سازمان‌ها در بحث بودجه، اظهار کرد: در این زمینه فاوا عملکرد مناسبی داشته است. بحث بودجه‌ها شاخص‌هایی دارد که شامل افزایش، کاهش و بهره‌وری است. در میان سازمان‌ها فاوا توانست هزینه‌های خود را کاهش دهد و ۶۰۰ درصد درآمد ایجاد کند که به سمت خودکفاشدن می‌رود. داده‌ها در اصلاح بودجه رقم ۷ درصد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه «آقای رئیسی و همچنین مجموعه آستان قدس تعامل خوبی با مدیریت شهری داشت و این تعامل متقابل بود»، عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف توسعه به ویژه اطراف حرم و حوزه‌های دیگر همراهی کردند و تعامل بسیار خوبی داشتند. قطعاً می‌توان از ظرفیت ایشان در قوه‌قضاییه برای مشکلات شهر استفاده کرد و حضور ایشان به عنوان رئیس یکی از قوای سه‌گانه تاثیر دارد.

حیدری در خصوص وضعیت اخذ عوارض از گردشگران خارجی، گفت: هیئت حل اختلاف استان برخلاف نظر ما با گرفتن این عوارض مخالفت کردند و ما نیز دفاع کردیم. اعضای کمیته حل اختلاف استان علی‌رغم اینکه اذعان داشتند ما باید منابع پایداری داشته باشیم اما بر مبنای تشخیص و نگاه خود و تشخیص مصلحت زمان آن را رد کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مصوبات امروز، بیان کرد: مصوبات امروز ما در پایان سال، اصلاح بودجه بود که البته ایراد و نقدی به شهردار داریم که با تاخیر ارائه کردند و ما به ناچار این زمان از سال بررسی کردیم. علت این امر تغییر و تحولات بود و مجامع سازمان‌ها نیز تشکیل نشد. اصلاح بودجه اتفاق افتاد و ما اصلاح بودجه ۱۴ یا ۱۵ سازمان را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع اصلاح ضریب باید با توجه به ارزش معاملاتی ساختمان با رویکرد نگاه به مناطق حاشیه‌ای مساعدت شود تا در مسائل ساخت‌وساز مشکلی ایجاد نشود. علی‌رغم اینکه بیشترین میزان تخلفات را در مناطق پایین شهر داریم، باید از این مکانیزم برای کنترل تخلفات استفاده کنیم اما اعضای شورا با توجه به شرایط اقتصادی موجود شرایطی را فراهم کردند تا علاوه بر کنترل، فشار اقتصادی زیادی به آن مناطق وارد نشود و امیدواریم با ابعاد نظارتی تخلفات ساخت‌وساز در آن مناطق را کاهش دهیم. بودحه ۹۸ را نیز از فردا صبح و بعد از ظهر بررسی کرده و تا چهارشنبه تمام می‌کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *