کمک به کارفرمایان برای عبور از روزهای سخت

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: در شرایط سخت اقتصادی تامین اجتماعی از هیچ کمکی به کارفرمایان برای عبور از دشواری ها دریغ نمی کنیم.

به گزارش «صبح امروز»، نظام خیرآبادی روز یکشنبه در هفتمین جشنواره ملی انتخاب چهره های برتر درحوزه کارآفرینی و تقدیر از جهادگران اقتصادی استان خراسان رضوی که در محل اداره کل سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی برگزارشد، افزود: کارفرمایان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های چرخه اقتصادی به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی هستند و به عنوان ارکان تعیین کننده نظام اجتماعی و رفاهی که همواره در قامت یکی از اضلاع کلیدی سازمان تامین اجتماعی در راهبردهای عملیاتی، مورد نظر مدیران ارشد و تصمیم سازان این سازمان قرار گرفته اند.

من آن بالا نیستم که مصلحت نظام را بدانم

 

در ادامه این مراسم، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: من آن بالا نیستم که مصلحت نظام را بدانم من این پایین هستم و درد کارفرمایانی را می‌بینم که مشکل‌شان این است که چگونه حقوق کارگرانشان را بپردازند.

 

محمد حسین روشنک با تاکید بر ضرورت پیگیری و تحقق «اقتصاد مقاومتی» افزود: اقتصاد مقاومتی برای امروز ودیروز نیست. سال 1391 کتاب اقتصاد مقاومتی را باتوجه به فرموده های رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای و بر اساس تفسیر تحریری سوره حضرت یوسف «ع» که در آن آمده باید زمانی که درآمد زیاد است، آن را ذخیره کرد، منتشر شد ولی متاسفانه ما در کشور این کاررا انجام نداده ایم.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان در ادامه خطاب به  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان های سازمان تامین اجتماعی گفت: شما مدیران خوبی در تمام حوزه ها در خراسان رضوی دارید اما متاسفانه بخش نامه ها وقوانین موجود در سازمان خیلی مطلوب نیست و به خاطر این قوانین امروز فشار زیادی بر دوش کارفرمایان و کارآفرینان احساس می شود.

 

تامین اجتماعی و سلامت جامعه

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی صنایع خراسان رضوی در ادامه این این مراسم، انسان را مهمترن عضو این اجتماع دانست وگفت: انسان اشرف مخلوقات است، این سرمایه و نیرو باید ازتمام نیازها تامین باشد البته با توجه به قوانینی که درتمام دنیا مشهود است.

عبدالله یزدان بخش افزود: تامین اجتماعی مجموعه ای از روابط است که از سلامت های اجتماعی پیروی می‌کند. مرزی  برای این که بتوان تامین اجتماعی توسعه داد وجود ندارد زیرا به آگاهی های انسان هر روز اضافه می‌شود. باید بتوان براساس شعور، آسایش و پشتوانه‌ها را پوشش و توسعه داد.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی صنایع خراسان رضوی اضافه کرد: بحث اقتصاد و بحث اشتغال  نمایانگرجهاداست و ما کارفرمایان جهادگرهستیم و نه صرفا یک پرداخت کننده حق بیمه.

پزدان بخش  در ادامه اظهار کرد: هفت مولفه در خصوص سلامت در اجتماع مطرح است. ازجمله سلامت فیزیکی، شغلی، معنوی، اجتماعی، محیط زیست و در آخرسلامت عاطفی. یکی از وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی،تامین شرایط ونیاز روز مردم است. ما باید با تعامل رفتار سیاسی اعتقادی اقتصادی با دنیا صحبت کنیم.

پاسداشت خون شهدا

یک فعال اقتصادی در ادامه این مراسم گفت: باید از خون شهدا پاسداری کرد می‌توان با با بزرگ کردن سفره ها این کار را انجام داد زیرا ما مدیون خون شهدا هستیم.

محسن شرکا در ادامه افزود: باتوجه به این که جمعیت رشد دو دودهم درصدی داشته اما رشد دولت ها چندبرابر شده است. ما امروزه از هرچیزی درکشور کاخی ساخته ایم .

شرکا در ادامه گفت : امروز کسی که یک اشتغال ایجاد می‌کند یک جهادگراست وتامین اجتماعی با سه جانبه گری را اصل قراردهد ومابرای پرکردن این  گسست های اجتماعی به نشاط وشادابی نیاز داریم که باعث امید درجامعه است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: برنامه ریزی های انجام شده خوب پایه ریزی شده بود اما متاسفانه نتوانستیم خوب رشد بدهیم و اگر بخواهیم پاسدارخون شهدا باشیم باید درخلوت خود تلاش بیشتری انجام دهیم.

تامین اجتماعی برای حفظ کرامت انسانی

مدیرکل فرهنگی واجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی برای کاهش ریسک وبرای حفظ کرامت انسانی است.

رضا معینی بااشاره به اینکه باید از موسس تامین اجتماعی تشکر به عمل آورد، افزود: سازمان تامین اجتماعی افتخاری برای کشورمان است واین درحالی است که حدود 50درصد افراد کشور تحت پوشش این سازمان هستند .

معینی درخصوص بحث سه جانبه گرایی تاکیدکرد: بحث سه جانبه گرایی باید پررنگ شده «دولت،کارگر،کارفرما» واین سه ضلع همیشه باید وجود داشته باشد و سازمان تلاش کرده است که حضور نمایندگان کارفرما و بازنشستگان افزایش یابد و همچنان منتظر تحقق این اتفاق هستیم.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *