احیای میراث با بخش خصوصی

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای احیای میراث فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش صبح امروز علیرضا رزم حسینی در جلسه با مدیرکل ، معاونان ، مدیران و مشاوران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی سیاست های خود در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی را تشریح کرد و گفت: به میراث فرهنگی و گردشگری علاقه دارم و می دانم که یکی از بخش هایی که خلق ثروت و تولید شغل با ارزان ترین منابع می کند میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید برای بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی و هم چننی بهره برداری و خودگردان شدن آن ها از طریق بخش خصوصی اقدام کنیم.

استاندار: من هم مدافع میراث فرهنگی هستم

وی با بیان این که من هم مدافع میراث فرهنگی هستم، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع دولتی باید با واگذار به بخش خصوصی و نظارت دقیق میراث فرهنگی را احیا کنیم البته نباید بیش از حد نیز تعصب داشته باشیم بلکه منطقی و کارشناسی و با مطالعه دقیق فرآیندها را طی کنیم.

رزم حسینی هم چنین به ثبت جهانی میراث فرهنگی خراسان تاکید کرد و گفت: باید حداقل چند مورد ثبت جهانی را در خراسان رضوی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی درباره حوزه صنایع دستی نیز اظهارکرد: صنایع دستی ناشناخته است و ایت بخش با کوچک ترین سرمایه گذاری می تواند اشتغال ایجاد کند.

وی به برخی ظرفیت های گردشگری و بوم گردی اشاره کرد و گفت: مناطق نمونه گردشگری را باید فعال و محورهای گردشگری را تعریف کنیم.

اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی

استاندارخراسان رضوی افزود: اقتصاد مقاومتی را به مرور از طریق بخش ها اجرایی خواهیم کرد.

رزم حسینی یادآورشد: اولویت اول امروز جامعه ایرانی اشتغال است و باید بر مبنی شرایط اقتصادی و اجتماعی تصمیم گیری کرد.

270 پروژه تاسیسات گردشگری در حال اجراست

هم چنین در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  گزارش کوتاهی از وضعیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی ارائه کرد.

مکرمی فربا اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 270  پروژه انواع مختلف تاسیسات گردشگری استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری پروژه های تاسیسات گردشگری استان حدود 8 هزار میلیارد تومان است.

او احیای منطقه تاریخی توس را یکی از اهداف میراث فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت حدود 7 هکتار به تفاهم رسیده ایم و هم اکنون پروژه بازپیرایی و ساماندهی جلوخان در حال انجام است.

مکرمی فر ادامه داد: هم چنین برای محدوده پردیس آرامگاه که بیش از 30 هکتار است نیز با شهردارو رئیس کمیسیون عمران توس شورای اسلامی شهرمشهد تفاهم اولیه ای به امضا رسیده و مشاور در حال طراحی است.

علی نژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *