گوشه‌نشینان نمی‌گذارند فوتبال رشد کند

حسین بادامکی گفت: پدیده شاکله فصل گذشته خود را حفظ کرد.

شاید هنوز حسین بادامکی برای خداحافظی از مستطیل سبز تصمیم جدی نگرفته اما  او همیشه جزو فوتبالیست‌های با کیفیت لیگ برتر بوده است، چه زمانی که در ابومسلم و در اوج جوانی درخشید و چه  هنگامی که به پرسپولیس پیوست و در این تیم خوش درخشید، او همراه پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد.

یکی از ویژگی‌های او تعصب و غیرت بود او با دست شکسته در آخرین روز لیگ برتر از سقوط مشکی پوشان به لیگ دسته اول جلوگیری کرد.

این روزها حسین بادامکی با انحلال تیم مشکی پوشان عملا حضور فیزیکی در فوتبال ایران ندارد اما با توجه به علاقه‌ای که به مربی‌گری دارد توانست اخیرا با موفقیت دروه مربی‌گری B آسیا را پشت سر بگذارد.

بادامکی که از نبود مدیریت درست در فوتبال مشهد گلایه دارد تصمیم گرفته تا خلا نبود مدیریت درست در فوتبال مشهد را با تکمیل اطلاعات خود در عرصه مربی‌گری به‌ صورت اصولی و به‌روز برای آموزش فوتبال به کودکان شهر خود تلاش کند، بادامکی معتقد است به خاطر ضعف مدیریت فوتبال در استان استعدادهای زیادی در خراسان رضوی می‌سوزد.

به گزارش فارس، حالا بادامکی با جدیت در کلاس‌های مربی‌گری شرکت می‌کند و در حالی که هنوز بر سر ادامه دادن فوتبال تردید دارد به نظر می‌رسد عزم خود را برای موفقیت در عرصه مربی‌گری جزم کرده تا همان‌ طور که در پا به توپ شدن موفق بود در مربی‌گری هم موفق باشد.

ورود شما به عرصه مربی‌گری چقدر جدی است؟

سال ۹۵ و زمانی که با مشکی پوشان در لیگ برتر حضور داشتیم در دوره مربی‌گری C آسیا شرکت کردم و این فصل با توجه به اتفاقاتی که برای مشکی پوشان افتاد و در نهایت به انحلال تیم منجر شد، شرایط من از نظر فوتبالی روند متفاوتی را در پیش گرفت.

یعنی حسین‌ بادامکی از فوتبال خداحافظی کرده است؟

قصد داشتم هنوز فوتبال بازی کنم ولی دیگر الان اولویت من فوتبال بازی کردن نیست شاید خداحافظی کنم شاید هم نه، اما دلیلی نمی‌بینم که حتما یک بیانیه منتشر کنم و خداحافظی خود را  اعلام کنم، به هر حال همین که بازی نمی‌کنم یعنی خداحافظی کردم.

تمایلی برای نشستن روی نیمکت نمایندگان استان دارید؟

ویترین فوتبال استان تیم پدیده است و شرایط خاصی دارد، کادر فنی‌ همراه تیم  نتایج خوبی کسب کردند ولی اگر این مشکلات ادامه داشته باشد همین تیم هم در چند سال آینده دیگر در لیگ برتر شاید حضور نخواهد داشت، همان طور که مشکی پوشان، ابومسلم و پیام از بین رفتند، من نیز تمایل دارم در لیگ برتر فعالیت کنم اما خوب عجله‌ای ندارم که از همان ابتدا در لیگ برتر باشم ولی قطعا حضور در لیگ برتر جزو برنامه و اهداف من درعرصه مربی‌گری است، ابتدا باید خودم را ثابت کنم و به قول معروف به رشد کافی در مربی‌گری برسم‌ که بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم.

مهم ترین مشکل فوتبال استان چیست؟

مشکل اصلی فوتبال مشهد مدیریت است، وقتی یک  اتفاق چندین بار تکرار می‌شود حتما مشکلی هست، فکر می‌کنم تا وقتی اولویت‌بندی نشود و فوتبال برای مسؤولان شهری و استانی ما تعریف نشود همین روال ادامه خواهد داشت، یک مدیر می‌آید که فوتبال را دوست دارد و از ورزش حمایت می‌کند که حاصل آن رشد فوتبال است اما با تغییر در مدیریت ممکن است حمایت‌ها نیز قطع شود و حاصل این تغییرات مشکلات زیادی باشد.

من معتقدم پتانسیل خراسان رضوی خیلی بالا است و از نظر حمایت معنوی و مالی در مضیقه نیست، ولی اولویت برای مدیران متفاوت است و مانند سایر استان‌ها نیست، سال گذشته سپاهان نتیجه نگرفت و استاندار اصفهان به این موضوع ورود کرد و بعد از آن اصفهان نگاه ویژه‌ای به این تیم داشت به همین خاطر امسال شرایط سپاهان متفاوت شد و همه استان حامی تیم اصفهانی شدند.

به نظر من شهردار، استانداری و شورای شهر خوب کمک می‌کنند و پای کار هستند اما یک سری افراد چون منافع‌شان در میان است نمی‌خواهند پدیده بیشتر از این رشد کند و شرایط بهتری داشته باشد، چند وقتی است که بحث واگذاری تیم پدیده مطرح شده ولی این اتفاق شکل نگرفت چون منافع شخصی خیلی در عدم رشد فوتبال استان ما تاثیر دارد، به عنوان مثال اگر خودم جایی باشم دوست دارم برای آن مجموعه هزینه کنند اما اگر خودم‌ نباشم علاقه‌ای هم ندارم در آن مجموعه هزینه شود، این طرز فکر در استان ما زیاد دیده می‌شود و خیلی از ما گرفتار این نوع تفکر هستیم.

چرا فوتبال خراسان دیگر در سطح ملی بازیکن ندارد ؟

فکر می‌کنم آخرین نسلی که در فوتبال کشور هم موفق شد نسل ما بود و بعد از تیم‌های استان به سایر تیم‌ها و حتی تیم ملی رسیدیم اما چند سالی می‌شود بازیکن خاصی از استان به تیم ملی نرسیده است، فکر می‌کنم این جا بیشترین ضرر متوجه جوانان استان است چون به دلیل نبود چند نماینده از استان در لیگ برتر تا حدی رشد می‌کنند اما وقتی تیمی نباشد این استعدادها می‌سوزند، ما چند سالی بود در لیگ برتر حتی یک سهمیه هم نداشتیم.

تا این طرز فکر که هرکس به فکر منافع شخصی باشد در فوتبال استان حاکم است این قصه ادامه دارد و با این اوضاع آینده خوبی برای فوتبال خراسان رضوی نمی‌بینم مگر اینکه طرز فکر عوض شود، از ورزشکار گرفته تا بالاترین سطح که مدیران هستند.

به عنوان یک فوتبالیست مشهدی نظر شما در مورد تیم پدیده و نتایج این فصل تیم چیست؟

چیزی که مشخص است پدیده شاکله فصل گذشته خود را حفظ کرد، در حالی که دو سه بازیکن جدا شدند ولی در مقابل بازیکنانی که اضافه شدند از بدنه خود باشگاه بودند یا بازیکنانی که از سایر باشگاه‌ها اضافه شدند به خوبی با تیم هماهنگ شدند، به نظرم تیم خوب هماهنگ شده و یک تیم کامل هستند که از روز اول نتایج خوبی گرفتند، حتی هفته اول مقابل پرسپولیس هم که باختند خوب بازی کردند و مردم راضی بودند، پدیده نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته است که در بین تیم‌های استان سابقه نداشته ولی مسئله مهم از الان به بعد است، همه تیم‌ها از پدیده شناخت پیدا کردند و نیم فصل دوم با توجه به اینکه بازیکن جدید جذب می‌کنند قوی‌تر می‌شوند و از پدیده آنالیز دارند برای همین امکاناتی که در اختیار پدیده قرار می‌گیرد خیلی مهم است و باید پشتیبانی خوبی از این تیم صورت گیرد، باید ترکیب اصلی تیم حفظ شود.

با توجه به نتایج خوب پدیده قطعا سایر تیم‌ها برای جذب بازیکنان این تیم اقدام می‌کنند، باید از سرمربی تیم حمایت شود و دست وی برای خرید باز باشد، بازیکنان هم باید از نظر مالی تامین باشند تا با فراغ بال بازی کنند.

امیدوارم مدیران شرایط این تیم را درک کنند تا خدایی نکرده اتفاقی که برای برق شیراز در چند فصل قبل افتاد و در نهایت این تیم سقوط کرد برای پدیده تکرار نشود، شایدسقوط نه اما ممکن است این جایگاه در پایان لیگ برای پدیده نباشد، مطمئنا تیم‌هایی مثل استقلال و تراکتورسازی به فکر تقویت خود هستند چون از سوی مسؤولان استانی و حتی کشوری حمایت می‌شوند، ما باید باهوش باشیم چون مردمی که الان با اوج گرفتن پدیده خوشحال هستند و هر هفته استادیوم را پر می‌کنند سرمایه ما هستند، نباید به راحتی این سرمایه را از دست بدهیم، پس باید با برطرف کردن کم و کاستی‌ها به ادامه موفقیت پدیده کمک کنیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *