سال 98 قانون حمایت از معلولان اجرایی می‌شود

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به 12 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سال 98 اولین سالی است که برای اجرای این قانون، اعتبار تخصیص داده می‌شود.
حمیدرضا پوریوسف در حاشیه سفر خود به شهرستان خواف افزود: سال 98 اولین سالی است که برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، اعتبار تخصیص داده می شود؛ به این منظور پیشنهاد دولت، اختصاص 1100 میلیارد تومان است هرچند که اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به 12 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همین اعتباری که در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده، بهزیستی بتواند حق پرستاری و کمک هزینه شهریه دانشگاه معلولان و برخی موارد دیگر را پرداخت کند.
وی بیان کرد: 171 هزار خانوار شامل 470 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از این تعداد 115 هزار نفر افراد معلول هستند.
پوریوسف گفت: یکی از راهبردهای بهزیستی خراسان رضوی، توان‌بخشی و اشتغال معلولان است و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی استراتژی دیگر این اداره کل است که همراه با نگاه به تامین مسکن و امورجاری به پیش می‌رود.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان خواف در زمینه ثبت اطلاعات مستمری‌بگیران و هدفمندی یارانه‌ها به صورت مطلوب عمل کرد و حدود 200 درصد رشد داشت که از میانگین استانی و کشوری بالاتر بود.
پوریوسف اظهار کرد: در این سفر نشست‌هایی با مسئولان محلی و همکاران بهزیستی داشتیم و مقرر شد طرح توسعه مرکز شهیدارشاد و ساخت زمین خریداری شده بررسی شود.
وی افزود: به لحاظ وجود معادن و صنایع معدنی در خواف، به طور جدی به دنبال مشارکت خیرین این بخش هستیم و با مشورت مسئولان محلی راهکارهایی مشخص شد تا بهزیستی بتواند از مساعدت‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: دو تشکل مردم نهاد تحت عناوین جامعه معلولان متعلق به معلولان جسمی حرکتی و روشن‌سرای امید مربوط به کم‌بینایان، مهم‌ترین تشکل‌های خواف هستند و می‌توانند به معلولان خدمات بهتری بدهند و به همین سبب قرار شد یک سری فعالیت‌ها را به این تشکل‌ها واگذار کنیم و کمک‌هایی نیز به آن‌ها بشود.
پوریوسف گفت: لوازم توان‌بخشی همچون ویلچر، سمعک و از این قبیل وسایل، تا پایان سال جاری به بهزیستی خواف خواهیم داد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *