سالی 25 میلیارد خرج ایجاد نارضایتی در مردم می‌کنیم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با استقبال از ایجاد تغییرات در ساختار «الیت» از بی‌عدالتی و عدم هزینه درآمد این طرح در ساخت پارکینگ انتقاد کرد.

امیر شهلا با انتشار یادداشتی در خصوص تغییرات در ساختار دریافت هزینه پارک حاشیه‌ای توسط شرکت ترافیک هوشمند الیت در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت:«از  اول شهریور ماه، پارکبانانِ شهر دیگر اجازه ندارند از ماشین‌هایی که در نقاط الیت‌گذاری‌شده توقف کرده‌اند، وجه نقد دریافت‌کنند. این طرح، چند ماه در منطقه۹ شهرداری به صورت پایلوت اجرا شد و از امروز به همه نقاط ‌مشهد تعمیم می‌یابد».

وی ادامه داد:« یکی از گلایه‌‌های جدّی مردم این بود که هنوز از ماشین پیاده نشده، سر و کلّه مأمور الیت پیدا می‌شد و تا شارژش را نمی‌فروخت، دست از سر آن‌ها برنمی‌داشت. بعضی‌ الیتی‌ها راننده را تهدید به جریمه می‌کردند و دست ‌برقضا، خیلی اتّفاقی، پلیس راهنمایی‌رانندگی از پشت درخت بیرون می‌آمد و قبض به‌دست، آماده اعمال‌ قانون بود!»

شهلا افزود:« حالا با حذف مبادله پولی میان پارکبان‌ها و شهروندان، جنگ‌اعصاب مردم برای پارک در حاشیه خیابان‌ها برطرف می‌شود. هرچند تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ایجاد رضایتمندی در شهروندان، چند صد فرسخ فاصله داریم، اما مدیر عامل‌ جوان و تازه‌نفس الیت نشان‌داده برای ایجاد تغییر و اصلاح روش‌های نخ‌نما و مندرس گذشته، مصمّم است. فعلاً او توانسته تابلوهایش را از ۹ خیابان فرعی شهر- شامل جنت غربی، بهزاد، حُر عاملی، شیخ صدوق، جهاد، فلسطین ١٨، کوهسنگی ٢٩، جامی و شهید استکی- جمع کند. ما قول داده‌بودیم مدیریت پارک‌حاشیه، طبق قانون، به خیابان‌های اصلی و پرتردد محدود شود».

وی در ادامه نوشت:« او هم‌چنین دستور داده برای شهروندانی که مانده‌ی پلاک‌شان مثبت است، پیامک رایگان کسر شارژ فعال شود تا گزارش تراکنش‌های الیت هر روز برای‌شان ارسال شود. ما قول داده‌بودیم شفّافیّت‌ را به پرداخت‌های مردم بازگردانیم تا در هر موقع از شبانه‌روز بدانند چند تومان، برای چند دقیقه پارک در کدام معبرِ شهر از حساب‌شان کم شده‌است».

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:« با این وجود هنوز کار بر زمین مانده خیلی داریم؛ فعلاً سالی ۲۵ میلیارد تومان (بودجه سنواتی شرکت الیت) برای ایجاد نارضایتی در مردم داریم خرج می‌کنیم! این، واقعاً نوبر است! دیگر این‌که ۱۴ میلیارد تومان قبوض صادرشده، بلاپرداخت مانده و شهروندان پول پارک‌شان را نداده‌اند. به عبارت دیگر ما نتوانسته‌ایم «عدالت» را میان شهروندان «منضبط» و «غیرمنضبط» برقرار سازیم. یعنی کسی که ماشین‌اش را پارک کرده و وجه‌اش را پرداخت‌نکرده، بُرده است».

وی اضافه کرد:« دست‌ آخر هم این‌که حتّی یک ‌ریال از پول مردم، خرج ساخت پارکینگ نشده و هرچه آن‌ها داده‌اند را هزینه جاری کرده‌ایم. درحالی که قانون تکلیف کرده درآمد پارک‌حاشیه باید در همان شهر صرف ساخت پارکینگ شود.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *