کتابخانه «ابن سینا» شهر انابد بردسکن به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دولت و با حضور معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه «ابن سینا» در شهر انابد شهرستان بردسکن به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در آیین بهره‌برداری از کتابخانه «ابن سینا» شهر انابد با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی در رشد و تعالی جامعه گفت: نسلی که در این کتابخانه پرورش می‌یابد و از خدمات آن بهره‌مند می‌شود، نسلی جهادی، انقلابی، آینده‌ساز، دانا و اندیشمند و فرزانه باشد و شاهد تربیت بسیاری از مسئولان و دانشمندان آینده جامعه اسلامی در دل کتابخانه «ابن سینا» انابد باشیم و این یک ادعای بزرگ و آرزوی دست نیافتنی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان با بیان اینکه امروز همه ما در آسایش و آرامش بر سفره بابرکت انقلاب اسلامی نشسته‌ایم، افزود: همه باید به این کتابخانه کمک کنند تا بتواند آینده‌سازان میهن اسلامی را پرورش دهد و باید باور کنیم نسلی که می‌تواند موقعیت‌های آینده کشور و جامعه اسلامی را رقم بزند از دل همین کتابخانه‌ها بیرون می‌آید.

سبزیان ابراز امیدواری کرد؛ با آغاز فعالیت این کتابخانه و با همکاری فرمانداری، شورای شهر، شهرداری، خیرین و همه دست‌اندرکاران فرهنگی در شهرستان بردسکن و شهر انابد، شاهد باشیم که این شهر به شهر دانایی و دانش و فرزانگی مبدل شده است.

وی همچنین با اشاره به تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها، گفت: هفته دولت فرصت بی نظیر ارائه دستاوردها و خدمات دولت به مردم است و در همین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی نیز با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده پنج پروژه کتابخانه‌ای را در سطح استان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح کرده و می‌کند.

سبزیان تصریح کرد: دومین کتابخانه عمومی سیار مشهد، کتابخانه عمومی «فرهنگ» در شهرستان جوین، کتابخانه عمومی «آیت الله عطاردی» در شهرستان قوچان، کتابخانه عمومی «هشت بهشت» در شهر جدید گلبهار و نیز کتابخانه عمومی «ابن سینا» در شهر انابد شهرستان بردسکن که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم، پنج پروژه کتابخانه ای هستند که بهره‌برداری از آن‌ها در ایام هفته دولت در سطح استان آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مورد کتابخانه شهر انابد بیان کرد: کتابخانه «ابن سینا» در فضایی با زیربنای 200متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 351 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین کتابخانه‌ساز، احداث و با هزینه 70 میلیون تومان تجهیز شده است تا به عنوان یک مرکز فرهنگی به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این شهر بپردازد.

پس از سخنان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه «ابن سینا» انابد توسط معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی و با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

در این مراسم محمدحسن داودی خیر کتابخانه‌ساز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، هزینه دو سفر به کربلای معلا را به عنوان جایزه برای برگزاری یک مسابقه کتابخوانی در سطح شهر انابد بر عهده گرفت.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *