ورود حدود ۱۲ میلیون ۶۵۰ هزار نفر به مشهد مقدس طی چهارماه ابتدایی سال

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه سال جاری ۱۲ میلیون ۶۴۸ هزار و ۹۰۱ نفر زائر و مسافر به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.

مهدی فروزان با بیان این مطلب افزود: از این تعداد سه میلیون و 394 هزار و 305  نفر از طریق وسائل حمل و نقل جاده‌ای به مشهد مقدس وارد شده‌اند که درمقایسه با سال گذشته 1.3 درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: آمار ورودی زائران از طریق فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد نیز یک میلیون و 211 هزار و 687 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.3 درصد کاهش دارد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: آمار مسافرانی که از طریق حمل و نقل ریلی اقدام به تشرف به مشهد مقدس کرده‌اند نیز در این مدت یک میلیون و 696 هزار و 866 نفر بوده که با رشد 21.9 درصدی مواجه بوده است.

فروزان عنوان کرد: آمار زائرانی که با وسیله نقلیه خود به مشهد مقدس سفر کرده اند نیزهفت میلیون و 346 هزار و 44 نفر بوده اند که 10.9 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع آمار ورودی زائر و مسافر به مشهد مقدس در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 7.6 درصدی مواجه بوده است .

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورودی زائران در این بازه زمانی نیز گفت: در مجموع  10 میلیون 760 هزار و 435  نفر زائر و مسافر  به استان سفر کرده اند.

فروزان افزود: از این تعداد سه میلیون و 892 هزار و 775  نفر از طریق وسائط حمل و نقل جاده ای به استان وارد شده اند که درمقایسه با سال گذشته 3.2 درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: آمار ورودی زائران از طریق فرودگاه ها نیز یک میلیون و 696 هزار و 865  نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.3 درصد کاهش دارد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: آمار مسافرانی که از طریق حمل و نقل ریلی اقدام به ورود به استان کرده اند نیز در این مدت یک میلیون و 696 هزار و 865 نفر بوده که با رشد 21.9 درصدی مواجه بوده است.

فروزان ادامه داد: آمار زائرانی که با وسیله نقلیه خود به استان سفر کرده‌اند نیز سه میلیون و 959 هزار و 108 نفر بوده اند که 10.5 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع آمار ورودی زائر و مسافر به استان در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 4.3 درصدی مواجه بوده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *