نباید فقط از دولت انتظار پاسخگویی داشته باشیم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: دولت شرایط کشور را به این روز نرسانده که فقط از دولت انتظار پاسخگویی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدصادق جوادی‌حصار با اشاره به اینکه اگر دولت در شرایط کنونی بخواهد ریشه مشکلات را واگویه کند، می‌تواند منجر به پاره‌ای از تنش‌ها و زمینه‌ساز برخی از بحران‌ها شود، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد بر مشکلات کشور سرپوش بگذارد و بیان کند که گرفتاری و مشکلی وجود ندارد، در چنین شرایطی بیشتر از گذشته محبوبیت خود را از دست می‌دهد و با عدم اقبال مردم روبه‌رو خواهد شد، بنابراین شرایط عمومی برای شنیدن حرف دولت شرایط خوبی نیست و بسیاری از حرف‌هایی که دولت می‌تواند عنوان کند، در این شرایط با گوش شنوایی مواجه نمی‌شوند و شنیده نخواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: البته مردم باید امیدوار باشند تا نوع اعتراضات یا مراجعاتشان به مسائل اجتماع و سیاسی، شرایط را از این وضعیتی که هست بدتر نکند، اما حقیقت این است که بحران‌های اقتصادی، مردم را بسیار عصبانی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: دولت شرایط کشور را به این روز نرسانده که فقط از دولت انتظار پاسخگویی داشته باشیم. قوای سه‌گانه و فراتر از قوا، نیروها و مجموعه‌هایی که بالاتر از این مجموعه‌ها تصمیم‌سازی می‌کنند نیز در این قضایا دخیل بودند، آن‌ها نیز باید کوشش کنند که در حل مشکلات موجود کمک حال دولت باشند.

وی ادامه داد: تنها دولت نباید مورد خطاب قرار بگیرد. مجلس یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که باید از طرف مردم مورد سوال قرار واقع شود که چند وظیفه مهم داشته و شاید به آن وظایفش درست عمل نکرده باشد.

جوادی‌حصار با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دولت، نظارت مجلس بر بخش‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: متاسفانه این نظارت درست انجام نشده و هر زمان نیز که تلاش شده تا درست انجام شود، با پاره‌ای از سهم‌خواهی‌ها و رانت‌خواهی‌ها همراه بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: متاسفانه ویژه‌خواری‌هایی که نماینده‌های مجلس در بدنه دولت انجام می‌دهند که مدیران کل و فرمانداران را با نظر آن‌ها جا به جا کنند و به هر حوزه نماینده‌ای، مطالبات خود را با سلیقه خاصی به دولت تحمیل می‌کنند، مشکلاتی بوده که وجود داشته است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: اگر مجلس توسط مردم مورد سوال قرار بگیرد که چرا درست عمل نکردند، چرا قوانین شفاف و روشنی را وضع نکردند و چرا شرایط نظارتی خود را بیشتر از گذشته شفاف نکردند، شاید به رفع معضلات کشور کمک کند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *