صرفه‌جویی مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها اصولی نیست

روابط عمومی نظام پرستاری در نشست با اهل رسانه روزنامه صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار در خصوص تعرفه تعیین شده برای پرستاران این یک هزار میلیارد که باعث افزایش انگیزه و کار بهتر ۲۰۰هزار نفر پرستار را به‌خاطر نارضایتی ۴۰۰ پزشک که ممکن است وجه کمتری دریافت کنند را نفی کردن که این اشتباه است.

جواد توکلی افزود: زمانی که پرستار با افزایش دریافتی خود متوجه اهمیت و ارزش کار خود شود پس با  دلسوزی و کیفیت و دقت بیش‌تر وبالاتری نسبت به فعالیت‌های شغلی خود اقدام می‌کنم و این تیز سبب افزایش رضایت‌مندی بیماران از کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: ما تعرفه‌ای تحت عنوان تعرفه پرستاری نداریم اما برای بخش خصوصی پرستاری مانند پرستاری در منزل طرحی برای تعیین تعرفه در حال تصویب است و در تعرفه دریافتی از بیماران شش درصد از وجه مربوط به مرستار است که همین مبلغ را هم نیز به پرستاران داده نمی‌شود.

توکلی ادامه داد: در سایر کشورها به نطام پرستاری اهمیت و ارزش ویژه‌ای قایل می‌شوند ودریافتی پرستاران سه الی ۴ برابر حقوق پزشکان را شامل می‌شود این در صورتی است که در کشور ما برای نظام پرستاری حداقل‌ها تعیین شده که همین حق حداقلی را تیز از آن‌ها دریغ می‌کنیم.

کم‌لطفی شامل حال پرستاران

سیده فاطمه بحرینی در راستای در نظر نگرفتن حق و حقوقات پرستاران گفت: حتی پرستاران ما در سال ۹۶ عیدی و سنواتی را دریافت نکردند و در این خصوص ما با نمایندگان مشهد نیز جلسه برگزار کردیم اما این نشست‌ها و صحبت‌ها نتیجه‌ی مثبتی را برای پرستاران و ما نداشت.

وی افزود: در بیمارستان‌های دولتی به حدی بودجه پایین است که دیگر ما حتی محلول‌های شوینده برای پرستاران خود نداریم و ما این مشکلات را به تمام ریاست بیمارستان‌ها و حتی نمایندگان و وزرا منتقل کردم که متاسفانه این مکاتبات نیز بی نتیجه ماند.

این پرستار تصریح کرد: با توجه به بخش‌‌نامه جدیدی که از سوی وزرات بهداشت به همه بیمارستان‌ها ابلاغ شده، تمامی پرسنل ملزم به صرفه‌جویی در استفاده از تجهیزات پزشکی هستند. صرفه‌جویی به هیچ وجه امر قبیح و ناشایستی نیست اما مصادیق آن باید عملی باشد و به جان و سلامتی عموم مردم آسیبی نرساند؛ این در حالی است که صرفه‌جویی در استفاده از دست‌کش‌های یک‌بار مصرف، مواد شوینده، مواد ضد عفونی‌کننده و حتی صبحانه پرستاران شیفت شب کشیده است.

بحرینی افزود: اما سوال این‌جاست که می‌توان حین شست‌شوی زخم یا ساکشن محل عفونی، با جان پرستار باز کرد و بدون رعایت نکات اصولی و ایمنی به وضعیت سلامت بیمار رسیدگی کرد؟ آیا صرفه‌جویی نمی‌تواند در مصادیق دیگر چون بکارگیری بهینه از نیروی انسانی در بخش‌ها رعایت شود؟

انتهای خبر/عاطفه خوافیان

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *