شکارچی دختران جوان در مشهد دستگیر شد /زشتي هاي عروس خانم چشم عسلي!

شکارچی دختران جوان در مشهد دستگیر شد 

گوشی قاپ حرفه ای که روزی چهار سرقت از دختران و پسران جوان در خیابان های مشهد انجام می داد به آخر خط رسید.

او و دوستش در خیابان های مشهد پرسه می زدند و پسران و دختران جوانی که در پیاده رو یا کنار خیابان سرگرم صحبت با گوشی تلفن همراه خود بودند را طعمه خود می کردند.

آنها در اقدامی تیزدستانه به فرد مورد نظر نزدیک شده و گوشی تلفنش را چنگ می زدند و به سرقت می بردند. پسر 19ساله و دوست 18ساله اش طبق تقشه خود روزی 4گوشی را می قاپیدند و به یک مالخر اموال مسروقه می فروختند.

سرتیپ قادر کریمی، رئیس پلیس استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تیم های دایره تجسس کلانتری رسالت مشهد در پی گیری این سرقت ها،طرح تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود :ماموران انتظامی، طراح این سرقت ها را در حال ارتکاب سرقت دستگیر کردند. متهم در بازجویی های اولیه تاکنون به 100فقره سرقت اعتراف کرده و تحقیقات برای دستگیری همدست او و همچنین مالخر اموال مسروقه ادامه دارد.

گوشی قاپ حرفه ای در مشهد به دام افتاد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: گوشی قاپ حرفه ای با 100 فقره سرقت در مشهد دستگیر شد.

سردار قادر کریمی افزود: با دریافت گزارشی از سرقت های سریالی گوشی تلفن همراه، موضوع در دستور کار قرار گرفت که تیم های دایره تجسس کلانتری در این خصوص متهمی 19 ساله را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهم در بازجویی های صورت گرفته به بیش از 100 فقره سرقت اعتراف کرده که تحقیقات از وی ادامه دارد.

پیرمرد گم شده در کویر مزینان داورزن پیدا شد

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: با تلاش نجاتگران این جمعیت ، پیرمرد گمشده در کویر مزینان شهرستان داورزن، در غرب خراسان رضوی پیدا شد.

محمدعلی جباری ثانی افزود: این پیرمرد شتربان بود که با وقوع توفان مسیر خود را گم کرده و مفقد شده بود.

وی گفت: پس از کسب اطلاع، گروه جستجو و امداد هلال احمر سبزوار با 2 امدادگر و نجاتگر مجهز به تجهیزات پزشکی به محل اعزام شد.

رئیس هلال احمر سبزوار افزود: با تلاش امدادگران پس از هشت ساعت و پیمایش 250 کیلومتر در دل کویر، این پیرمرد صبح امروز پیدا و تحویل خانواده اش شد.

زشتي هاي عروس خانم چشم عسلي!

مراسم خواستگاری برگزار شد و تا به خودم آمدم دیدم سر سفره عقد نشسته ام و با دختری ازدواج كردم که تنها ملاک و معیار انتخاب او چشم، ابرو و قیافه اش بود.

ریش و قیچی را دست خانواده ام سپرده بودم تا برایم یک زن خوب و با وقار پیدا کنند. نمی خواستم تصمیم عجولانه و نسنجیده اي بگیرم و با اطمينان خاطر منتظر معرفی یک دختر خوب و برگزاری جلسه خواستگاری بودم.

اما همه حساب و کتاب هایم به هم ریخت و مثل پسرهایی که در کوچه و خیابان و یا فضای مجازی درگیر عشق های جنجالی و بعد هم دچار دردسر و شکست های عاطفی می شوند من هم به مشکل برخوردم و ماجرا از این قرار بود که مادر و خواهرم دنبال یک عروس زیبا و به قول معروف “چشم عسلی” می گشتند.

حدود یک ماه طول کشید تا دختر مورد نظرشان را پیدا کنند. مراسم خواستگاری برگزار شد و تا به خودم آمدم دیدم سر سفره عقد نشسته ام و با دختری ازدواج كردم که تنها ملاک و معیار انتخاب او چشم، ابرو و قیافه اش بود.

برنامه های زیادی برای آینده ام داشتم ولی در کمتر از چند ماه فهمیدم بی گدار به آب زده ام و با کوهی از مشکلات رو به رو شده ام.

اولین مسئله غرور، بد خلقی و لجبازی های او با مادرم و خواهرم بود. البته نمی خواهم دیوار این مشکل را از یک رو کاهگل کنم. مادرم و خواهرم هم بی تقصیر نبودند.

آن‌ها می‌خواستند عروس خانواده بیشتر همراه و تا حدودی مطیع شان باشد. همسرم مغرورتر از آن بود که بخواهد زیر بار حرف زور برود.

البته کاش مشکل به همین جا ختم می شد، متاسفانه شریک زندگی ام رفیق باز هم بود و این مسئله خیلی عذابم می داد.

یک روز به طور اتفاقی و با چشم خودم دیدم با ظاهری نامناسب، داخل ماشین دوستش نشسته و آنچنان پُکی به سیگار می زد که انگار چند سال است به موادمخدر اعتیاد دارد.

سعی کردم خیلی منطقی با این موضوع برخورد کنم. با لحنی دوستانه از او خواستم دست از دوستان دوران مجردی اش بردارد. جواب سربالا داد و احترامم را زیر پا گذاشت و سر همین مسئله با هم قهر کردیم.

از آن روز به بعد به خاطر آنکه لج مرا در بیاورد آرایش غلیظ و چندش آوری می کرد و حتی در حضورم سیگار می کشید؛ از طرفی هم هر چه پول توجیبی از من می گرفت خرج دوستانش می کرد.

دندان روی جگر گذاشتم و فکر می‌کردم مشکل حل می شود اما روزی که فهمیدم دوست پسر هم کلاسی اش او را با ماشین به خانه رسانده است دیگر نتوانستم طاقت بیاورم. این ازدواج به طلاق انجامید و من … .

بغض مرد جوان تركيد، او پس از مكثي كوتاه با صدايي بغض گرفته ادامه داد: حق من نبود که با چنین شکستی رو به رو شوم.

یک عمر سرم در درس و کتاب و دانشگاه بود و فکر نمی کردم چنین سرنوشتی برایم رقم بخورد از شهر خودمان انتقالی گرفتم و به مشهد آمدم.

احساس سر خوردگی و افسردگی شدیدی پیدا کرده بودم. با پیشنهاد دوستم به مرکز مشاوره آرامش پلیس آمدم تا خودم را دوباره پیدا کنم.

«صالح محمد پور»، مدرس مهارت هاي زندگي و دانش آموخته دانشگاه علوم تحقيقات تهران در اين باره معتقد است:

مقوله ازدواج براي جوانان به مسئله اي تبديل شده كه از طرفي بايد معيارهاي خود و از سوي ديگر معيارهاي خانواده را در نظر بگيرند.

وي افزود: همانطور كه ازدواج سنتي تضمين كننده نيست ازدواج غيرسنتي نيز تضمين كننده نخواهد بود و پافشاري بعضي خانواده ها بر ازدواج سنتي و بعضي معيارهاي خودشان ممكن است مانند آنچه در اين ماجرا خوانديم آنها را از تمركز بر روي ديگر معيارها بازدارد.

صالح محمد پور تصریح کرد: هرچند اسلام، پدر و مادر و خويشاوندان دختر و پسر را تشويق مي كند تا شرايط ازدواج را براي فرزندان خود فراهم سازند ولي اجازه نمي دهد كه آنان، دختر و پسر را از برگزيدن همسر آينده خود محروم كنند.

اسلام از پيامدهاي ازدواج هاي اجباري نيز آگاه است. زيرا دختر و پسري كه با زور و اكراه به ازدواج هم درآيند، ممكن است سرانجام با طلاق از هم جدا شوند.

يكي از ياران امام صادق(ع) به ايشان عرض كرد مي‌خواهم با زني ازدواج كنم ولي پدر و مادرم، فرد ديگري را براي من مي‌خواهند، چه كنم؟

امام (ع) فرمود: با آن كس كه دوست داري ازدواج كن و دختري را كه پدر و مادرت خواسته اند، برمگزين.

اين مشاوره خانواده افزود: اگر چه نظر 2 طرف ازدواج شرط است اما نمي توان بدون در نظر گرفتن اذن پدر و مادر، همسر گزيني كرد.

حال سوال اين است چگونه رضايت والدين را براي ازدواج با شخصي كه دوست داريم بگيريم؟

جواب روشن است، شخصي را انتخاب كنيم كه بخش زيادي از معيارهاي پدر و مادرمان را دارا باشد پس بايد با گفت و گو، معيارهاي آنان را به درستي جويا شويم.

اين يعني انتخاب عاقلانه بهتر از انتخاب عاشقانه است. يك انتخاب عاقلانه يعني همسو بودن معيارهاي فرد با والدينش آن هم معيارهاي صحيح نه آنكه فرد و والدينش بر زيبايي چشم و ابرو تمركز كنند.

محمد پور ادامه داد: همان طور كه در اين ماجرا مي خوانيم توجه و تمركز بر روي زيبايي ظاهري، آينده زندگي را به تباهي كشانده و مرد جوان براي حفظ زندگي اش هر نوع آزادي را به همسرش اعطا كرده است.

وي در پايان تاكيد كرد: اين ماجرا يادآوري است براي يك انتخاب درست چه از سوي خانواده و چه از سوي ما و بايد به همه معيارها توجه كنيم و درباره كانديداي ازدواج به درستي و بدون هيچ تعارفي تحقيق كنيم، حتي اگر فرد مورد نظر از آشنايان باشد.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *