جعبه های جادویی برای ارسال پیام هایی خاص

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد دلایل نصب و کاربرد «تلویزیون‌های شهری پیام‌رسان» در سطح شهر مشهد را تشریح کرد.

شهریار آل‌شیخ با اشاره به نصب نمایشگرهای کوچک شهری در سطح شهر مشهد، اظهار کرد: این تلویزیون‌های شهری پیام‌رسان که سطح شهر نصب شده است برای ارسال پیام‌های خاص کاربرد دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگرهای پیام‌رسان سیستم‌هایی هستند که هر کدام یکIP  مستقل دارند و پیام‌هایی که بخواهد به صورت یکسان از سطح شهر اعلام شود از این نمایشگرها پخش‌ می‌شود، هم‌چنین اگر بخواهیم پیام خاصی در نقطه خاصی به صورت صوتی و تصویری پخش کنیم می‌توانیم از این نمایشگرهای پیام‌رسان استفاده کنیم.

آل‌شیخ تصریح کرد: در حال حاضر نیز به صورت آزمایشی برای پیام‌هایی که می‌خواستیم در زمان‌های خاصی پخش شود، هم‌چون پیام اذان و زیارت خاصه امام رضا(ع) از این نمایشگرها استفاده می‌کنیم، اما اگر بخواهیم در یک منطقه و نقطه خاصی از شهر پیامی را برای نمونه در هنگام بحران یا اتفاقات خاص اطلاع‌رسانی کنیم، از این پیامرسان‌های نقطه‌ای استفاده می‌کنیم.

تعداد این دستگاه‌ها درآینده افزایش پیدا خواهد کرد

وی با بیان این که «تعداد این تلویزیون‌های شهری پیام‌رسان در آینده افزایش پیدا خواهد کرد»، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها پیامرسان‌هایی هستند که مدیریت مرکزی داشته و پیام‌های ارسالی آن‌ها کنترل می‌شود و آسیب‌هایی که در پیامرسان‌های فرودگاه‌ها داریم در این مدل‌ها نداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد افزود: در حل حاضر حدود 300 دستگاه از این تلویزیون‌های شهری پیام‌رسان در سطح شهر نصب شده‌اند، اما برنامه ما این است در صورت توسعه این‌گونه دستگاه‌ها سایزهای دیگری را مورد استفاده قرار دهیم، چراکه سایز دستگاه‌هایی که هم‌اکنون در تقاطع‌ها نصب شده کوچک بوده و سایز پایه‌های آن بلندتر از استاندارد ما بود و باید این دستگاه‌ها را به مکان‌های دیگری همچون بوستان‌ها انتقال دهیم و در تقاطع‌ها از سایز‌های بزرگ‌تری برای ارسال پیام‌های تصویری استفاده کنیم.

شهرداری جدید ریالی برای خرید این دستگاه‌ها هزینه نکرده است

وی با تأکید بر این که «شهرداری جدید ریالی برای خرید این دستگاه‌ها هزینه نکرده است»، بیان کرد: این دستگاه‌ها برای طرحی که در گذشته قرار بوده در یک خیابان به صورت متراکم نصب شود توسط شهرداری گذشته خریداری شده است، اما در طرح زیباسازی ما مشخص شد که این سایز دستگاه‌ها برای آن استفاده مطلوب نبود، بنابراین تصمیم گرفته شد از این دستگاه‌ها در شرایط کنونی استفاده شود.

آل‌شیخ ادامه داد: این دستگاه‌ها در سال‌های گذشته خریداری شده و چندسالی در انبارها نگهداری می‌شد و مدیریت شهری جدید تصمیم گرفت از آن‌ها بدین صورت استفاده کند.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *