تا پایان دولت دوازدهم مجموعه‌های ورزشی نیمه‌کاره تکمیل می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش‌های مختلف ورزشی، پروژه‌های نیمه کاره بسیاری از حدود 10 ال 15 سال گذشته وجود دارد که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌های تاثیر گذار در ورزش را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح دو مجموعه ورزشی فاز دوم موج‌های آبی و خانه کاراته، با بیان اینکه پروژه فاز دوم موج‌های آبی 80 میلیارد هزینه داشته، بیان کرد: امروز در سفری که به استان خراسان رضوی و شهر مشهد داشتیم، موفق شدیم یکی از بزرگترین پروژه‌های تفریحی ورزشی و سرگرمی که توسط بخش خصوصی احداث شده و حدود 80 میلیارد تومان هزینه داشته افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با وجود فشار و تحریم‌های مختلف سرمایه گذاران بخش خصوصی در صحنه حاضر شده و در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص پروژهای نیمه‌تمام ورزشی بیان کرد: با یاری خداوند امیدواریم در عرصه ورزش کشور از ظرفیت‌های بخش خصوص در پروژه‌های نیمه کاره ورزشی کشور برای تکمیل، سرعت بخشی و بهره برداری از این پروژه‌ها استفاده کنیم. از این جهت هم اکنون در بخش‌های مختلف ورزشی، پروژه‌های نیمه کاره بسیاری از حدود 10 ال 15 سال گذشته وجود دارد با این وجود با برنامه ریزی‌های دقیق انجام شده امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌های تاثیر گذار در ورزش را به بهره‌برداری برسانیم.

سلطانی‌فر افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها استادیم‌های 5 الی 15 هزار نفره بوده که در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود، سه پیست دوچرخه سواری که در سال جاری دو تا از این پیست‌ها افتتاح خواهدشد. چندین استخر سرپوشیده، حدود 10 سالن 6 هزار نفره سرپوشیده در شهرهای مختلف کشور هم وجود دارند که امیدواریم با یاری خداوند تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌ها تکمیل شود.

وی عنوان کرد: سالن 6 هزار نفری مشهد که تکمیل آن با همراهی مدیران استان و همچنین تامین منابع این سالن به صورت مشترک تامین خواهد شد. از این جهت امیدواریم این سالن 6 هزار نفری تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تیم‌های اعزامی به بازی‌های جاکارتا عنوان کرد: کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، بزرگترین کاروان اعزامی ورزش ایران بعد از انقلاب اسلامی است. خوشبختانه حدود یک سوم از تیم اعزامی ایران را بانوان تشکیل می‌دهند که به نسبت دوره گذشته تعداد بانوان حاضر در این کاروان  2 برابر افزایش یافته است. از این جهت امیدواریم در رقابت‌های ورزشی پیش‌رو شاهد درخشش جوانان باشیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه که عزم و اراده دولت بر این بوده که امکانات بیشتر و گسترد‌ه‌ای برای بانوان ایجاد کند، عنوان کرد: هر روزه در نقاط مختلف کشور شاهد افتتاح پروژه‌های ورزشی، تفریحی و گردشگری مختص بانوان هستیم.

وی افزود: در بازی‌های آسیایی، بعد پیروزی انقلاب اسلامی حدود 40 مدال توسط بانوان کسب شده‌است. از این تعداد، 30 مدال از سال 2012 تاکنون بوده توسط بانوان کشور بدست آمده، از این جهت می‌توان گفت دهه اخیر عصرطلایی خیزش ورزش بانوان است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه در سه ماه گذشته علاوه بر نتایج تاریخی و درخشان تیم ملی داشت و همچنین در رشته‌های ورزشی دیگر جوانان ما چه دختران و پسران توانستند به خوبی بدرخشند از این جهت امروز همه برای رشد و توسعه کشور به صحنه آمده‌اند، لذا زمانی رشد و توسعه خواهیم‌داشت که جوانانی با چشم و روح سالم داشته باشیم. جسم و روح سالم شکل نمی‌گیرد مگر با ورزش و تلاش بیشتر.

سلطانی‌فر با بیان اینکه اقتصاد کشور توسط بیگانگان تهدید و تحریم می‌شود، عنوان کرد: از این جهت بسیاری از افراد گمان بر این داشته که فضای سرمایه گذاری در کشور از بین رفته، لذا به بهره برداری رسیدن اینگونه پروژه‌ها که امروز شاهد افتتاح آن بوده‌ایم در حقیقت یک خط بطلانی بر اینگونه تهدیدات است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد و تحریم‌های ایجاد شده، عنوان کرد: استان خراسان رضوی در طول چندماهه اخیر با همه فشارها با حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های مختلف تواسته 20 هزار اشتغال جدید در عرصه‌های مختلف ایجاد کند. همچنین صادرات غیر حدود 18 درصد رشد داشته‌است.

سلطانی‌فر ادامه داد: اینگونه مسائل نشان دهنده این است که بخش خصوصی ما در همه عرصه‌ها آماده این بوده که برای رشد و توسعه کشور سرمایه‌های خود را به کار گیرد و همچنین اشتغال ایجاد کند. ما در قانون بودجه 1397 بخش های خوبی را برای حضور و مشارکت بخش خصوصی داریم که شرایطی را فراهم کرده که بتواند پروژه‌های ورزشی را با استفاده از سرمایه خود بهره‌برداری و درمدت بهره‌برداری بتواند از سود حاصل استفاده کنند. از این جهت دولت مصمم بوده شرایطی مناسب را برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کند از این جهت در عرصه ورزش ما با اشتیاق از سوی بخش خصوصی مواجه هستیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *