پدیده مشهد با یک بازیکن کمتر میزبان خود را شکست داد

پدیده مشهد تنها نماینده استان در لیگ برتر فوتبال کشور پنج شنبه شب به مصاف استقلال خوزستان رفت. دیداری که در هوای گرم خوزستان برگزار میشد و داور بازی در نیمه دوم آن مجبور به دادن کولینگ بریک یا زمان خنک کردن به واسطه گرما و رطوبت شدید جنوب شد. یکی دیگر از اتفاقات جالب این مسابقه مصدومیت داور بازی در دقیقه 81 آن بود که نتوانست به مسابقه ادامه دهد و جای خود را به داور چهارم داد تا این داور دقایق باقی مانده از بازی را سوت بزند و پدیده که با یک گل از میزبان خود عقب بود با دوگل دقایق 92 و 94 امین قاسمی نژاد و یونس شاکری توانست تیم استقلال خوزستان را شکست دهد.

پدیده سال جدید را با مشکلات فراوان در بخش های مختلف آغاز کرد و علاوه بر زمان آماده سازی این تیم، جذب بازیکنان و غیره حالا با مشکل مهم واگذاری این تیم به شهرداری روبرو شده است و درست زمانی که بازیکنان احتیاج به آرامش فکری و روانی دارند تا وارد زمین مسابقه شوند درگیر حواشی و اخبار منتشر شده در جراید هستند تا ببینند بالاخره تلکیف این تیم و به خصوص حق و حقوقاتشان چه خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلاتی که پدیده با آن روبرو شده بود گرفتن مجوز برای بازی بود و تا ساعاتی قبل از مسابقه این مسئله کاملا مبهم و نامعلوم مانده بود تا اینکه سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبری را مبنی بر گرفتن مجوز دو تیم نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد بر روی خروجی خود منتشر کرد.

متن این نامه به شرح زیر بود:

«پیرو اطلاعیه‌های  قبلی کمیته وضعیت، این کمیته در تاریخ 11 مرداد 1397، وضعیت مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید باشگاه‌های لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرد:

نفت مسجد سلیمان: دارای 6 پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده است که با ارائه 6 فقره رضایت نامه، مجوز قطعی برای باشگاه صادر شد.

پدیده مشهد: دارای 6 پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده است که با ارائه دو فقره قبض پرداخت به میزان مجموع بدهی‌ها، مجوز قطعی برای باشگاه صادر شد.

بر این اساس، تمام باشگاه‌های لیگ برتر دارای احکام قطعی و لازم الاجرا از سوی کمیته وضعیت، با حل و فصل پرونده‌های خود، موفق به اخذ مجوز قطعی ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود در پنجره نخست نقل و انتقالات فصل 98-97 شده‌اند.»

باید دید این حاشیه‌ها بالاخره کی تمام می‌شود و نماینده خراسان کی به ساحل آرامش خواهد رسید.

اما حاشیه‌ها و بدشانسی‌های پدیده به همین‌جا ختم نشد و آنها که به دنبال دستیابی به گل تساوی بودند با حرکت ناشیانه مدافع خود، یک اخراجی هم به نام خود ثبت کردند تا مجبور شوند در شرایط آب و هوایی سخت اهواز با 10 نفر به کار خود ادامه دهند.

محمد قنبری که در دقیقه 15 با کارت زرد داور مواجه شده بود، روی یک ضربه ایستگاهی به حمله وران تیمش اضافه شده بود و قصد باز کردن دروازه استقلال خوزستان را داشت اما تکل ناشیانه و غیر حرفه‌ای این بازیکن روی دروازه‌بان حریف با کارت زرد دوم همراه شد تا پدیده مجبور شود با 10 نفر ادامه بازی را دنبال کند.

بعد از این مسابقه یحیی گل محمدی سرمربی پدیده در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت: نیمه دوم شرایط بهتر شد و بازیکنانم اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و توانستیم راحت تر به هم پاس بدهیم و موقعیت‌های خوبی به خصوص در ضربات ایستگاهی داشتیم.

وی با اشاره به 10 نفره شدن تیمش از اواخر نیمه اول گفت: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با وجود 10 نفره بودن فشار زیادی را تحمل کردند و تا لحظات آخر جنگیدند و درس بزرگی به تمام ما دادند. از کسب 3 امتیاز در دقایق پایانی خیلی خوشحالیم.

سرمربی پدیده در خصوص حمایت شهرداری از این تیم در ادامه مسابقات گفت: کمترین کاری که برای تنها نماینده شرق کشور می ‌شد انجام داد همین بود. از تمام کسانی که در این انتقال سهیم بودند تشکر می‌کنم.

گل محمدی در پایان در خصوص اعتراضات پیاپی نیمکت نشینان دو تیم به قضاوت داور این جدال گفت:‌ داوری در مجموع خوب بود اعتراضاتی هر دو تیم داشتند که در فوتبال طبیعی است.

یحیی گل محمدی در واکنش به عملکرد ضعیف شاگردانش در دقیقه 40 اقدام به تعویض کاپیتان باتجربه خود کرد که واکنش تندی از سوی ناصحی در پی داشت. این بازیکن که کاملا مشخص بود از این تعویض و حضور منصوریان جوان به جای خودش رضایت ندارد، با طمانینه بازوبند را در اختیار هم تیمی‌اش قرار داد و با رد کردن کاور بازی از تدارکات تیم، روی نیمکت توپ جمع کن‌ها نشست!

انتهای خبر/ حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *