اختصاص 75 میلیون تومان برای کمک به توسعه زیرساخت های گردشگری چکنه

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:  75 میلیون تومان اعتبار برای کمک به توسعه زیرساخت های گردشگری چکنه اختصاص یافته و پروژه احداث سرویس های بهداشتی دراین شهردر حال اتمام است.

به گزارش صبح امروز احمد دیناری روز گذشته در جلسه با شهردار چکنه با بیان این مطلب افزود:  امروزه یکی از راه‌های مهم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها به ویژه شهرداری های شهرهای کوچک توسعه گردشگری است.

دیناری یادآور شد : تردد بیش از ۴۰۰ خودروی سنگین ترانزیت خارجی از مسیر چکنه و وجود بالغ بر ۴۵۰ هکتار باغ در این منطقه می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری باشد.

وی تصریح کرد: چکنه زادگاه پروفسور صادقی بزرگترین جراح قلب دنیا است و صنایع دستی به ویژه تولید کیفهای چرمی در این شهر در حال توسعه است.

او گفت: حمام تاریخی این شهر قابلیت بسیاری برای ایجاد یک سفره خانه سنتی و یا یک موزه را دارد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری ووتامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: از محل اعتبارات سال ۹۶ مبلغ ۷۵ میلیون تومان جهت احداث سرویس بهداشتی به این شهر اختصاص داده ایم  که در حال اتمام پروژه هستیم.

دیناری اظهار کرد: تهیه طرح جامع گردشگری برای شهر چکنه قطعا کمک بسیاری به شناسایی و احصای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های توسعه گردشگری در این شهر و درآمدزایی قابل توجه برای مدیریت شهری از حوزه گردشگری و هدایت سرمایه گذاران به سمت این شهر خواهد داشت که مدیریت شهری بایستی توجه و تمرکز لازم را بر این بخش تاثیرگذار و حیاتی داشته باشد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *