5 هزار نفر ازفرزندان خانواده شهدا متقاضی کار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پنج هزار و پانصد نفر از فرزندان خانواده شهداو ایثارگران متقاضی کار هستند.

حجت الاسلام حسین معصومی صبح دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور  ایثارگران شهرستان تربت حیدریه افزود: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ فرزند شهید و ایثارگر این استان متقاضی کار هستند که از این تعداد سهم تربت حیدریه ۲۴۳ نفر می باشد.

وی افبیان کرد: این افراد فرزندان شهدا یا جانبازان بالای ۲۵ درصد و دارای تحصیلات بین دیپلم تا کارشناسی ارشد هستند. با توجه به ظرفیت های موجود و فرصت های شغلی انتظار  داریم امسال دستگاه های اجرایی و بخصوص بخش خصوصی حداقل های تکلیفی برای بکارگیری فرزندان ایثارگران را به سرانجام برسانند.

معصومی افزود: بر اساس تعهد اشتغال شهرستان تربت حیدریه به میزان سه هزار و ۴۰۰ نفر، باید طبق قانون ۲۵ درصد برابر با ۸۰۰ نفر برای این فرزندان شهدا و ایثارگر سهمیه در نظر گرفته شود، ولی ما توقع خود را به کمترین حد امکان کاهش داده و انتظار می رود حداقل برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه نیز در این جلسه  گفت: دستگاه های اجرایی زمان اعلام استخدام ها و طبق قانون از فارغ التحصیلان متقاضی کار فرزندان ایثارگران استفاده می کنند اما مهم ترین مشکل ما فرزندان دیپلم و زیر دیپلم هستند.

محمد حسینعلی زاده ادامه داد:  ۲۲ فرزند شهید و ایثارگر دیپلم و زیر دیپلم  متقاضی کار داریم، انتظار می رود که با توجه به ظرفیت های همچون کارخانه سیمان و معادن بتوان از وجود این عزیزان استفاده شود.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *