201 ایثارگر در خراسان رضوی جذب بخش غیردولتی شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طی یک سال اخیر 201 نفر از اعضای خانواده شاهد و ایثارگر در این استان در قالب وا‌مهای خوداشتغالی و استخدام در بخش‌های غیردولتی مشغول کار شده اند.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: 49 نفر از این افراد در قالب ارائه طرح اشتغالزا به بنیاد شهید موفق به دریافت وام خوداشتغالی شده و بقیه نیز جذب مجموعه های غیردولتی مانند شرکت الیت، قطار شهری مشهد و بخش خصوصی فعال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده اند.

وی ادامه داد: همچنین افزون بر 600 نفر نیز طی پارسال در آزمونهای استخدامی مجموعه های دولتی شرکت کردند که آمار دقیقی از جذب واستخدام آنان نیست و بسیاری هنوز در مراحل مختلف آزمون، استعلام و مصاحبه هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی شمار فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار را در این استان پنج هزار و 500 نفر اعلام و بیان کرد: هدف از انتشار این آمار حساس کردن مسئولان محلی و مطالبه اشتغال آفرینی برای جامعه ایثارگری از آنان است.

وی گفت: در این چارچوب دو کارگروه اشتغال در اداره کل بنیاد شهید و دو کارگروه در شهرستانهای درگز و تربت حیدریه زیر نظر فرمانداران راه اندازی شده که امید است با فعال شدن آن در دیگر شهرستانها خانواده شهدا و ایثارگران جویای کار زودتر مشغول بکار شوند.

424 جانباز شیمیایی در خراسان رضوی سکونت دارند

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز گفت: 424 جانباز شیمیایی در این استان وجود دارند که 18 نفر آنها به میزان بالای 70 درصد دچار مجروحیت هستند.

قاسم ملکدار با اشاره به مناسبت ‘روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی' افزود: برخی از این جانبازان بخاطر مجروحیت‌هایی دیگر به جز جراحت شیمیایی و برخی دیگر نیز به مرور زمان به دلیل گسترش عوارض شیمیایی و تبدیل آن به سرطان، به شهادت می رسند.

وی ادامه داد: هم اینک 18 مجروح شیمیایی با 70 درصد جانبازی در خراسان رضوی به دلیل وجود عوارض ناشی از مجروحیت و آثار مخرب سلاحهای شیمیایی انتظار پیوستن به یاران شهیدشان را می کشند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: جانبازان بالای 70 درصد در صورت فوت شهید محسوب می شوند و این قاعده درباره جانبازان شیمیایی که در صورت حاد شدن مشکل شیمیایی با مشکلات شدید تنفسی روبرو هستند نیز صدق می کند.

وی افزود: ظرف دو سال اخیر دو نفر از جانباز شیمیایی بالای 70 درصد در خراسان رضوی به خیل شهدا پیوسته اند.

ملکدار ادامه داد: همه جانبازان تحت پوشش بیمه طلایی بنیاد شهید قرا دارند. مطابق این بیمه همه هزینه های درمان توسط بنیاد شهید تامین می شود و علاوه بر اینها پرونده پزشکی اختصاصی برای جانبازان شیمیایی تشکیل شده و به صورت سالانه مورد آزمایشهای کامل پزشکی قرار می گیرند.

وی گفت: خراسان رضوی 17 هزار و 139 شهید، 48هزار و 671 جانباز و سه هزارو 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع از کشور تقدیم کرده است. بر این اساس از تعداد کل جانبازان 28 هزار و 985 نفر زیر 25 درصد و 19 هزار و 686 نفر نیز بالای 25 درصد هستند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *