10میلیارد دلار تخصیص ارزی در سه ماهه اول سال

نماینده تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۲۰ میلیارد دلار درخواست ثبت سفارش داشته‌ایم که حدودا ۱۰میلیارد دلار آن تا اواخر خردادماه تخصیص داده شد.

سعید باستانی در خصوص ایجاد تقاضا برای دریافت بیش از 200 میلیارد دلار ارز افزود: درخواست برای دریافت ارز همواره وجود داشته، بخشی از عدد 200میلیارد دلار به صورت معمول برای تخصیص ارز وجود داشته و اکنون نیز برای تامین مواد اولیه و واردات وجود دارد که بر طبق ثبت سفارشات روند طبیعی را طی می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی دیگر از تقاضای برای دریافت200میلیارد دلار ارز برخی از کارخانه‌ها با توجه به امنیت کاری در آینده به دنبال این هستند که دپوی از مواد اولیه و محصولات داشته باشند و تقاضای آنها براساس افزایش نرخ ارز صورت گرفته، گفت: این نوع تقاضا به دلیل نا امنی بازار در آینده رشد کرده و افزایش داشته است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدد 200میلیارد دلار رقم بسیار بالایی است چنین چیزی را نداشته‌ایم، ادامه داد: اگر این تقاضا به‌صورت حبابی شکل گرفته به دلیل عدم اطمینان از آینده است و باید اطمینان بخشی شود و آینده را سیاه و بد جلوه نداد تا افزایش تقاضا ایجاد نشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تقاضاهای معمول همواره وجود داشته‌اند مهم مدیریت حال حاضر تقاضاها برای ارز است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری 20 میلیارد دلار درخواست ثبت سفارش داشته‌ایم که حدودا 10میلیارد دلار آن تا اواخر خردادماه تخصیص داده شد، چگونگی اختصاص 10 میلیارد دلار به کالاها و کنترل بر واردات و توزیع آنها مسئولیت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *