کاهش قیمت کالاهای اساسی درخراسان رضوی طی یک ماه اخیر

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : قیمت کالاها اساسی طی یک ماه گذشته در استان نسبت به ماه قبل از آن در برخی موارد تثبیت و عمده آنها کاهش یافته است.

علی رسولیان در جلسه کمیته تنظیم بازار استان با ارائه گزارشی از بررسی انجام شده در قیمت کالاهای اساسی طی ماه اخیر افزود : در برخی کالاها مثل لبنیات رشد قیمتی نداشته‌ایم به جز کره وارداتی که نه تنها در استان در کشور افزایش 30 درصد را نشان می‌دهد. در بخش‌هایی که تولید داخل بوده تغییری در نرخ‌ها ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت گوساله تغییری نداشته و از ابتدای سال یک درصد رشد را نشان می‌دهد اما نرخ گوشت گوسفندی نسبت به ماه قبل تر 9 درصد کاهش دارد که در نتیجه اجرای طرح‌های تنظیم بازار از جمله واردات گوشت گرم ، طرح خرید گوشت درقبال تحویل سبوس به دامداران محقق شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین خوراک دام و طیور با نرخ مناسب و انجام واردات لازم در ماه قبل نرخ کنجاله سویا هم در بازار1.5 درصد افت کرد.
به گفته وی ، همچنین در حال حاضر توسط شرکت پشتیبانی امور دام حدود 28 هزار تن نهاده‌های دامی در حال حمل به انبارهای استان است.
رسولیان تصریح کرد : همچنین طی توافق با شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت صنعت، معدن و تجارت سهمیه افزایش سهمیه گوشت گرم وارداتی استرالیایی به مشهد افزایش می‌یابد.
وی عنوان کرد : طی هفته‌های گذشته روزانه هشت تن گوشت گرم وارداتی در کنار تولیدات استان برای تنظیم بازار به مشهد وارد شده و می‌شود که درخواست ما افزایش این رقم به 20 تن در روز است و با افزایش سهمیه موافقیت شده است.
وی گفت : قیمت گوشت مرغ هم در این مدت 11 درصد کاهش داشته است و تخم مرغ نیز از 76 هزار ریال در هر کیلو به 61 هزار ریال رسیده که 20 درصد کاهش قیمت داشته است.
وی تصریح کرد : همچنین شرکت پشتیبانی امور دام هم اکنون در حال خرید مرغ مازاد تولید کنندگان با قیمت هر کیلو 76 هزار ریال است که در این راستا تا کنون یک هزار و 100 تن از این تولیدات را خریداری و ذخیره سازی کرده است.
به گفته وی ، نرخ برنج هندی هم با اجرای طرح تنظیم بازار دو درصد کاهش را نشان می‌دهد.
رسولیان با بیان اینکه با این اقدامات بازار و نرخ کالاهای اساسی تعدیل شده و کاهش یافته است اما در برخی اقلام چون آهن آلات 25 درصد و لوازم و مصالح ساختمانی 20 درصد رشد داشته ایم که عموما ناشی از افزایش نرخ حمل کالاها بوده است.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *