پژوهش در قرآن و آموزه های آن برای نسل جوان ضروری است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پژوهش در قرآن و دریافت آموزه های آن برای نسل جوان و دانش آموز ضرورت دارد.

رضوان حکیم زاده، چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور در مشهد گفت: قرآن نیز بر پژوهش و تدبر در قرآن تاکید بسیار دارد زیرا موجب افزایش شناخت و آگاهی از دین اسلام می شود.

وی بیان کرد: امروز در جهان بیش از هر زمان دیگری به اسم دین، اسلام و پیامبر (ص)، چهره ای توام با خشونت از اسلام را نشان داده اند.

وی تاکید کرد: پیروان واقعی دین اسلام باید به گونه ای رفتار کنند تا رفتار آنان نشان دهنده حقانیت دین و پیامبر اسلام باشد و نگرش های غلط ایجاد شده به واسطه رفتارهای تندروانه گروه هایی مانند داعش تغییر کند.

حکیم زاده بیان کرد: قرآن کتاب زندگی و نسخه ای شفابخش برای انسان محسوب می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید آشنایی و شناخت خود را از دین اسلام و آموزه های قرآنی بیشتر کنند.

وی گفت: برگزاری این مسابقات با توجه به اینکه سی و ششمین دوره است از قدمت طولانی برگزار است و استقبال رو به افزایش دانش آموزان برای شرکت در آن، نشان از روحیه قرآنی آنان دارد.

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور از 12 تیرماه در بخش پسران و 17 تیرماه در بخش دختران آغاز شد که هر یک به مدت چهار روز ادامه داشت.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *