من کارت، شناسه شهروندی و مزیت شهر هوشمند است

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر سرعت گرفتن ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند گفت: در حال حاضر من کارت به صورت یک آی دی کارت (شناسه) برای مردم شناخته شده است و یکی از مزایای شهر هوشمند است، لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که انجام هرکاری در شهرداری از طریق من کارت انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، تقی‌زاده خامسی، صبح امروز در بازدید از سازمان فاوا و استماع گزارش عملکرد این سازمان که با حضور معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری مشهد انجام شد، اظهار کرد: امکانات گسترده‌ای در اختیار سازمان فاوا است که باید از آن استفاده بهینه‌ای شود.

وی با اشاره به تعدد نرم‌افزارهای گوناگون در مناطق و سازمان‌های شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر 130-140 نرم‌افزار در شهرداری ایجاد و مورد استفاده است که باعث پراکندگی کارها شده است در حالی که از ابتدا نباید این پراکندگی صورت می‌گرفت تاکنون مجبور به صرف انرژی برای جمع‌آوری و یکپارچگی آنها نشود.

تقی‌زاده خامسی در خصوص استقبال کم شهروندان در استفاده از نرم‌افزارهای تولید شده برای ارائه خدمات الکترونیکی خدمات شهرداری مشهد که از سوی سازمان فاوا محیا شده است، اضافه کرد: برای افزایش ضریب نفوذ و استقبال شهروندان از این امکانات الکترونیکی باید اعتماد مردم جلب شود و ببینند خدمات بهتری را از این طریق دریافت می‌کنند و کمتر سرگردان خواهند شد و در کنار آن تبلیغات هدفمندی با ایجاد کمپین‌هایی برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در این مورد انجام شود.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به استفاده شهرهای پیشرفته دنیا از کد شهروندی گفت: در شهرهای پیشرفته شهروندان دارای کد شهروندی هستند که به وسیله آن تمامی خدمات شهری به آنها ارائه می‌شود لذا ما نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هر شهروند دارای یک کد در شهرداری مشهد باشد و به وسیله آن خدمات دریافت کند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *