مشهد میزبان اولین دوره مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری بانوان کشور

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری از میزبانی اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مشهد خبر داد و گفت: در رده بزرگسالان برای شرکت در مسابقات غرب آسیا درخواست داده‌ایم و امیدوارم این موضوع محقق شود.

به گزارش فارس ریحانه طریقت، در خصوص وضعیت دختران در این رشته گفت: تاکنون تنها در رده نوجوانان مسابقات بین‌المللی داشتیم و هنوز بدنه تیم ملی بزرگسالمان را تشکیل ندادیم به همین دلیل 2 مسابقه کشوری برگزار می‌شود که این رقابت ها ، به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری افزود: برای نوجوانان نیز در طی سال جاری برنامه‌هایی پیش‌بینی کردیم و همچنین در رده بزرگسالان برای شرکت در مسابقات غرب آسیا درخواست داده‌ایم، با حضور در برنامه‌های بین‌المللی و مسابقات کاپ که به‌صورت آزاد برگزار می‌شود سعی داریم تا ورزشکاران به‌تدریج به عرصه بین‌المللی معرفی شوند و سال آینده نیز زمینه را برای برگزاری لیگ مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: در اغلب رشته‌ها، ورزش بانوان به آهستگی رشد کرده اما در وزنه‌برداری، دختران ما با سرعت قابل توجهی در کمتر از یک سال پیشرفت داشته‌اند.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور 9 تا 13 مرداد به میزبانی مشهد برگزار می‌شود و علاوه براین استان خراسان رضوی در جلسه کارشناسی و برنامه‌ریزی سالانه هیأت‌های وزنه‌برداری استان‌های منطقه یک کشور پیشنهاد برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی را مطرح کرد که این موضوع قابل بررسی است اما به‌طور حتم، این مسابقات امسال برگزار نمی‌شود.

طریقت خاطرنشان کرد: طرح نخبه‌پروری و استعدادیابی در سراسر کشور به روش علمی از مشهد آغاز می‌شود به نتایج این طرح و آینده وزنه‌برداری خوش‌بین هستم.

انتهای خبر/

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *